Milles første dag i børnehaven...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

310 visninger
8 svar
0 synes godt om
4. januar 2010

Bamseboet :D

Ja så har Mille haft sin første dag i børnehaven, og Nøj hvor var hun bare stolt, da hun kom ind i børnehaven med sin nye madkasse...

Hun har rigtig hygget sig i dag. Har været ked en gang, men så kom storebror Bjørn ( som går i samme børnehave, men på en anden stue) og trøstede hende...

Hvor er det vildt at jeg nu har to børnehave børn.. uuuha hvor tiden går stærkt ...

Andre der er startet i børnehave??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2010

Tynen

WOW!!! Børnehave!
Har vi ikke nærmest lige fået dem??!

Hvor er det godt at hun har sin storebror når det hele bliver for overvældende
Håber at det kommer til at gå godt med indkøringen!

Trine - Med barn der skal starte sidst i juni.. Fårk! Det er jo lige om lidt

Anmeld

4. januar 2010

Kaufie

Det er altså vildt at de små allerede er så store...... Børnehave....

Men ja, dejligt trygt for Mille at hun har storebror i nærheden, når den nye verden bliver lidt for overvældende

Anmeld

5. januar 2010

Anja

Vildt, at hun er startet i børnehave. Er det en småbørnsstue ? Eller er hun også på stue med de "store" ?

I vores kommune får vi først besked om børnehavestart ca 1 mdr før start, men normalt starter de den 1. i den måned de bliver 3 år, så regner med at Elias skal starte 1. juni.

Anmeld

5. januar 2010

Muffinmus

Næ, her bliver det også først den måned de bliver  3 år..sjældent før af hensyn til ungerne.

Så her er der start den 1 jun.

Spændende.

Dejligt at der er en storebror til at trøste hende, det tror jeg også hjælper rigtigt meget, for det må dælme være overvældende for hende...puha, jeg ville selv være skræmt tror jeg:-)

Men kan glæde mig til at det er mine ungers tur til at gå i børnehave sammen...der er bare lidt over 2 år til endnu:-)

Anmeld

5. januar 2010

Anja skriver:

Vildt, at hun er startet i børnehave. Er det en småbørnsstue ? Eller er hun også på stue med de "store" ?

I vores kommune får vi først besked om børnehavestart ca 1 mdr før start, men normalt starter de den 1. i den måned de bliver 3 år, så regner med at Elias skal starte 1. juni.

Nej i børnehaven har de 3 stuer: blå, gul og regnbuen.

alle stuerne er blandet... en gang om ugen samler de så børnene i grupper: lille, mellem og stor gruppen... så tager mellem gruppen evt på tur, stor gruppen har musik, og de små leger sanglege mm.

men ellers går det altså fint med at lege sammen små, mellem og store..

mht. start i den månede hvor de fylder 3 år, så var det egentligt også sådan i denne børnehave ( - i hvertilfælde da store bror Bjørn startede).. men pga at børnehaven mangler børn, og hvis de ikke tager de små børn ind, så skal de fyre pedagoerne... så har de valgt at tage børnene når de er ca. 2.5 år

I starten syntes jeg også at det var alt alt for tidligt, men nu hvor jeg kan se, at hun nyder det i fulde drag, så har jeg ingen problemer med det. Pedagogerne siger også at hun bare er super go.

Anmeld

5. januar 2010

Susan1978

vi har lige fået brev om at Emil skal starte 1. april.. så det passer med han starter når Ea slutter i børnehaven og skal starte i SFO..

Anmeld

5. januar 2010

Helle30

Sofie skal først starte d. 14. april, og jeg har nu heller ikke travlt med at få hende afsted. Desuden har hun nu været skrevet op til den institution (integreret vugger/bh) siden 1/11.07 - og der har endnu ikke været en ledig plads så det gør ikke noget, vi venter lidt længere, hvis det så betyder, der er en ledig plads til hende 400 m. herfra - fremfor adskillige km. ind gennem byen.

Men sejt nok, at Mille er startet i bh. Jeg kan nu ikke helt gennemskue, hvorfor hun er startet allerede. Er det kommunens regler el?

- Helle

Anmeld

6. januar 2010

Helle30 skriver:

Jeg kan nu ikke helt gennemskue, hvorfor hun er startet allerede. Er det kommunens regler el?

- Helle

Det er kommunens regler at de må tage dem fra de er 2.5

Personligt så jeg også helst at det blev i den månede hvor hun fylder 3, men når det ikke kan være anderledes. så er det nu ganske godt... Mille er en Skrap Suk, ja hun er!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.