Rødvin under amning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.044 visninger
14 svar
0 synes godt om
30. december 2009

Nybagt mor

Ja - vil jo så skrækkeligt gerne have et - måske 2 glas rødvin til maden i morgen...

Og 1-2 glas er jo ikke meget for en voksen person, men for min lille søn, som jeg jo ammer  er det måske for meget ?

Hvad mener I - skal jeg nøjes med at tage en enkelt tår, bare for at smage - eller kan jeg sagtens kaste mig over et enkelt glas eller 2 i morgen?

Kan min lille mand på 8 uger og 7 kilo tåle det - hvad ved/mener I?

Mange hilsner herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2009

Mum33

Et til to glas er fint !!! Hyg dig nytårs aften - han tager ikke skade - han vil bare nyde en kærlig og afslappet mor.

Godt nytår.

Anmeld

30. december 2009

MetteT

Ta du bare et enkelt eller to glas.. Det skader ikke..

Kan huske at jeg snakkede med min jordemoder om, da jeg var gravid, at jeg absolut ikke ville drikke når jeg sku amme (li som i graviditeten) Men hun sagde så, at "en enkelt øl måtte jeg altså gerne ta, nu sku vi heller ikk blive fanatiske"

Så nyd du et glas god rødvin i morgen aften..

Knus Mette

Anmeld

30. december 2009

Tina2

Kan kun være enig med de andre, tag du bare et glas eller to, det sker der intet ved:-)

Godt nytår:-)

Anmeld

30. december 2009

Nadi

Du kunne også malke noget mælk ud inden og så give ham det i flaske, hvis han vil ta imod sådan en?! Og så malke det "mælk med vin i" ud og dumpe det.

Men ellers ville jeg også sige at et glas eller to ikke skader. I gamle dage fik man vin på recept når man skulle være/var blevet mor

Rigtig god nytår til dig!

-Nadia

Anmeld

30. december 2009

Mumto3

Tja, jeg ville bestemt ikke gøre det. Smage, ja, men ikke drikke et helt glas eller to. Men hvad med at malke ud? Så kan du med god samvittighed drikke 1 eller 2 glas og så er du på den sikre side.

Husk der går 12 timer fra du har indtaget alkohold, til at der ikke længere er alkohol i din mælk. (hvis du altså slet ikke vil give ham alkohol). Du skal så i løbet af de 12 timer malke din mælk ud, og bare smide den væk. Din mælkeproduktion tager ikke skade af at der ikke bliver ammet hos dig.

Hvis du ikke orker at malke ud på forhånd, kan du jo også købe en enkelt gang modermælkserstatning og give ham det i stedet for.

Men det er holdningssag!!! -og du skal gøre det du finder rigtig. Personlig synes jeg ikke mine børn skal indtage alkohol før de er mindst 12 eller 14 år gamle, og så er jeg sådan set ligeglad med mængden.

Godt nytår!

Anmeld

31. december 2009

MOR-til-2

Mumto3 skriver:

Tja, jeg ville bestemt ikke gøre det. Smage, ja, men ikke drikke et helt glas eller to. Men hvad med at malke ud? Så kan du med god samvittighed drikke 1 eller 2 glas og så er du på den sikre side.

Husk der går 12 timer fra du har indtaget alkohold, til at der ikke længere er alkohol i din mælk. (hvis du altså slet ikke vil give ham alkohol). Du skal så i løbet af de 12 timer malke din mælk ud, og bare smide den væk. Din mælkeproduktion tager ikke skade af at der ikke bliver ammet hos dig.

Hvis du ikke orker at malke ud på forhånd, kan du jo også købe en enkelt gang modermælkserstatning og give ham det i stedet for.

Men det er holdningssag!!! -og du skal gøre det du finder rigtig. Personlig synes jeg ikke mine børn skal indtage alkohol før de er mindst 12 eller 14 år gamle, og så er jeg sådan set ligeglad med mængden.

Godt nytår!

sikke da en holdning!!

Anmeld

31. december 2009

christina2412

jeg ammer også vores søn, og jeg tog altså et glas hvidvin jule aften, og har da også tænkt mig, at få 1 eller 2 glas her i aften.

så tag du bare 1 eller 2 glas rødvin

christina

Anmeld

31. december 2009

lillemunk

Giver alle de andre ret..... Tag du bare et glas eller 2.
Så længe du ikke drikker dig fuld skader det ikke den lille.
Så ha du dig en rigtigt hyggelig aften.
godt nytår her fra mig

Anmeld

31. december 2009

Pia

Tak du bare et glas eller to..

Min sp råde mig til og drikke en øl hver dag da jeg ammede, for det holder produktionen oppe..
Det skulle være en let øl den ene dag og en alm øl den anden dag..
Drak det så ikke, men det er fordi jeg ikke er vild med øl

MEn jeg nød da også to glas hvidvin til mine børns barnedåb og den gang ammede jeg jo fuldt ud..

Så hyg du dig bare i aften og rigtig godt nytår..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.