Sprg. om vælling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

368 visninger
9 svar
0 synes godt om
30. december 2009

Tynen

Kan det virkelig passe at det først er fra 6 mdr.?

Troede bestemt at det allerede var fra 4 måneder, men må efter større efterkigning på pakken konstatere at jeg lider af alz og at det mod al forventning står 6 mdr.

Er det noget nyt eller er det mig der husker helt forkert?

Trine - Med et par kropsdele der SERIØST trænger til ro eftersom jeg ammer hver time-halvanden næsten døgnet rundt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2009

Mikkelmusen

Det er rigtigt det først er fra 6 mdr. men da fiona var 4 mdr snakkede jeg med SP om det... Jeg troede nemlig, som dig, at det var fra 4 mdr. Men SP sagde at det var bedst at vente, men at vi kunne prøve lidt når hun var 5 mdr.

Anmeld

30. december 2009

linemus

Kan han ikke være igang med et appetitspring, og det er derfor han hænger i brysterne hele tiden? Så du kan producere noget mere? Ved godt det er skide hårdt, men det var lige hvad jeg tænkte

Line - der ved intet om vælling

Anmeld

30. december 2009

Tynen

linemus skriver:

Kan han ikke være igang med et appetitspring, og det er derfor han hænger i brysterne hele tiden? Så du kan producere noget mere? Ved godt det er skide hårdt, men det var lige hvad jeg tænkte

Line - der ved intet om vælling

Jamen kan sådan et appetitspring vare 2½ måned?

Ej, jeg tror bare I skal se mit spørgsmål som et Argh-indlæg..
Jeg er bare træt, brugt og har dælans ondt i patter´n
(Men okay, har også været alene med begge børn til sent om aftenen hele julen undtagen d. 24. og 25.)

Nu er jeg, som skrevet før, begyndt at give ham grød fra igår af, så nu må jeg bare bide tålmodigheden i mig indtil han kan få lidt ud af det..

Tak for svar 

Anmeld

30. december 2009

linemus

Tynen skriver:

Jamen kan sådan et appetitspring vare 2½ måned?

Ej, jeg tror bare I skal se mit spørgsmål som et Argh-indlæg..
Jeg er bare træt, brugt og har dælans ondt i patter´n
(Men okay, har også været alene med begge børn til sent om aftenen hele julen undtagen d. 24. og 25.)

Nu er jeg, som skrevet før, begyndt at give ham grød fra igår af, så nu må jeg bare bide tålmodigheden i mig indtil han kan få lidt ud af det..

Tak for svar 

Arh, 2,5 måned er måske lige i overkanten Kan dælme godt forstå, du er brugt. Og jeg piver lidt over at være alene om formiddagen med børnene og et par aftener Ja ja, jeg skal nok få igen om nogle måneder

Held og lykke med grøden. Hvorfor må han få grød, hvis han er for lille til at få vælling? Jeg troede, det var sådan noget, man startede med (igen: uden at vide noget).

Kæmpe trøstekram

Anmeld

30. december 2009

Anja

Jeg troede også, at det var fra 4 mdr med vælling. Vores har aldrig fået vælling, da vores ældgamle sp mener at det er spild og at de istedet skal have grød.

Men ja, mærkeligt at han må få grød og ikke vælling ?? Tror bare jeg gav ham vælling, hvis jeg følte for det.

Anmeld

30. december 2009

Louise mortil4

det har været fra 4 mdr vælling kunne gives fra men det lavede de om på da Nanna var 4 eller 5 mdr, sys jo bare at der ingen grund er til at bruge det når de er 6 mdr, der er de jo i gang med grøden, i hvertfald de fleste. Sys vællingen er god til at mætte ungen lidt indtil de er helt gamle nok til grøden, men fra 6 mdr, er der ingen grund til det, sys jeg

Anmeld

30. december 2009

Tynen

mortil4 skriver:

det har været fra 4 mdr vælling kunne gives fra men det lavede de om på da Nanna var 4 eller 5 mdr, sys jo bare at der ingen grund er til at bruge det når de er 6 mdr, der er de jo i gang med grøden, i hvertfald de fleste. Sys vællingen er god til at mætte ungen lidt indtil de er helt gamle nok til grøden, men fra 6 mdr, er der ingen grund til det, sys jeg

Nååe... Jamen så er det måske det jeg kan huske?!
Jeg kan heller ikke se nogen grund til at skulle give det til ham om 2 mdr. når vi er begyndt på det grød.

Jeg gider bare heller ikke til at begynde med MME indtil grøden er kommet op at køre.
Jeg har så meget mælk at ungen er ved at blive kvalt ved hvert måltid fordi han bliver spulet direkte på drøblen
Men fatter bare ikke hvorfor han ikke kan holde længere tid når jeg har så meget?!
Han sover fint om aftenen (Altså gad nu godt han sov igennem, men det kan være det kommer) - Altså fra mellem 21-22 og så til kl. 0500 og så igen fra 05-07 og så kører amningen bare med en time - 1½´s mellemrum indtil kl. 21 igen.

Må se tiden an de næste 14 dage..  Det kan være der kommer mere ro på når grøden bliver fast måltid i løbet af dagen.

Anmeld

31. december 2009

Monica

Jep, vælling er først fra 6 mdr. Min sp fortalte at det er pga nogle EU direktiver - at alt skal være ens i hele EU - fordi i nogle lande er det på "mode" ikke at amme. Så det er åbenbart for ikke at friste nogen til at stoppe med at amme... Giver det mening? Men de har ikke lavet om i indholdet fra da de store var små...

Men din nat lyder da som det rene ferie, du vil slet slet slet ikke høre om min...

Har også overvejet vællingen - selv om han spiser 2 store portiner grød/mos om dagen...

Moni - med Tobias 5 mdr i dag

Anmeld

31. december 2009

Stumpen

Mener da stadig at der står 4 mdr. på pakkerne??

Vi er ikke begyndt på det, da vires basse spiser som vinden blæser.. Oftest får hun 5 måltider, nogen gange kun 4.., så jeg tør ikke starte på vælling, hvis det mætter hende endnu mere..

Godt nytår..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.