Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Jeg er helt enig. Amning er en naturlig ting, og skulle det forbydes i det offentlige rum, forbyder man stort set ammende mødre at komme ud i flere måneder.
Når det så er sagt, mener jeg godt, at man kan gøre det så diskret som muligt. Jeg brugte selv meget stofbleen ved min datter, og har da tænkt mig at gøre det igen, når den næste engang kommer ud. Synes for det første ikke at andre skal belemres med mine dolly´er midt i deres egen formiddagsshopping eller frokost - har heller ikke selv behovet for at se andres madkasser smækket på bordet, midt i min mad - og samtidig er jeg så tilpas blufærdig, at jeg ikke har lyst til at flashe. Da jeg ammede, fandt jeg som regel en lidt afsides krog, hvor der ikke var et kæmpe rend af mennesker - både af ovenstående grunde, men også fordi min datter var meget nem at distrahere - nysgerrig som sin far
Men har også stået i megakø i Bilka og ammet, fordi hun bare var sulten, og der var stofbleen god til at dække.
Så jeg er enig. Amning offentligt burde være en menneskeret, men samtidig kan den ammende godt gøre det så diskret som muligt.
Anmeld