Tanker om fødsel...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.043 visninger
28 svar
0 synes godt om
29. december 2009

Dictes mor

Nu hvor jeg er gået ind i tredje trimester, begynder flere tanker om fødslen af trænge sig på. hvilke tanker havde I gjort jer inden I fødte, jeg tænker på, hvade I besluttet, hvordan fødslen skulle forløbe, hvis I kunne få lidt medbestemmelse, hvornår pakkede I tasken til at have med, og hvad pakkede I med, og fik I brug for det I havde med, eller manglede I noget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2009

Lullaby

Det værste var at jeg mistede kontrollen. Jeg skreg bare af smerte hele tiden og var i min egen verden. Veerne rullede ind over mig non-stop og intet jeg gjorde stoppede dem.

Jeg manglede ikke noget. Havde pakker 14 dage før forventet termin og det var godt eftersom jeg gik i gang ugen op til termin begge gange. Husk masser af drikke

Ps. Det gør ondt at føde men følelsen bagefter er fantastisk

Anmeld

29. december 2009

Pige2009

Hejsa.

Det er bare spændende, når man er så langt henne. Jeg gjorde mig ikke de vilde tanker om selve fødslen, men ville mere afvente og se og tage tingene som de kom Jeg havde sat mig ind i de muligheder der var mht. smertelindring, men havde dog ikke behov for at få noget.

Tasken pakkede jeg nok lidt sent. Havde bare lidt tøj til mig selv, samt en cola til den kære far. Pusletasken var pakket et par uger i forvejen med natdragt og lidt tøj til prinsessen, bleer, vådservietter og det var så det.

Mit råd vil være at pakke det hele 2-3 uger før termin, og så i øvrigt ikke tænke så meget over fødslen, for det kommer alligevel aldrig til at gå, som man forventer Jeg synes ikke fødslen gjorde så ondt, som jeg havde frygtet, selvom jeg fødte en stor pige på 4200 gram og 55 cm.

Held og lykke med det, og nyd den sidste dejlige tid som gravid.

Kh. Linda

Anmeld

29. december 2009

Unalisa

Majastina skriver:

Nu hvor jeg er gået ind i tredje trimester, begynder flere tanker om fødslen af trænge sig på. hvilke tanker havde I gjort jer inden I fødte, jeg tænker på, hvade I besluttet, hvordan fødslen skulle forløbe, hvis I kunne få lidt medbestemmelse, hvornår pakkede I tasken til at have med, og hvad pakkede I med, og fik I brug for det I havde med, eller manglede I noget?

det blev slet ikke som jeg forventede og havde gjort mig nogle tanker omkring smertelindring men, fik intet da jeg kom til fg var jeg 10cm åben. jeg havde pakket tasken 2 dage før termin og den havde jeg ikke med til fg. jeg var taget til fg bare for at blive tjekket om det jeg havde var veer, og sørme om det ikke var

Anmeld

29. december 2009

Mutti2

Hej søde.

Du skal nok passe på ikke at tænke for meget over den forestående fødsel. Jeg kender flere som nærmest gik i panik lige op til fødslen, netop fordi at de ikke kunne holde styr på alle deres følelser herom!!

Jeg vil lige starte med at sige, at ja, det gør ondt at føde.... Men bestemt ikke så ondt som forventet!!

Jeg havde planlagt fødslen, og havde besluttet mig for en epidural, havde også planlagt at jeg ville stå op, da tyngdekraften så vil hjælpe!!

Men da jeg havde en kort fødsel, nåede jeg det desværre ikke!! Så jeg tog den benhårdt uden smertestillende. Og da jeg ville op og stå, kunne jeg ikke overskue at komme op og stå pga veerne!! Så det blev en liggende fødsel uden noget

Tasken var halvt pakket et par måneder før. Men da veerne så kom, skulle den da lige efter tjekkes, og så synes jeg selvfølgelig bare at der manglede ALT i den!! Så jeg fór rundt med konstante veer (få minutter imellem, med varihed af 1 min)..... Det var ikke sjovt. Jeg endte med at komme ud af døren med 2 tasker og 2 poser Mig hastende ind i bussen med det, og gående det sidste stykke vej op til sygehusen  - ikke sjovt.... Så det kan anbefales at være i god tid

En ting jeg dog vil igen til min næste fødsel.... Det var at da jeg pressede hende ud, satte jeg mig selv op under presveen og tog imod hende.... Det er jeg satme SÅ stolt af

Men fat god mod.... Det skal nok gå alt sammen  Du skal bare tage det som det kommer  

Men for at svare på dit spm. så havde jeg ikke så mange tanker omkring det  Jeg var fast besluttet på at det var noget jeg skulle igennem, og som milliarder af kvinder havde været igennem før mig

Men vær forberedt på at det er den vildeste oplevelse du kommer til at få. Følelserne omkring det er så ubeskrivelige fantastiske

Uhhhh..... gid det var mig igen

Knus Pernille, som kun er en lille bitte smule jaloux

Anmeld

29. december 2009

TbCp

Det eneste jeg havde bestemt mig for var at jeg absolut IKKE skulle have epidural!
Det holdt jeg dog ikke Da de spurgte 1. gang sagde jeg nej, men efter flere timer med veer takkede jeg ja, de sagde forøvrigt at det var godt da jeg havde fået feber.

Derudover havde jeg ikke nået at tænke over mere omkring fødslen. Havde jo ingen ide om hvad jeg skulle igennem.

Jeg pakkede allerede taske omkring uge 28-29 da jeg var indlagt med risiko for for tidlig fødsel. Så da jeg kom hjem pakkede jeg straks taske.
Det var med lidt tøj til den lille, lidt løst tøj til mig, ammeindlæg (vigtigt!) tandbørste og tandpasta, kamera og oplader + telefon og oplader.

Jeg fik dog brug for meget mere da jeg var indlagt 2 uger. Bind havde de heldigvis på sygehuset.... men jeg vil råde til at købe de store Tena til de første dage... jeg blødte RIGTIG MEGET! og et almindeligt bind ville ikke kunne klare det.
Hver gang Carsten kom ud til mig havde han lidt ekstra ting med som jeg manglede.

Anmeld

29. december 2009

TbCp

Milla-Victoria's mor skriver:

Nej hvor er det sjovt du skriver det
Da min veninde fik veer tog jeg ud til hende og jeg var drøn midsundelig over at det ikke var mig der skulle føde igen

Men ja det er simpelthen den vildeste følelse og jeg følte mig som den sejeste kvinde EVER!

Anmeld

29. december 2009

Mutti2

TbCp skriver:

Nej hvor er det sjovt du skriver det
Da min veninde fik veer tog jeg ud til hende og jeg var drøn midsundelig over at det ikke var mig der skulle føde igen

Men ja det er simpelthen den vildeste følelse og jeg følte mig som den sejeste kvinde EVER!

Hihi,..... Jalousi er en slem ting..... Hver gang mine veninder føder, eller fortæller at de er gravide, er jeg simpelthen SÅ jaloux over at det ikke er mig!!

Jeg er selvfølgelig glad på deres vegne. Og glæder mig helt vildt over at de skal det samme igennem.... for der er bare ikke noget der slår det!!

Jeg prøver heller ikke på at blive gravid..... Men nøj hvor jeg savner graviditeten og fødslen

Er egentligt super glad for at høre at jeg ikke er den eneste der har det sådan

Knus

Anmeld

29. december 2009

Svenne

Nu har jeg heller ikke selv født, men venter også mit første barn. Jeg har ikke gjort mig så mange tanker om fødslen - det er ikke noget, der kan skræmme mig endnu.
Jeg tager tingene som de kommer, og når man først er der, er der ingen vej tilbage - og heldigvis er der en masse mennesker til at hjælpe med, at alt kommer til at gå som det skal.
Jeg er måske lidt for optimistisk? Men skal man ikke være det!
Når jeg kommer til at tænke på fødslen, plejer jeg at kigge mig rundt - der er næsten altid kvinder i nærheden, som har født et barn - og så siger jeg til mig selv "hvis hun kunne gøre det - så kan jeg sgu også!"

Anmeld

29. december 2009

Dictes mor

Milla-Victoria's mor skriver:

Hej søde.

Du skal nok passe på ikke at tænke for meget over den forestående fødsel. Jeg kender flere som nærmest gik i panik lige op til fødslen, netop fordi at de ikke kunne holde styr på alle deres følelser herom!!

Jeg vil lige starte med at sige, at ja, det gør ondt at føde.... Men bestemt ikke så ondt som forventet!!

Jeg havde planlagt fødslen, og havde besluttet mig for en epidural, havde også planlagt at jeg ville stå op, da tyngdekraften så vil hjælpe!!

Men da jeg havde en kort fødsel, nåede jeg det desværre ikke!! Så jeg tog den benhårdt uden smertestillende. Og da jeg ville op og stå, kunne jeg ikke overskue at komme op og stå pga veerne!! Så det blev en liggende fødsel uden noget

Tasken var halvt pakket et par måneder før. Men da veerne så kom, skulle den da lige efter tjekkes, og så synes jeg selvfølgelig bare at der manglede ALT i den!! Så jeg fór rundt med konstante veer (få minutter imellem, med varihed af 1 min)..... Det var ikke sjovt. Jeg endte med at komme ud af døren med 2 tasker og 2 poser Mig hastende ind i bussen med det, og gående det sidste stykke vej op til sygehusen  - ikke sjovt.... Så det kan anbefales at være i god tid

En ting jeg dog vil igen til min næste fødsel.... Det var at da jeg pressede hende ud, satte jeg mig selv op under presveen og tog imod hende.... Det er jeg satme SÅ stolt af

Men fat god mod.... Det skal nok gå alt sammen  Du skal bare tage det som det kommer  

Men for at svare på dit spm. så havde jeg ikke så mange tanker omkring det  Jeg var fast besluttet på at det var noget jeg skulle igennem, og som milliarder af kvinder havde været igennem før mig

Men vær forberedt på at det er den vildeste oplevelse du kommer til at få. Følelserne omkring det er så ubeskrivelige fantastiske

Ih hvor gør din historie mig glad. Det er en sand historie om ægte kvindelig råstyrke, jeg må indrømme at jeg kom til at fnise lidt, da jeg læste at du havde taget bussen og selv gået resten af vejen til sygehuset, det er flot! Vildt nok.

Jeg er ikke så bange for at det skal gøre ondt, det gør det jo, det er der ikke noget der kan ændre på, desværre. Men det er dejligt at læse at du blivr misundelig over det ikke er dig, når andre føder. Det må jo betyde, at det er en fantastisk oplevelse, og den glæder jeg mig rigtig meget til at få, og jeg glæder mig jo bare så meget til at have den lille i mine arme det bliver helt utroligt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.