"De er nr. 53 i køen" = Hjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

661 visninger
10 svar
0 synes godt om
2. januar 2010

Tut

Hej piger,

Jeg har lige ringet til lægevagten og er nr. 53 i køen, så jeg smed på igen.

Jeg prøvede at ringe 2 gange i går og var hhv. nr. 39 og nr. 47 i køen.

Hvad sker der lige?!?!?!?!?!

Nå anyway... Lille Nana har sådan en dum forstoppelse, og hun har rigtig ondt i maven.

Vi er startet op på erstatning til natten, da jeg ikke har så meget mælk tilbage når vi når aftenen/natten.

Men hun har fået sådan en forfærdelig forstoppelse.

Vi har i samråd med lægen købt Mylicon dråber, som hjælper NADA! Og så har vi fået Lactulose, som hun nu har fået i 3 dage uden der er kommet afføring ud af det. Hun får de maximale 6 ml. pr. dag for spædbørn.

Vi masserer hendes mave rundt om navlen og cykler med hendes ben, men lige lidt hjælper det.

Hun har rigtig ondt, hun ligger og hiver benene op under sig, og presser, og så kommer der kun en lille luft-prut og så skriger hun bare.

Åh det er så frustrerende at se hende have ondt. Det er nu 3 dage siden hun sidst havde afføring. Og inden dag havde hun i gennemsnit 4 lorte-bleer om dagen.

Jeg har endda ædt broccoli til den store guldmedalje, da jeg fi at vide at det ville gå i mælken og give "luft i maven" til den lille. Men det hjalp heller ikke.

Så kom med alle de gode råd i har mod forstoppelse!

Knus Tut.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2010

heaven

zoneterapi..... ved du hvor du skal trykke??

der er forresten også noget andet aff.-middel  - det hedder laxoberal, men jeg er ikke sikker på om man må bruge det til så små børn - eller om man kan få det i håndkøb egentlig???

Jannie - vist ikke til meget hjælp

Anmeld

2. januar 2010

BK

Hvad med at prøve noget hjemmelavet sukkervand... mener det er en spiseskefuld sukker til en dl kogt vand...

Anmeld

2. januar 2010

heaven

der er også ivf`s sveskeflaske??

Anmeld

2. januar 2010

BK

heaven skriver:

der er også ivf`s sveskeflaske??

Det tænkte jeg også lidt på, men hun er jo ikke så gammel igen... så er i tvivl om hun må få det...

Anmeld

2. januar 2010

Mikkelmusen

Jeg havde givet sveskevand. Bare lidt.

Anmeld

2. januar 2010

Stumpen

Laxobaral er meget vanedannende.. Jeg har selv prøvet det billige alternativ til movicol (husker ikke lige navnet, men du kan bare sige det billige alternativ, så ved de hvad du snakker om)

Min niece (ganske vist på 3 år) har fået det i snart ½ år pga maveproblemer..

Har du prøvet at putte vaseline på et termometer og så køre det rundt i numsehullet for at stimulere? Det gjorde vi nogen gange med stumpen og det hjalp.. Nogen gange skulle der køres meget rundt og nogen gange hjalp det ikke... Men prøv og bliv ved lidt og se om det hjælper..

Hvilken slags MME bruger du? Har hun tendens til hård mave vil jeg klart anbefale at du går over til den grønne allomin..

Qnus Anja..

Anmeld

2. januar 2010

Lene76

eftersom hun jo ik er så gammel så tror jeg jeg vil prøve igen og kontakte lægevagten ofr at høre om de evt har nogel gode råd. herhjemme hjalp kamillete med lidt rørsukker altid men kan ik huske for gammel de ska være før de må få det. håber snart hun får systemet til at virke igen for der er ik noget værre end en bette med ondt og man ik kan gøre noget for at hjælpe.

Anmeld

2. januar 2010

ivfmarie

Stumpen skriver:

Laxobaral er meget vanedannende.. Jeg har selv prøvet det billige alternativ til movicol (husker ikke lige navnet, men du kan bare sige det billige alternativ, så ved de hvad du snakker om)

Min niece (ganske vist på 3 år) har fået det i snart ½ år pga maveproblemer..

Har du prøvet at putte vaseline på et termometer og så køre det rundt i numsehullet for at stimulere? Det gjorde vi nogen gange med stumpen og det hjalp.. Nogen gange skulle der køres meget rundt og nogen gange hjalp det ikke... Men prøv og bliv ved lidt og se om det hjælper..

Hvilken slags MME bruger du? Har hun tendens til hård mave vil jeg klart anbefale at du går over til den grønne allomin..

Qnus Anja..

Det kan faktisk også være "vanedannende", fik jeg at vide af sp. I den forstand at de små pus pludselig ikke selv kan "aktivere" peristaltikken hvis de altid får hjælp af termometeret.

MEN, jeg brugte nu også denne metode et par gange med Freja da hun startede på MME og fik fuldstændig stenhård mave, og hun kan sagtens levere varen den dag i dag .

Tut! Jeg håber at det går bedre med lille Nana. Pøj pøj.

Marie

Anmeld

2. januar 2010

Stumpen

ivfmarie skriver:

Det kan faktisk også være "vanedannende", fik jeg at vide af sp. I den forstand at de små pus pludselig ikke selv kan "aktivere" peristaltikken hvis de altid får hjælp af termometeret.

MEN, jeg brugte nu også denne metode et par gange med Freja da hun startede på MME og fik fuldstændig stenhård mave, og hun kan sagtens levere varen den dag i dag .

Tut! Jeg håber at det går bedre med lille Nana. Pøj pøj.

Marie

Jojo det ved jeg godt, vi brugte det heller ikke ofte, men engang imellem, når vi fornemmede at hun virkelig ikke selv kunne og var på nippet til at opgive at presse klumpen ud...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.