Valg af kirke til barnedåb..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.691 visninger
16 svar
0 synes godt om
30. december 2009

MorTilGustav

Hej allesammen!
Er der nogen der ved om man selv kan bestemme hvilken kirke ens barn skal døbes i? Eller SKAL man bruge den kirke man er tilknyttet via ens bopæl?  Vil nemlig rigtig gerne have Gustav døbt i den kirke min mor bor tæt på og ikke den jeg selv er tilknyttet
 Cecilia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2009

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Hej.

det skal ikke være den kirke du er tilknyttet til via boligpælen... men der skal være en grund til at du vil vælge den anden... Jeg har to niecer der begge er døbt i en kirke her på Bornholm selvom de bor på Amager sammen med deres forældre...

Knus Malene

Anmeld

30. december 2009

LRJ

Cecilia84 skriver:

Hej allesammen!
Er der nogen der ved om man selv kan bestemme hvilken kirke ens barn skal døbes i? Eller SKAL man bruge den kirke man er tilknyttet via ens bopæl?  Vil nemlig rigtig gerne have Gustav døbt i den kirke min mor bor tæt på og ikke den jeg selv er tilknyttet
 Cecilia

Du kan vist kun få ham døbt i den kirke jeres adresse er tilknyttet, medmindre du har nogen form for tilknytning til den anden kirke, Det er det jeg har fået mig fortalt, fordi jeg vil nemlig os have vores Datter døbt i en anden kirke end den vi er tilknyttet til på adressen ( Når jeg har født ) 

Anmeld

30. december 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Lone H. skriver:

Du kan vist kun få ham døbt i den kirke jeres adresse er tilknyttet, medmindre du har nogen form for tilknytning til den anden kirke, Det er det jeg har fået mig fortalt, fordi jeg vil nemlig os have vores Datter døbt i en anden kirke end den vi er tilknyttet til på adressen ( Når jeg har født ) 

Det samme fik vi afvide, da vi skulle have døbt vores søn og datter. Min søn blev døbt i den kirke vi blev gift i selvom vi ikke boede i sognet mere og vores datter blev døbt i den kirke min mand er konfirmeret i. Jeg ville gerne have døbt dem begge i en bestemt kirke i den by vi bor i, men da vi ikke boede i sognet kunne det ikke lade sig gøre.

Anmeld

30. december 2009

grinbidderen

Cecilia84 skriver:

Hej allesammen!
 Cecilia

her hvor jeg bor der er det den kirke man er tilknyttet man kan få sine børn døbt i ellers kan man osse i en anden kirke men der skal der så være den grund af du enten er døbt, konfirmeret eller blevet gift i den kirke jeg var så heldig at få lov til at få min søn døbt i den krike jeg ville da kæresten er døbt og konfirmeret i den kirke..

håber du kan bruge svarne..

Anmeld

30. december 2009

LRJ

MoarHvidovre skriver:

Det samme fik vi afvide, da vi skulle have døbt vores søn og datter. Min søn blev døbt i den kirke vi blev gift i selvom vi ikke boede i sognet mere og vores datter blev døbt i den kirke min mand er konfirmeret i. Jeg ville gerne have døbt dem begge i en bestemt kirke i den by vi bor i, men da vi ikke boede i sognet kunne det ikke lade sig gøre.

det er nemlig os den kirke jeg er døbt og konfirmeret i jeg vil have hun bliver Døbt i, og det er os et helt andet sogn end det vi bor i

Anmeld

30. december 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Lone H. skriver:

det er nemlig os den kirke jeg er døbt og konfirmeret i jeg vil have hun bliver Døbt i, og det er os et helt andet sogn end det vi bor i

Så tror jeg ikke, at det bliver noget problem, at få hende døbt i kirken - når du både er døbt og konfirmeret i den. Man skal bare have et tilhørsforhold

Anmeld

30. december 2009

LRJ

MoarHvidovre skriver:

Så tror jeg ikke, at det bliver noget problem, at få hende døbt i kirken - når du både er døbt og konfirmeret i den. Man skal bare have et tilhørsforhold

det os det jeg havde hørt

Anmeld

30. december 2009

Ox.

Vi valgte også en anden kirke da prinsessen skulle døbes, men den kirke var så både jeg og min bror døbt i, og mine forældre gift .. vi fik at vide der skulle være relation

Anmeld

30. december 2009

Christinahr

Der er meget forskel fra sogn til sogn. Da vi fik den sidste døbt, ringede jeg til den kirke der lå tættest på, troede det var den vi hørte til, men nej. Det opdagede jeg først efter dåben, så her havde præsten valgt at se bort fra det. Så jeg mener nu at det er præsten der bestemmer om han/hun vil

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.