? ang. ny fyr til mor!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.683 visninger
15 svar
0 synes godt om
2. januar 2010

Mutti2

Hejsa

Jeg er begyndt at se en fyr, og lille-pigen har mødt ham (til jer der kender lidt til mig, er det ham fyren jeg havde lidt start problemer med. Vi endte med at holde en fantastisk nytårsaften med ham alligevel &nbsp....

Nå men, til at starte med var der ingen kys og kram når prinsessen var til stede. Og faktisk gik det skide godt. Jeg kunne mærke på prinsessen at hun kunne lide ham, hun var sågar ude og danse med ham, og hendes generthed skinnede slet ikke igennem  

Men vi overnattede så hjemme hos ham, og er først kommet hjem i dag. Man kan virkeligt mærke at hun er jaloux!! Hun hang i mit ben hele tiden, og pyldrede hvis han nærmede sig mig. Han måtte ikke kigge på hende, og hun ville bestemt ikke sidde i nærheden af ham, hvis han satte sig ved mig!!!??

Jeg har dog ladet hende se et par kys et par gange.... Det er lidt svært at lade være når man render rundt og holder af hinanden, og det hele er så nyt!!!

(Jeg havde ikke presenteret hende, hvis ikke jeg troede på at det er noget, med ham her!!!&nbsp

Hvordan takler man lige det??

Reagerede jeres guldklumper på samme måde??

Knus Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2010

NaFe

Ihhh vor godt a høre a i har fundet ud af noget....Og godt i fik en rigtig god nytårs aften...

Nu er jeg os selv alene, og finder forhåbentlig en fyr en dag, så skal jo nok igennem det samme som dig med hensyn til lille pigen..

Men jeg tror det meget normalt a hun bliver lidt jaloux, hun har jo haft dig helt for selv i 2 år. Så tror bare det vigtig af du giver hende meget opmærksomhed lige her i starten vor han os er der. Men er sikker på det bare er en tilvænnings periode, når hun finder ud af af han ikke vil tage dig fra hende...smiler...

Men da et godt tegn af hun ville danse og lat det med ham til nytår... Og håber det bare en lille krise hun hurtig kommer ud af så i alle 3 kan få det rigtig godt sammen...

knus natasja

Anmeld

2. januar 2010

LinLin

Dejligt at høre det "endte" godt

Min søn var 1,4 år da jeg mødte Ricki. Vi startede bare stille og roligt - han kom på besøg engang imellem når David også var her. Kan også huske, at David forsøgte at skubbe Ricki væk, når han kyssede mig  Tror bare det er en meget naturlig måde for ham at sige "Hey, det er MIN mor"  Lod ham skubbe Ricki væk nogle gange, andre gange skulle han ikke bestemme det! Har også nogle gange haft David med inde ved Ricki en del gange.

De har et super godt forhold i dag - men David er helt klar over hvem der er hans far, og det er også stadig Mor, der er bedst til at trøste

Anmeld

2. januar 2010

anneR

hejsa

har selv været det hele igennem, efter jeg gik fra min søns far, og jeg fandt en ny kæreste.

Anton min søn syntes også i starten det var helt forfærdeligt at han skulle dele sin mor med en anden.

jeg ga ham lidt mere opmærksomhed, i starten, og lod ham selv styrre hvornår han havde lyst til at snakke med min kæreste. og så viste jeg min søn at jeg var tryg, så det gik rimlig hurtigt, og den dag i dag kan han ikke undvære min nye kæreste, de er beste venner. men når det nu er sagt så selvfølgelig prøver han og spille os ud mod hinanden, det skal jo prøves af

håber det måske kan hjælpe.

men jeg havde det i tankerne at min søn skal ikke vælge min kæretse, det skal jeg, men de skal respektere hinanden, og leve sammen.

Kan se at min søn er direkte led over for hans fars nye kæreste, fordi faren ikke, tager hånd om det, og lader ham bestemme.

men følg dit hjerte så skal det nok gå.

Anmeld

3. januar 2010

Mutti2

Feluca09 skriver:

Ihhh vor godt a høre a i har fundet ud af noget....Og godt i fik en rigtig god nytårs aften...

Nu er jeg os selv alene, og finder forhåbentlig en fyr en dag, så skal jo nok igennem det samme som dig med hensyn til lille pigen..

Men jeg tror det meget normalt a hun bliver lidt jaloux, hun har jo haft dig helt for selv i 2 år. Så tror bare det vigtig af du giver hende meget opmærksomhed lige her i starten vor han os er der. Men er sikker på det bare er en tilvænnings periode, når hun finder ud af af han ikke vil tage dig fra hende...smiler...

Men da et godt tegn af hun ville danse og lat det med ham til nytår... Og håber det bare en lille krise hun hurtig kommer ud af så i alle 3 kan få det rigtig godt sammen...

knus natasja

Tak søde  Det kan du tro vi gjorde.... Jeg er bare SÅ glad for at vi tog med. Hans familie er bare så skønne, og tog SÅ godt imod os!! Og normalt er lille-pigen meget genert.... Men hun sad det meste af aftenen på skødet af Søren's far  Og hun var da ude og danse med både søren og hans far. Det var bare en kanon aften

Det er godt nok lidt svært at finde ud af hvordan man skal forholde sig over for hende!! Jeg har tænkt meget over det, og håber virkeligt at jeg kan lave en blid overgang

Og så håber jeg godt nok ikke at det bliver sådan hver gang han tager afsted og kommer hjem!!! (Han arbejder jo i langtbortistan)  

Men mon ikke hun bare lige skal lære ham at kende, og åbne op for ham! Så skal det nok gå.... håber jeg

1000 - tak for dit råd

For dælen jeg håber du har ret

Knus Pernille

Anmeld

3. januar 2010

Mutti2

MortilDavid skriver:

Dejligt at høre det "endte" godt

Min søn var 1,4 år da jeg mødte Ricki. Vi startede bare stille og roligt - han kom på besøg engang imellem når David også var her. Kan også huske, at David forsøgte at skubbe Ricki væk, når han kyssede mig  Tror bare det er en meget naturlig måde for ham at sige "Hey, det er MIN mor"  Lod ham skubbe Ricki væk nogle gange, andre gange skulle han ikke bestemme det! Har også nogle gange haft David med inde ved Ricki en del gange.

De har et super godt forhold i dag - men David er helt klar over hvem der er hans far, og det er også stadig Mor, der er bedst til at trøste

Hvor er det godt at høre at det gik fremad hos jer  Kan du huske hvor lang tid der cirka gik før David accepterede ham!?? Jeg ved godt det er induviduelt, men er det dage, uger, måneder eller år??

Jeg er også sikke på at de vil få det fantastisk sammen, hun skal bare lige åbne sig op for ham

Vi havde en lille snak i går, hvor han gav udtryk for at han synes jeg var meget over hende.... men det vil jeg altså være her i starten!! Hun skal jo også lige vende sig til at han kommer ind i billedet

Og så var det faktisk ham der nævnte at han var nervøs for at hun ikke kunne genkende ham når han kom hjem, efter at have arbejdet i langbortistan i 1 - 2 mdr af gangen (dejligt at han tænker over den slags )

Men hun bliver jo heldigvis også ældre... Så hun skal nok lære det!!

Milla-Victoria har jo ikke nogen former for kontakt med hendes far, så jeg tror egentligt at det er sundt til hende at der kommer lidt modspil til hendes mor, og en faderolle

1000-tak for at du ville dele dine erfaringer med mig

Knuus Pernille

Anmeld

3. januar 2010

Mutti2

anneR skriver:

hejsa

har selv været det hele igennem, efter jeg gik fra min søns far, og jeg fandt en ny kæreste.

Anton min søn syntes også i starten det var helt forfærdeligt at han skulle dele sin mor med en anden.

jeg ga ham lidt mere opmærksomhed, i starten, og lod ham selv styrre hvornår han havde lyst til at snakke med min kæreste. og så viste jeg min søn at jeg var tryg, så det gik rimlig hurtigt, og den dag i dag kan han ikke undvære min nye kæreste, de er beste venner. men når det nu er sagt så selvfølgelig prøver han og spille os ud mod hinanden, det skal jo prøves af

håber det måske kan hjælpe.

men jeg havde det i tankerne at min søn skal ikke vælge min kæretse, det skal jeg, men de skal respektere hinanden, og leve sammen.

Kan se at min søn er direkte led over for hans fars nye kæreste, fordi faren ikke, tager hånd om det, og lader ham bestemme.

men følg dit hjerte så skal det nok gå.

Hvor gammel var Anton da du fandt en ny??

Hvor er det også godt at høre at det gik godt i det her tilfælde  Hvor lang tid gik der ca. før han accepterede din kæreste??

Jeg synes det er svært ikke at lade hende overtage styringen... Men jeg tænker lidt at hvis jeg starter stille og roligt med at tage styringen, så kan det tage en fin overgang... Men det er selvfølgeligt ikke sikkert at jeg har ret!

Jeg skal også lige lære at give slip, og ikke være over hende hele tiden. Det er jeg meget slem til. Hun er meget selvstændig. Men det er tydeligt at hun måske er en smule for afhængig af mig!!

Tak for din erfaring

Knus Pernille

Anmeld

3. januar 2010

anneR

Milla-Victoria's mor skriver:

Hvor gammel var Anton da du fandt en ny??

Hvor er det også godt at høre at det gik godt i det her tilfælde  Hvor lang tid gik der ca. før han accepterede din kæreste??

Jeg synes det er svært ikke at lade hende overtage styringen... Men jeg tænker lidt at hvis jeg starter stille og roligt med at tage styringen, så kan det tage en fin overgang... Men det er selvfølgeligt ikke sikkert at jeg har ret!

Jeg skal også lige lære at give slip, og ikke være over hende hele tiden. Det er jeg meget slem til. Hun er meget selvstændig. Men det er tydeligt at hun måske er en smule for afhængig af mig!!

Tak for din erfaring

Knus Pernille

Anton var ca 2½ da jeg fandt en ny, vil sige hvis du bare fortæller hende hvornår grænsen er nået, og ikke gir hende for lang snor, tror jeg det vil gå ret hurtigt, for børn i den alder er ret hurtige til at omstille sig. og prøv at i laver nogen ting hvor din nye kæreste kan få lov at lege lidt vildt med hende på legepladsen, eller noget i den stil, en god pudekamp er også en meget god åbning, for ungerne for så ser hun nogen nye ting hos ham som hun måske ikke er van til. også vil hun lige pludselig se frem til at han kommer.

knus Anne

Anmeld

3. januar 2010

LinLin

Milla-Victoria's mor skriver:

Hvor er det godt at høre at det gik fremad hos jer  Kan du huske hvor lang tid der cirka gik før David accepterede ham!?? Jeg ved godt det er induviduelt, men er det dage, uger, måneder eller år??

Jeg er også sikke på at de vil få det fantastisk sammen, hun skal bare lige åbne sig op for ham

Vi havde en lille snak i går, hvor han gav udtryk for at han synes jeg var meget over hende.... men det vil jeg altså være her i starten!! Hun skal jo også lige vende sig til at han kommer ind i billedet

Og så var det faktisk ham der nævnte at han var nervøs for at hun ikke kunne genkende ham når han kom hjem, efter at have arbejdet i langbortistan i 1 - 2 mdr af gangen (dejligt at han tænker over den slags )

Men hun bliver jo heldigvis også ældre... Så hun skal nok lære det!!

Milla-Victoria har jo ikke nogen former for kontakt med hendes far, så jeg tror egentligt at det er sundt til hende at der kommer lidt modspil til hendes mor, og en faderolle

1000-tak for at du ville dele dine erfaringer med mig

Knuus Pernille

SYnes sådan set det var fra starten. David er meget social, så han så nok bare Ricki som en ny ven af huset :-)

Mht det me at han er væk nogle mdr: Min far var skibskok, hvilket betød han var væk 3-4 mdr ad gangen og så hjemme 1-1½. Kan ikke huske hvordan jeg selv reagerede før jeg var 3-4 år, men min lillebror er 6 år yngre og kan tydeligt huske at han slet ikke kunne genkende vores far når han kom hjem, men han blev ikke bange for ham. Og når der var gået et par dage så han ud som om han igen kunne huske hvem den "fremmede" mand var

Tror i øvrigt det er rigtigt at det er sundt med en faderfigur

Anmeld

3. januar 2010

Diana...

Tillykke med det det da bare super og det fortjener du sgu! og fedt at gnisten så var der alligevel.

Hi hi du hendes mor hun vil have dig for sig selv 

Den gang jeg var barn kan ikke huske hvor gammel jeg var men nok 7-8 år tror jeg ca. men der flyttet min mors kæreste ind og jag blev så sur at jeg flyttet hjemme fra så jeg gik op og pakket min legetøjskuffert der indholde min mors BH mors parafyme mors stiletter min fine røde kjole en pose slik og min bamse under armen og så flyttet jeg hjemme fra helt ud i skuret 

kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.