Nogen der kan strikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.614 visninger
19 svar
0 synes godt om
21. december 2009

Trolde_mor

Ja, nu er jeg endnu engang gået i gang med at prøve at lære at strikke...

Kan ret/vrang og slå masker op.. Og har en bog der viser diverse ting, så skulle være lige til...

Men ja, nu sidder jeg så med en opskrift, hvor der står 3 r - Jeg ved det betyder 3 ret, men skal det så være glatstrik (ret, vrang, ret, rang) eller skal jeg strikke ret x 3 (ret, ret, ret) ?

Håber der er nogen derude der kan hjælpe lidt, så jeg kan komme igang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2009

Bondepigen

Senia skriver:

Kan ret/vrang og slå masker op.. Og har en bog der viser diverse ting, så skulle være lige til...

Men ja, nu sidder jeg så med en opskrift, hvor der står 3 r - Jeg ved det betyder 3 ret, men skal det så være glatstrik (ret, vrang, ret, rang) eller skal jeg strikke ret x 3 (ret, ret, ret) ?

du skal strikke ret ret ret

Anmeld

21. december 2009

Bondepigen

Glatstrik er jo ikke ret vrang ret vrang, men en hel pind ret og næste pind vrang, næste pind ret osv....

Anmeld

21. december 2009

Trolde_mor

bondepigen skriver:

du skal strikke ret ret ret

Tak Vil nemlig prøve at sy et par baby-støvler, også selvom man ikke har en lille i maven endnu..

Skal nok også lige øve lidt, så det kommer til at se pænt ud hehe...

Anmeld

21. december 2009

Trolde_mor

bondepigen skriver:

Glatstrik er jo ikke ret vrang ret vrang, men en hel pind ret og næste pind vrang, næste pind ret osv....

Også det jeg mente Hehe... bare mig der ikke formulerede mig rigtigt hehe...

Men vi er enige om ret pind x 3 ikke? hehe

Anmeld

21. december 2009

Bondepigen

Senia skriver:

Tak Vil nemlig prøve at sy et par baby-støvler, også selvom man ikke har en lille i maven endnu..

Skal nok også lige øve lidt, så det kommer til at se pænt ud hehe...

Nej, det skader jo ikke at øve. Jeg begynde osse med baby hjemmefutter og strømper til de andre børn i familien. Det sidste jeg har strikket er en rød vinterhue til Emma... Jeg holder mig til noget der ikke er for svært. Trøjer og sådan noget lader jeg min søster om...

Anmeld

21. december 2009

Bondepigen

Senia skriver:

altså, hvis der står 3 r, så er det bare 3 masker ret... ellers skal der stå 3 pinde r.

Anmeld

21. december 2009

Bondepigen

Senia skriver:

står der 3r 3v? for så er det rib..

Anmeld

21. december 2009

Trolde_mor

bondepigen skriver:

står der 3r 3v? for så er det rib..

Opskriften starter sådan her:

Beg. under foden: slå 30 M op med P nr. 4 og strik 1 P vr.

Udt-P 2 r, nyM, 12 r, nyM 12 r, nyM, 2 r, 24 M.

Anmeld

21. december 2009

Trolde_mor

bondepigen skriver:

Nej, det skader jo ikke at øve. Jeg begynde osse med baby hjemmefutter og strømper til de andre børn i familien. Det sidste jeg har strikket er en rød vinterhue til Emma... Jeg holder mig til noget der ikke er for svært. Trøjer og sådan noget lader jeg min søster om...

Hehe... samme tanke her. Men kunne nu være fedt hvis man kunne lære det mere avancerede så som trøjer på et tidspunkt. Men babystøvler, strømper osv. ville nu være super at kunne Kan slet ikke vente med at komme igang.

Kan godt li' tanken om at man selv kan producere noget pænt ens datter/søn kan bruge, ja og gøde sokker til de kolde perioder til hele familien

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.