Rødvin under amning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. december 2009

Anja

Ja, jeg vil give de fleste andre ret. Tag du blot et glas vin eller to i aften

Mens jeg ammede vores børn tog jeg et glas rødvin ved festlige lejligheder og det kender jeg mange, der gjorde. Og som en også skrev, så er det jo ikke længe siden, at man faktisk anbefalede kvinder at tage et glas rødvin i ny og næ både under graviditet og amning, så mon ikke det går.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. december 2009

Halbschön

Mumto3 skriver:

Tja, jeg ville bestemt ikke gøre det. Smage, ja, men ikke drikke et helt glas eller to. Men hvad med at malke ud? Så kan du med god samvittighed drikke 1 eller 2 glas og så er du på den sikre side.

Husk der går 12 timer fra du har indtaget alkohold, til at der ikke længere er alkohol i din mælk. (hvis du altså slet ikke vil give ham alkohol). Du skal så i løbet af de 12 timer malke din mælk ud, og bare smide den væk. Din mælkeproduktion tager ikke skade af at der ikke bliver ammet hos dig.

Hvis du ikke orker at malke ud på forhånd, kan du jo også købe en enkelt gang modermælkserstatning og give ham det i stedet for.

Men det er holdningssag!!! -og du skal gøre det du finder rigtig. Personlig synes jeg ikke mine børn skal indtage alkohol før de er mindst 12 eller 14 år gamle, og så er jeg sådan set ligeglad med mængden.

Godt nytår!

hej

jeg har tænkt mig at få et par øl og et glas champagne kl 12, og har derfor malket ud til bassen til i aften og imorgen, så han ikke får alkoholiseret mælk... og nu kommer mit spørgsmål til dig.... er det kun 12 timer det er i mælken?

knus - og godt nytår

Anmeld

31. december 2009

Mumto3

Renée88 skriver:

hej

jeg har tænkt mig at få et par øl og et glas champagne kl 12, og har derfor malket ud til bassen til i aften og imorgen, så han ikke får alkoholiseret mælk... og nu kommer mit spørgsmål til dig.... er det kun 12 timer det er i mælken?

knus - og godt nytår

Jeps, 12 timer efter du har drukket. Så hvis det sidste du drikker er champange kl 24.00, så må du amme efter kl 12 næste dag.

Godt nytår!

Anmeld

31. december 2009

Nybagt mor

Det er jo helt sikkert en holdningssag det med alkohol, men så længe ham den lille ikke selv spørger efter et glas rødvin..... - ja så har jeg altså ikke noget imod at han får lidt gennem mig - HVIS altså at det på ingen måde skader..

Og jeg snakker vitterlig kun om et glas eller 2 - ikke om at drikke mig godt snalleret.

Og det var så det jeg var lidt i tvivl om, for min krop kan jo tåle en del mere end hans lille babykrop kan

Tror jeg vil nyde et enkelt glas vin, istedet for 2, her i aften - det burde nok ikke ske det store ved så

Anmeld

31. december 2009

msax

Jeg er af den holdning af et til to glas ikke skader det mindste, så længe det kun er ved specielle festlige lejligheder. Det er sågar undersøgelser der viser at 1 genstand om ugen under graviditet giver sundere og klogere børn. Sundhedsstyrelsen herhjemme tør bare ikke sige det højt, fordi de er bange for at nogle mødre vil misforstå det og drikke meget mere, fordi det så er lidt ok.

Så nyd endelig et glad rødvin til maden og et glas boblevand kl 24. RIGTIGT godt nytår

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.