Autostol søges?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2010

siw84

hvorfor lejer du ikke bare hos babysam?? så ved du at du får en som er godkendt og det hele...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2010

Englehår

Profilbillede for Englehår
Hej Louise

Jeg har faktisk to stole til salg - en Römer BabySafe i mørkeblå (næsten sort). Til denne stol følger der manual, babyindsats samt kaleche med.

Den anden er en Akta Graco - Rigtig dejlig stol til de små, da den monteres med en sele-base, og det derfor er nemt, at tage en sovende baby ind og ud af bilen. Og så skal man ikke stå og rode med selen hver gang Denne stol er sort og 'kobber-grøn'

De er begge velholdte, og kan afhentes ved Ringkøbing - eller sendes med GLS

Anja

Anmeld

14. januar 2010

LauraLW

Joan ( Smallie ) skriver:

Der er jo lavet test på sådan nogen stole og de klare sig ikke ret godt.

En sele pude er også godkendt fra 15 kg og op til 36. Jeg har en søn på 2½ der vejer 16 kg og jeg kunne da aldrig drømme om at sætte ham på en selepude bare. Det er ikke hvor vidt de er godtkendt eller ej for lige hvad det angår har dk nogen lorte love det er om den er i stand til at rede dit barn hvis/når du køre galt og det kan man ikke afgøre ved bare lige at se på den.

Undskyld hvis jeg støder nogen men jeg har set hvad forskel stolen kan gøre og jeg fatter ikke folk kan finde på at købe en stol fordi den ser fin ud.

Er der lavet en test på stolene fra t-hansen? kan du ikke linke til det?

Anmeld

14. januar 2010

Lise

Jeg ville absolut holde mig langt fra de billige autostole. At de er godkendte, er ikke det samme som at det er gode stole.

Her er en lille hapser fra Tænks hjemmeside:

Den europæiske godkendelses-standard, ECE 44, stiller alt for lave krav til test af autostole på tre vitale områder. Det er direkte farligt, advarer en række organisationer.

Hvad betyder ECE-godkendelse?
Den internationale standard for godkendelse af autostole, som bruges i EU-landene, hedder med sin fulde betegnelse ECE R 44 (efterfulgt af enten cifrene 03 eller 04). Er stolen godkendt efter denne standard, er den lovlig og kan forhandles – og bliver udstyret med et lille klistermærkat, der bekræfter dens status som godkendt efter Regulativ 44 under Economic Commission for Europe (ECE).
’ECE 44.03-godkendt – 249 kr.’ lyder det i en annonce fra en stor forhandler af autostole – med henvisning til den såkaldt fælleseuropæiske godkendelse, ECE 44.

Børnefamilier på første stoleindkøb har næppe forudsætninger for at betvivle, at så er produktet sikkert og derfor et godt køb. Men det kan være en særdeles farlig antagelse. I forbruger- og motororganisationernes uafhængige test af autostole finder man hvert år modeller, der ifølge laboratorie-eksperterne aldrig skulle have været sendt på markedet.

I testen fra maj 2009 var der ikke færre end tre stole, hvor både barn og stol regulært river sig løs fra forankringen ved en hastighed på knap 65 km/t og flyver rundt i bilen. Alle disse tre stole er EU-godkendt
Jeg ville helt sikkert, hvis jeg ikke havde penge til at købe en god autostol, leje en Römer hos Babysam. Det er næsten gratis jo
Lise

Anmeld

14. januar 2010

Joan ( Smallie )

LauraLW skriver:

Er der lavet en test på stolene fra t-hansen? kan du ikke linke til det?

Jo kunne jeg sikkert godt hvis jeg mente jeg havde tid til det.

Du kan jo selv prøve at google lidt på det.

Jeg vil ikke bestemme hvad for en stol folk skal sætte deres barn i men det mindste de kan gøre er da at gøre det så sikkert så muligt for deres lille ny. Og ikke bare købe en stol fordi den ser GO ud, for man kan ikke se på en stol hvordan den vil klare sig i test.

Når man køre galt er det jo nogen voldsom kræfter der er på spil og penge kan ikke gøres op i ens barn liv. Og det ville sku da være sur røv at få at vide at hvis man nu havde købt en ordenlig stol så havde dit barn nok overlevet.

Du lyder meget negativ på mig ved ikke om det passer men det er lige det indtryk jeg får.

Undskyld den lange smøre men jeg har meget svært ved at forstå folk der ikke vil gøre det beste for deres unger når de er ude at køre også, for man ser jo tit at de har det sidste nye mærketøj på og så sidder de i en lorte stol som de ikke er spændt ordenlig fast i, så er jeg jo bare jeg syntes man spare det forkerte sted. Men igen det er min mening.

Anmeld

14. januar 2010

LauraLW

Joan ( Smallie ) skriver:

Jo kunne jeg sikkert godt hvis jeg mente jeg havde tid til det.

Du kan jo selv prøve at google lidt på det.

Jeg vil ikke bestemme hvad for en stol folk skal sætte deres barn i men det mindste de kan gøre er da at gøre det så sikkert så muligt for deres lille ny. Og ikke bare købe en stol fordi den ser GO ud, for man kan ikke se på en stol hvordan den vil klare sig i test.

Når man køre galt er det jo nogen voldsom kræfter der er på spil og penge kan ikke gøres op i ens barn liv. Og det ville sku da være sur røv at få at vide at hvis man nu havde købt en ordenlig stol så havde dit barn nok overlevet.

Du lyder meget negativ på mig ved ikke om det passer men det er lige det indtryk jeg får.

Undskyld den lange smøre men jeg har meget svært ved at forstå folk der ikke vil gøre det beste for deres unger når de er ude at køre også, for man ser jo tit at de har det sidste nye mærketøj på og så sidder de i en lorte stol som de ikke er spændt ordenlig fast i, så er jeg jo bare jeg syntes man spare det forkerte sted. Men igen det er min mening.

Hold da op... Jeg stiller et enkelt spørgsmål i nysgerrighed, har ikke deltaget i denne debat før, men du må da undskylde hvis mine spørgsmål var for negative for din smag og spild af din tid. - Du kan jo lade være med at svare, hvis du bliver så provokeret! Jeg spurgte kun, da det lød som om du havde en masse viden inden for netop dette, men der tog jeg da fejl. Endnu engang undskyld at jeg spurgte, skal da bestemt ikke ske igen.

(og så vælger jeg at ignorere dine hentydninger til at jeg ikke tænker på mit barns sikkerhed - vi har en rømer stol til vores baby, ikke at det har noget med mit spørgsmål til dig at gøre)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.