gode ideer til mad???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

563 visninger
5 svar
0 synes godt om
4. januar 2010

Lene76

Jeg vil i sammen med en kollega lave en form for kogebog og kunne derfor godt tænkte mig at høre hva i spiser hjemme hos jer og evt opskriften

alt hva der et et hit bare kom med det om det er boller med spinat el pasta m/kødsauce

Når jeg engang er færdig vil jeg gerne dele ud af hva jeg har fået samlet sammen til dem der er intra

ha en dejlig Mandag og maria press press hehe håber Dicte kommer idag

Knus Lene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2010

Muffinmus

hmm, jamen her googler jeg bare:-)

Ellers er jeg glad for kartofler med ost på. 45.

3-5 mellemstore kartofler

45 ost, mellemlagret

Skræl kartoflerne, skær dem i halve på den korte led, sæt dem i et fad, pensl dem med smør og smid dem i ovnen 30 min tid. Tag dem ud, smid et par skiver ost på og lad dem få 5-10 mere så osten er gyldenbrun.

Eller bare simpelt bønner og asparges i bacon

Rul 3 lange bønner og 1-2 aspargesstænger ind i et stykke bacon

Lav 3-4 styk til hver person.

i fad i ovenen på 200 grader i ca 40-45 min, vendes undervejs.

Anmeld

4. januar 2010

Rasmine

Er det til børn, eller?

Anmeld

4. januar 2010

Rasmine

Nå, here it comes...:

Kartofler, ordnet (evt. skrællet) lavet i forholdsvis små stykker, (halve både) i ovnen med olie, salt og peber, med gulerødder, mandler og hele fede hvidløg. Med rød peber, eller hvad man nu har. Nam nam. Rodfrugter...

Eller samme slags kartofler, med mandler, provence krydderi og brændenældekrydderi, salt og peber...

Eller lasagne med alle mulige forskellige ting, majs, rød peber, cocktailpølser osv osv... Kan evt blendes først (så ungerne ikke "kan se" det er i...)

Anmeld

4. januar 2010

Lene76

jeps det er til børn....

Mange tak for ideerene piger, ku godt bruge nogen på noget godt brød/boller hvis i har nogen

Anmeld

4. januar 2010

ivfmarie

De her krækbrød er bare sååå lækre.. og det er en nem dej, som er lynhurtig at klistre sammen. Hvis du tilsætter ekstra mel, så kan dejen blive så fast at der kan rulles brødstænger i stedet for knækbrød, og de er også lækre:

Kerne-knækbrød, til 3 plader

1 dl havregryn

1 dl sesamfrø

1 dl. Hørfrø

1 dl. Solsikkekerner

1 dl. Græskarkerner

3½ dl. Hvedemel

2 dl. Vand

½ - 1 dl olie (jo mere olie jo mere sprød, men også lidt fed at spise. Min portion havde ca 3/4 dl)

1 tsk. Bagepulver

2 tsk salt

Havregryn, frø, kerner, hvedemel, bagepulver og salt blandes.

Tilsæt vand og olie og rør ud til en jævn dej, der deles i tre portioner. Rul dejen tyndt ud mellem to stykker bagepapir og læg dem på tre bageplader. Skær dem i firkanter.

Bages 15-20 min. Ved 200 grader C (eller sårn deromkring... )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.