At amme offenligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.596 visninger
25 svar
0 synes godt om
4. januar 2010

LouiseNielsen

Hvad syntes du om det? Er det helt okay at sidde med babserne fremme uanset hvor man befinder sig for at amme??

Nu ammede jeg ikke selv Nicklas. Men gjorde mig da nogen tanker dengang, og gør det igen nu da jeg venter mig igen. Jeg syntes at man skal kunne sidde hvor som helst og amme. MEN man skal vise hensyn til andre mennesker, og kan derfor godt dække sig til, så godt så muligt, med enden en stofble eller dynen.

Deler du samme holdning, eller noget helt andet? Og negrund gerne hvorfor.... Hvad gør du selv?

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2010

Valle81

LouiseLarsen skriver:

Hvad syntes du om det? Er det helt okay at sidde med babserne fremme uanset hvor man befinder sig for at amme??

Nu ammede jeg ikke selv Nicklas. Men gjorde mig da nogen tanker dengang, og gør det igen nu da jeg venter mig igen. Jeg syntes at man skal kunne sidde hvor som helst og amme. MEN man skal vise hensyn til andre mennesker, og kan derfor godt dække sig til, så godt så muligt, med enden en stofble eller dynen.

Deler du samme holdning, eller noget helt andet? Og negrund gerne hvorfor.... Hvad gør du selv?

Kram

Hejsa:0)

Jeg synes bestemt man skal have lov til at amme når som helst og hvor som helst.

Mener dog også at man sagtens lige kan dække sig lidt til, man behøver jo ikke at flashe babserne ved det, men den største grund til at jeg synes man skal dække sig lidt til er for barnets skyld, så det kan få ro og fred til at spise:0)

Christina

30+0

Anmeld

4. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Det er da SELVFØLGELIG fuldstændig OK at amme overalt!!!... Med mindre, der står et skilt på døren at børn er forbudt eller noget.

MEN - derudover, vil jeg så sige, at jeg ikke syntes at man skal sidde og stritte fuldstændig uhæmmet med jungerne og sprøjte mælk til alle sider. Det kan SAGTENS gøres diskret

For HELT sikkert skal baby have mad og HELT sikkert skal man ikke begrænse sig i sin færden, bare fordi man er blevet moar

Anmeld

4. januar 2010

LouiseNielsen

Var i bilka den anden dag, hvor en nybagt mor sad i bistroen og ammede, også gil der en dame på omkring de 40 år forbi, og sagde til hendes mand....

Ej man kan da ikke tillade sig at sidde her og amme!!

Jeg tænkte sådan lidt OG hvorfor pokker kan man så ikke det?? Man kunne intet se af morens bryster, ikke mere end lige det aller øverste af hendes bryst....

Anmeld

4. januar 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Jeg er helt enig. Amning er en naturlig ting, og skulle det forbydes i det offentlige rum, forbyder man stort set ammende mødre at komme ud i flere måneder.

Når det så er sagt, mener jeg godt, at man kan gøre det så diskret som muligt. Jeg brugte selv meget stofbleen ved min datter, og har da tænkt mig at gøre det igen, når den næste engang kommer ud. Synes for det første ikke at andre skal belemres med mine dolly´er midt i deres egen formiddagsshopping eller frokost - har heller ikke selv behovet for at se andres madkasser smækket på bordet, midt i min mad - og samtidig er jeg så tilpas blufærdig, at jeg ikke har lyst til at flashe. Da jeg ammede, fandt jeg som regel en lidt afsides krog, hvor der ikke var et kæmpe rend af mennesker - både af ovenstående grunde, men også fordi min datter var meget nem at distrahere - nysgerrig som sin far Men har også stået i megakø i Bilka og ammet, fordi hun bare var sulten, og der var stofbleen god til at dække.

Så jeg er enig. Amning offentligt burde være en menneskeret, men samtidig kan den ammende godt gøre det så diskret som muligt.

Anmeld

4. januar 2010

SaNiNa

Syntes godt man må amme offenligt men man skal dækker sig til så ikke alle er med i måltidet.'

Hat slet ammet på resturanter men har haft en stofble over han hovede så det ikke generede andre.

Vi var engang i rosengårdcenteret mens jeg ventede Nicklas hvor der sidder en rimelig store kvinde og ammer for alles åsyn, og hvis hun nu bare var gået 100m mere er der en fint ammerum. der blev jeg ski rimelig paf

Anmeld

4. januar 2010

Diana...

Selvfølgelig må man da amme det er da det mest naturlige men jeg synes man skal dække sig til jeg tog altid en stofble over hvis jeg havet en dum trøje på der ikke lige kunne dække det.

Vi var i herning centeret her for noget siden, og så var der en dame med de størst bryster der skulle amme og hu rejser sig op give manden barnet trækker trøjen helt ned så bække bryster hænger der så alle kan se det og så ammet hun ellers med trøjen nede på maven og 2 bare bryster til syne for alle. jeg blev så paf sådan nogen kan jeg ikke have og det synes jeg heller ikke er i orden!

Anmeld

4. januar 2010

Ox.

LouiseLarsen skriver:

Var i bilka den anden dag, hvor en nybagt mor sad i bistroen og ammede, også gil der en dame på omkring de 40 år forbi, og sagde til hendes mand....

Jeg tænkte sådan lidt OG hvorfor pokker kan man så ikke det?? Man kunne intet se af morens bryster, ikke mere end lige det aller øverste af hendes bryst....

Jeg har også siddet og ammet min datter nogle gange i Bilkas bistro efterhånden, og hold da op man får nogle blikke!
Jeg var dækket til med en stofble, og helt ærligt, det er sku da ikke som om jeg står i en trenchcoat og hopper ud foran mennesker og siger "Se lige de 2 her!!"

Jesus hvor er folk sippede!

Anmeld

4. januar 2010

BOBS

LouiseLarsen skriver:

jeg kan slet ikke lade være at tænke at den dame der gik forbi og sagde det, lyder DYBT misundelig, og gad vide om hun selv har ammet og hun lyder heler ikke til at have børnebørn.....

da jeg ammede gjorde jeg det også alle vegne og foran alle men var dybt taknemmelig for stofbleerne, tøj, tæpper m.v. hvad man nu lige havde ved hånden for ikke at lege alt for meget nora malkeko.

Jeg kan heller ikke se hvordan man kan blive det mindste forarget over at et barn får mad men som sagt kan der jo være mange grunde til at folk føler sig stødt.

Anmeld

4. januar 2010

LotteGabriella

BOBS skriver:

jeg kan slet ikke lade være at tænke at den dame der gik forbi og sagde det, lyder DYBT misundelig, og gad vide om hun selv har ammet og hun lyder heler ikke til at have børnebørn.....

da jeg ammede gjorde jeg det også alle vegne og foran alle men var dybt taknemmelig for stofbleerne, tøj, tæpper m.v. hvad man nu lige havde ved hånden for ikke at lege alt for meget nora malkeko.

Jeg kan heller ikke se hvordan man kan blive det mindste forarget over at et barn får mad men som sagt kan der jo være mange grunde til at folk føler sig stødt.

Er helt enig Har også altid selv brugt en tøjble, hvis blusen ikke kunne dække jungerne

Men må sige at jeg ikke selv kan blive forarget over hvis der er en der ammer, hvor man kan se brystet.....det er ikke noget jeg tænker over, da det for mig bare er naturligt hvad enten brystet blottes eller ej

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.