Nogen der kan strikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2009

Bondepigen

Senia skriver:

Opskriften starter sådan her:

Beg. under foden: slå 30 M op med P nr. 4 og strik 1 P vr.

Udt-P 2 r, nyM, 12 r, nyM 12 r, nyM, 2 r, 24 M.

Puha, den måde at skrive opskrift på har jeg ikke været ude for før, men googlede det. Måske du kan få noget ud af det. Det er lidt forvirrende at forklare, hvordan man laver en ekstra maske....

http://dindebat.dk/termins-og-modregrupper/211210-termin-juni-2006-vol-2-a-423.html

Dejligt at jeg ikke er den eneste, der kan blive forvirret over de her opskrifter

Udt-p - betyder at der kommer flere masker på (nyM)

Ind-t -betyder at der bliver strikket nogle masker sammen, så man ender med færre masker på pinden.

Løs, 1 r og løs over - svare til at tage en maske ind (strikke to masker sammen til en). Man fører en maske fra venstre til højre pind uden at gøre noget ved den. Derefter strikker man en maske ret. Herefter tager man med venstre pind ved den bagerste af de to masker og føre den over den første maske og ud over spidsen på højre pind - herved lukkes en maske.

2 vr sm - betyder at man strikker to vrang masker sammen til en. Dette gøres ved at man fører højre pind ind igennem 2 masker på en gang og strikker dem vrang.

He he - jeg sad altså også med strikkebogen åben for at tjekke de forkortelse

Håber du forstår mine forklaringer, ellers så må du lige skrive

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2009

Trolde_mor

bondepigen skriver:

Well ahr billeder af det, så det skal jeg nok få hen hehe.. er mere hvad 2 r betyder...

Tager det nemlig bare som det komer Men hvad blev vi enige om, ret, ret, eller ret, vrang, ret eller rib? hehe

Anmeld

21. december 2009

Bondepigen

Senia skriver:

Well ahr billeder af det, så det skal jeg nok få hen hehe.. er mere hvad 2 r betyder...

Tager det nemlig bare som det komer Men hvad blev vi enige om, ret, ret, eller ret, vrang, ret eller rib? hehe

Vil sige det betyder 2 masker ret

Anmeld

21. december 2009

Bondepigen

Haha, det er lige før man kan gøre sig selv forvirret...

Anmeld

21. december 2009

Trolde_mor

bondepigen skriver:

Haha, det er lige før man kan gøre sig selv forvirret...

Må du nok sige hehe.. Også derfor jeg bare tænker, okay Senia, et punkt ad gangen... Ellers bliver jeg simpelthen rundforvirret og irriteret hehe

Anmeld

21. december 2009

Bondepigen

Senia skriver:

Må du nok sige hehe.. Også derfor jeg bare tænker, okay Senia, et punkt ad gangen... Ellers bliver jeg simpelthen rundforvirret og irriteret hehe

Ja det er nok en god idé, et skridt af gangen...

Anmeld

21. december 2009

Trolde_mor

bondepigen skriver:

Ja det er nok en god idé, et skridt af gangen...

Får vi i hvert fald at se, hvis der kommer et nyt billede på min profil af mig som gråhåret har det nok ikke været så god en ide hehe

Men mange tak for hjælpen

Anmeld

21. december 2009

Bondepigen

Senia skriver:

Får vi i hvert fald at se, hvis der kommer et nyt billede på min profil af mig som gråhåret har det nok ikke været så god en ide hehe

Men mange tak for hjælpen

Var så lidt. Håber du beholder din hårfarve!!!

Anmeld

21. december 2009

Trolde_mor

bondepigen skriver:

Var så lidt. Håber du beholder din hårfarve!!!

Griner.. tak tak.. håber jeg også Tror du var en rigtig god hjælp - tak endnu en gang

Anmeld

22. december 2009

Skouboe

http://www.paapinden.dk/Fantastisk side...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.