Apropros mad...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

307 visninger
2 svar
0 synes godt om
28. april 2008

linemus

Jeg har lige 3 spørgsmål om mad (ha ha, startede med at skrive 2, så 3 og så kom jeg lige på et 4. spørgsmål, men fortrød, så nu er jeg nede på 3 igen...):

1. Til frokost vil Nanna KUN have leverpostej som pålæg. Jeg forsøger hver gang at give hende noget andet, for Signe spiser alt, og så stikker jeg Nanna nogle af hendes hapsere, men hun vil simpelthen ikke have det, og skulle det ryge i munden "siger" hun adr og spytter det ud. Hvad skal jeg gøre? Er det godt nok kun at få leverpostej på?

2. Hvormeget spiser jeres børn til frokost og til aftensmad?

3. Sviner jeres børn også helt vildt med maden? Her er der f.eks. efter en gang frokost leverpostej overalt på tøjet, i håret, nakken og i øjne og ører. De får hapsere på gaffel, som de nogle gange selv tager og stikker i munden, og det går jo fint nok, men så er der lige den der lille hånd, der skal ind og rode i munden sammen med hapsen, og så skal de liiiige strække sig eller klø sig i nakken osv. Og efter næsten hvert måltid ligger der mad på gulvet i en radius af 1,5 m rundt om deres stole. SUK. Kender I det, eller er det bare mig, der har nogle værre svinemikler?

Knus Line - spiser kage :P

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2008

ivfmarie

1: lav en mad med leverpostej OG (fx)torskerogn blandet sammen, med mere lever end torsk. Når hun spiser det, så mindsk gradvist mængden af leverpostej. Sådan kan hun få introduceret en ny smag på en måde hun kender. Bliv ved med at tilbyde andet pålæg også, det MÅ sgu da komme på et tidspunkt.

2: til frokost ryger der ca 1/1 skive rugbrød med div pålæg, nogen dage mere nogen dage mindre. Han får altid tilbudt flaske efter måltidet, så er jeg sikker på at han er blevet mæt. Til aften sætter han vel 2-3 dl mosemad til livs. Det er det samme mad som vi får, bare blendet eller most. Også her varierer det. Spiser han op får han tilbudt frugtmos til "dessert", og han får flaske når han puttes ca ½ time efter aftensmaden.

3: JA!! Og lynhurtigt! Jeg kan sidde og kigge på en pæn og ren dreng, så drejer jeg hovedet i et slitsekund, og så er ansigtet pludselig tapetseret med dagens ret!
Og nu hvor hunden ikke er her til at "støvsuge" så kan vi rigtig se hvor meget der ryger ved siden af... kors for et svineri!

Marie - gå så ud og smør den madpakke!!!

Anmeld

28. april 2008

Kaufie

1
Hmmm.... ja, jeg ved faktisk ikke rigtig hvad min dreng spiser til frokost til hverdag.... Ved kun de tit får makrel :S i dp. Men vi har nu ikke haft noget problem med at få ham til at spise rugbrød. Her er det bare vigtigt, at det ikke bliver for tørt, så tit bliver pålægget (torskerogn, fisk) blandet med lidt kartoffel fra dagen før og lidt mælk, så det nærmest er en gang mos på rugbrød.

2
Det ved jeg faktisk heller ikke - skræmmende nok.... Men ca ½ "voksentallerken" havregrød til morgenmad - knækbrød med smøreost til formiddag, ca en skive rugbrød til frokost, lidt frugtgrød/müsligrød til eftermiddag, og så..... ja ca 1-2 dl aftensmad - som regel vores mad moset. Nogen gange en kiks eller frugt til dessert - men tit er han bare helt færdig, så et bad er eneste stop før drømmeland.

3
Og ja, et bad skal nærmest til hver dag nu - de vil jo gerne selv - William får lov at røre maden når han ikke rigtig gider spise mere - så får vi lige et par skefulde mere ned - og så gør det ikke så meget hvis/når maden ryger på gulvet. Og vi har kræsne katte - de gider ikke hjælpe med oprydningen. Men stensikkert er det at han får mad i ørerne og i håret - uanset om han får lov at røre eller ej.....

Mette, på vej i seng

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.