Damer med forstand på...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

399 visninger
9 svar
0 synes godt om
2. januar 2010

Rasmine

radiatorer, eller bare generel varme i huset.

WHAT TO DO?

Hvem ringer man til, når Milles radiator kører på højtryk, men værelset er nærmest koldt?

Og hvis radiator i køkken-alrum ikke må stå på mere end 2, da radiator i badeværelse (lige ovenover) ikke kan varme så.... (Tror de kører på samme rør, kan de det?)

Kan "systemet" mangle vand?

Er det fjernvarmeværket eller en vvs'er, eller en smed, eller hvem makker i sådan noget?

Mette - brrr...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2010

heaven

det lyder knap så fedt.... det er en vvs`er du skal ringe til.... nok lidt dyrt her i weekenden, men hellere det end at noget fryser til et sted i systemet med den kulde vi har og får..... og godt nytår....

Jannie

Anmeld

2. januar 2010

Rasmine

heaven skriver:

det lyder knap så fedt.... det er en vvs`er du skal ringe til.... nok lidt dyrt her i weekenden, men hellere det end at noget fryser til et sted i systemet med den kulde vi har og får..... og godt nytår....

Jannie

Tak, tror nu jeg venter til på mandag. Det underlige er at feks Milles radiator er brandvarm, men den varmer ikke rummet op... Lyder faktisk underligt. Vi går rundt med hjemmesko, fleecebluser og brændeovnen kører på højtryk, men varmen nede fra stuen, kan ikke komme herop i køkkenalrummet.

Nå, anyways, mente nok det var en vvs'er, var bare ikke sikker på hvem som makker i sådan noget lort...

Godt nytår til dig også Jannie

Anmeld

2. januar 2010

Louise mortil4

nu ved jeg ikke med fjernvarm hvordan det fungerer, men hos os (vi har fastbrændsel/træfyr) kan en kold rediator der ellers står på 5 godt være et tegn på at der mangler vand på systemet, der er i hvertfald kom luft i rediatoren, kan i selv lukke vand på for så prøv det og luft så alle rediatorer ud da luften flytter sig så snart der bliver blæst nyt vand gennem rørene. Hvis der mangler vand er det jo også sværre at flytte varmen rundt mellem de forskellige rediatorer og pssssstt alle rediatorer er nok forbundet med samme rør, for principet er vel det samme i næsten alle systemer, det er bare forskellige ting der giver varmen.

Hvem du skal ringe til ved jeg ikke, måske en VVSer men manden laver selv alt ved vores system og får han problemer er far gerne forenden i nødtelefonen så er ikke 100 på hvem man egentlig ringer til

Håber du fik lidt hjælp her du kunne bruge.

Louise med pt 12,8 grader inden for, det er ulempen ved at ha træfyr, skidtet går jo ud også bliver det koldt hurtigt i det her vejr.

Anmeld

2. januar 2010

Rasmine

mortil4 skriver:

nu ved jeg ikke med fjernvarm hvordan det fungerer, men hos os (vi har fastbrændsel/træfyr) kan en kold rediator der ellers står på 5 godt være et tegn på at der mangler vand på systemet, der er i hvertfald kom luft i rediatoren, kan i selv lukke vand på for så prøv det og luft så alle rediatorer ud da luften flytter sig så snart der bliver blæst nyt vand gennem rørene. Hvis der mangler vand er det jo også sværre at flytte varmen rundt mellem de forskellige rediatorer og pssssstt alle rediatorer er nok forbundet med samme rør, for principet er vel det samme i næsten alle systemer, det er bare forskellige ting der giver varmen.

Hvem du skal ringe til ved jeg ikke, måske en VVSer men manden laver selv alt ved vores system og får han problemer er far gerne forenden i nødtelefonen så er ikke 100 på hvem man egentlig ringer til

Problemet er at vi ikke aner hvordan man gør sådan noget, altså at putte vand på systemet...

Anmeld

2. januar 2010

heaven

Mebach skriver:

Tak, tror nu jeg venter til på mandag. Det underlige er at feks Milles radiator er brandvarm, men den varmer ikke rummet op... Lyder faktisk underligt. Vi går rundt med hjemmesko, fleecebluser og brændeovnen kører på højtryk, men varmen nede fra stuen, kan ikke komme herop i køkkenalrummet.

Nå, anyways, mente nok det var en vvs'er, var bare ikke sikker på hvem som makker i sådan noget lort...

Godt nytår til dig også Jannie

det lyder godt nok underligt med hendes radiator - varmer uden at opvarme??? Mon der er en prop på en eller anden måde et sted i systemet???? Nå, god fornøjelse med det, - i må have en masse varm kakao og friskbagte boller og noget.....

Jannie

Anmeld

2. januar 2010

Louise mortil4

Mebach skriver:

Problemet er at vi ikke aner hvordan man gør sådan noget, altså at putte vand på systemet...

der sidder vel en hane et eller andet sted, måske i kælderen et sted hvis i har sådan en, så skal i nok ha fat i en vandslange til at kople mellem hanen og vandhanen også skal man huske at tænde for vandhanene før man lukker op for den anden hane.

Anmeld

2. januar 2010

BK

Mebach skriver:

radiatorer, eller bare generel varme i huset.

WHAT TO DO?

Hvem ringer man til, når Milles radiator kører på højtryk, men værelset er nærmest koldt?

Og hvis radiator i køkken-alrum ikke må stå på mere end 2, da radiator i badeværelse (lige ovenover) ikke kan varme så.... (Tror de kører på samme rør, kan de det?)

Kan "systemet" mangle vand?

Er det fjernvarmeværket eller en vvs'er, eller en smed, eller hvem makker i sådan noget?

Mette - brrr...

en vvs'er

Anmeld

2. januar 2010

..

Jeg er gift med en VVS mand..

Han har følgende ?:

1. Hvor stort er Milles værelse og hvor stor er radiatoren?

2. Hvad varmeanlæg har I huset? - er det med pumpe, veksler eller direkte fjernvarme?

3. Hvilken slags ventil der der på værelset på værelset?

Anmeld

2. januar 2010

Rasmine

Macrolf skriver:

Jeg er gift med en VVS mand..

Han har følgende ?:

1. Hvor stort er Milles værelse og hvor stor er radiatoren?

2. Hvad varmeanlæg har I huset? - er det med pumpe, veksler eller direkte fjernvarme?

3. Hvilken slags ventil der der på værelset på værelset?

Senere..

Får gæster lige om lidt...

-Så ser man lige mig få travlt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.