hvilke mén får for tidligt fødte ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2009

Livsmor

Jeg fødte i 31+5 pga svær svangerskabsforgiftning, Liv er idag 19 mdr.. Det er ikke til at se/mærke hun er præmatur, hvis man ikke er klar over det. Så det er meget svært at sige hvordan det vil være, hvis du går hen og føder før tid.

Men som de skriver på Præmatur´s hjemmeside, så tænk over hvad du vil vide inden du læser. For ikke alle historier ender positivt.

Håber at du får lov til at gå min til uge 40...................

Jeg er selv gravid igen, og tænker da også på om jeg føder før igen. Men skyder det så vidt muligt væk, for selvføælgelig gør jeg ikke det 2 gange :O)

Har du spørgsmål, er du også velkommen til at skrive til mig.

Mvh Karina 8+5

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2009

LRJ

WiitrioeN skriver:

Nej de har ingen idé for hele min graviditet var perfekt, dog manglede hun en blodåre i narvlestrengen men det skulle overhovedet ikke ha haft nogen betydning det gjorde bare at jeg kom tider til kontrol og ind til skanning end ellers...

Men ja få dig en rigtig go snak med din JM og husk at når du ligger ned så er det godt at holde bene højt...

Kan godt forstå du er nervøs og det er heller ikke altid let at have en FTF ikke så meget pga. af barnet men mere pga. omgivelserne...
men uanste havd så husk de er så dygtige nu om dage...

Okay, Altså min Graviditet er os Helt perfekt undtaget lige det "irriteret" område af livmoderen. Altså jeg var allerede under opsyn pga jeg har Levet i et voldigt forhold, og har haft anoreksi så hører ind under "Sårbare gravide" så får os flere scanninger og sådan end normalt, og nu er det hver uge jeg skal til Jm , pga det her .

Anmeld

27. december 2009

LRJ

Livsmor skriver:

Jeg fødte i 31+5 pga svær svangerskabsforgiftning, Liv er idag 19 mdr.. Det er ikke til at se/mærke hun er præmatur, hvis man ikke er klar over det. Så det er meget svært at sige hvordan det vil være, hvis du går hen og føder før tid.

Men som de skriver på Præmatur´s hjemmeside, så tænk over hvad du vil vide inden du læser. For ikke alle historier ender positivt.

Håber at du får lov til at gå min til uge 40...................

Jeg er selv gravid igen, og tænker da også på om jeg føder før igen. Men skyder det så vidt muligt væk, for selvføælgelig gør jeg ikke det 2 gange :O)

Har du spørgsmål, er du også velkommen til at skrive til mig.

Mvh Karina 8+5

Okay, Altså både mig og kæresten Håber os jeg hvertfald Går til Uge 36 - 37 før jeg føder, Og det er derfor jeg er så meget under opsyn de vil prøve at stoppe fødslen hvis det er jeg går i gang.

Spørg os kun fordi jeg Kun har hørt Negative ting ved at folk har født for tidligt, og kan jo se nu at det ikk passer   men derfor er jeg stadig lidt nervøs

Anmeld

27. december 2009

4xGreve

Lone H. skriver:

Okay, Altså både mig og kæresten Håber os jeg hvertfald Går til Uge 36 - 37 før jeg føder, Og det er derfor jeg er så meget under opsyn de vil prøve at stoppe fødslen hvis det er jeg går i gang.

Spørg os kun fordi jeg Kun har hørt Negative ting ved at folk har født for tidligt, og kan jo se nu at det ikk passer   men derfor er jeg stadig lidt nervøs

uh uh uh der er intet negativt ved et præmature barn, jo det er lidt hårde men kun pga. omgivelserne, de kræver lidte mere, og de kan evt. have en del senfølger, men jeg ser det at få et præmature barn som verdens største gave, den første tid var mega hård og jeg glemt fuldstændig at nyde det og det er først nu jeg er begyndt at kunne nyde det men jeg kan godt fortælle dig at det at få et præmature barn giver et helt unikt forhold både mellem dig og din mand men også mellem jer og jeres barn og især mellem dig og den lille, det at få et præmature barn giver dig så meget mere igen som man slet ikke kan beskrive...

Det er få et præmature barn er den størst og mest unikke følese man kan få, der er så mange følelser med i det hele vejen at det gør noget helt unikt og stort ved en og ja jeg kunne blive ved det eneste der er negativt ved at få et præmature barn er omgivelserne og derfor er dte vigtigt allerde nu at fortælle dem hvordan landet ligger og at de skal forberede sig på havde det vil sige at være et præmature barn og være forældre til et, få dem til at læs en masse forskelligt om det på nette print. evt. sider ud til dem og forbered dem på det væreste for kun på den måde kan de blive positiv overrasket...

Og godt at høre at du har en kæreste ved din side i det her husk at brug ham og få ham til at bruge dig det er nu i skal stå sammen for alvor...

Og er ked af at du har oplevet noget så skrækkeligt men godt du er kommet et skridt vider i dit liv er ved at opleve noget så vidunderligt...

Jule-knus Stina 

Anmeld

27. december 2009

LRJ

WiitrioeN skriver:

uh uh uh der er intet negativt ved et præmature barn, jo det er lidt hårde men kun pga. omgivelserne, de kræver lidte mere, og de kan evt. have en del senfølger, men jeg ser det at få et præmature barn som verdens største gave, den første tid var mega hård og jeg glemt fuldstændig at nyde det og det er først nu jeg er begyndt at kunne nyde det men jeg kan godt fortælle dig at det at få et præmature barn giver et helt unikt forhold både mellem dig og din mand men også mellem jer og jeres barn og især mellem dig og den lille, det at få et præmature barn giver dig så meget mere igen som man slet ikke kan beskrive...

Det er få et præmature barn er den størst og mest unikke følese man kan få, der er så mange følelser med i det hele vejen at det gør noget helt unikt og stort ved en og ja jeg kunne blive ved det eneste der er negativt ved at få et præmature barn er omgivelserne og derfor er dte vigtigt allerde nu at fortælle dem hvordan landet ligger og at de skal forberede sig på havde det vil sige at være et præmature barn og være forældre til et, få dem til at læs en masse forskelligt om det på nette print. evt. sider ud til dem og forbered dem på det væreste for kun på den måde kan de blive positiv overrasket...

Og godt at høre at du har en kæreste ved din side i det her husk at brug ham og få ham til at bruge dig det er nu i skal stå sammen for alvor...

Og er ked af at du har oplevet noget så skrækkeligt men godt du er kommet et skridt vider i dit liv er ved at opleve noget så vidunderligt...

Jule-knus Stina 

Havde bare kun hørt indtil nu at der kun va negative ting ved at føde for tidligt, men efter jeg har skrevet herinde, og fået svar, kan jeg godt se der intet negativt er ved det Men derfor bliver jeg stadig nervøs, for har os læst mig til det ikk er sikkert at hun overlever.

Er os glad jeg har ham, han er den største støtte jeg har, men der er bare nogle ting han bare ikk kan svare på, og hjælpe med, og det er de bekymringer jeg skriver herinde Og ting med graviditeten.

Mange tak

Og til dig os

Anmeld

27. december 2009

Malou Vilma Nørgaard

hej

jeg fødte en lille pige i uge 35, og hun har ikke nogle uderligere mén, jo hun er en lille fis, men det er jo bare såen hun er, og så skal man self til tjek på hospitalet, indtil de mener (ihvertfald i malou's tilfælde) hun har taget nok på.. og så kan hun godt blive lidt utryg i store mængder, men det mener de på hospitalet at det vokser hun fra.

men nej der er absolut intet negativt ved at havde et ftf barn, men som stina siger det har meget med omgivelserne at gøre.. og dejligt at se du har en mand der er der..

Knus cille

Anmeld

28. december 2009

4xGreve

Lone H. skriver:

Havde bare kun hørt indtil nu at der kun va negative ting ved at føde for tidligt, men efter jeg har skrevet herinde, og fået svar, kan jeg godt se der intet negativt er ved det Men derfor bliver jeg stadig nervøs, for har os læst mig til det ikk er sikkert at hun overlever.

Er os glad jeg har ham, han er den største støtte jeg har, men der er bare nogle ting han bare ikk kan svare på, og hjælpe med, og det er de bekymringer jeg skriver herinde Og ting med graviditeten.

Mange tak

Og til dig os

det er også rigtigt og vi fik at vide mange gange at nu skulle vi begynde ar forberede os på at vi evt. mistede hende og første gang vi fik den besked var lige inden vi føde hende men tros alt den modgang var hun en ægte fighter og overlevet alle de ting hun blev smidt igennem - vores lille engel...

Men igen husk de er så utrolig dygtige idag lige efter vi kom væk fra intensiv kom der et hold tvillinger (var staret som trillinger men den ene overlevet ikke) de var født i uge 24 og vejet begge omkring de 500g og de overlevet også...

Anmeld

28. december 2009

LRJ

Malou Vilma Nørgaard skriver:

hej

jeg fødte en lille pige i uge 35, og hun har ikke nogle uderligere mén, jo hun er en lille fis, men det er jo bare såen hun er, og så skal man self til tjek på hospitalet, indtil de mener (ihvertfald i malou's tilfælde) hun har taget nok på.. og så kan hun godt blive lidt utryg i store mængder, men det mener de på hospitalet at det vokser hun fra.

men nej der er absolut intet negativt ved at havde et ftf barn, men som stina siger det har meget med omgivelserne at gøre.. og dejligt at se du har en mand der er der..

Knus cille

Okay

Ja er os glad for at han er her 100 % for mig

Anmeld

31. december 2009

SpunkenJo

Uha, det er da en ufe melding at få.

Jeg fødte selv 32+1, fordi vandet pludseligt gik.....

Tilgengæld har drengen lige nu, ingen umiddelbare mén deraf. Men det er jo ikke sådan til at sige, for senskader, ses jo først henomkring skolealderen.....

Men nu du ikke er kommet til en fødsel endnu, så vent med at tage sorgerne på forskud. Man blir skør af, at læse og høre om alle de ting der KAN gå galt. Enhver graviditet og fødsel er unik og individuel, derfor, syns jeg osse du ska slå koldt vand i ... geare ned, og tage tingene som de kommer.

Unødig bekymring, vil bare stresse dig og baby unødigt. Et kæmpe kram herfra, og en åben invitation, til altid at skrive, hvis du har nogle spørgsmål. Og du må endelig ikke tøve, med at skrive, hvis du ender med at føde før tid, og har spørgsmål om neo etc....

Pas nu på dig selv, og den lille.
Godt nytår
Kram Jo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.