Hvææælp til picasa

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

296 visninger
5 svar
0 synes godt om
20. december 2009

Helle30

Nu har jeg simpelthen givet op. Er der nogen, der ved hvordan man simpelthen bare gør et billede mindre?

- Helle - med stres over julegaverne efterhånden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2009

bette

Helle30 skriver:

Nu har jeg simpelthen givet op. Er der nogen, der ved hvordan man simpelthen bare gør et billede mindre?

- Helle - med stres over julegaverne efterhånden

hvorfor bruger du ik bare paint??

åben billedet med paint og tryk ctrl. w
så kommer der en boks frem og den bestemmer du så selv hvad procenter det er..
fx hvis billedet er meget stort kan du skrive 50 50

Anmeld

20. december 2009

ivfmarie

ellers kan du vælge at eksportere til en mappe - så får du mulighed for reducere størrelsen.

Anmeld

20. december 2009

Rasmine

Har du fundet ud af det?

Det er skide nemt (Jeg kan bare ikke huske hvordan det ser ud, da det er på min anden computer, som jeg sjældent bruger)

Ellers sig til, så må jeg jo i kælderen og starte den op.

Det er altså bare der, hvor man også laver sort/hvid, retter røde øjne mv.

Anmeld

20. december 2009

ivfmarie

Nåja.. hvis det bare er et spørgsmål om at beskære billedet så er der en funktion i menuen til venstre (under enkle forbedringer) "Beskær" hedder den - og vupti, så kan du vælge størrelse og alt muligt!

Anmeld

20. december 2009

Helle30

Tak skal I have. Jeg gjorde billedet mindre i paint, men fordi jeg ikke kunne rykke rundt på det - og det så kom skævt på udskriftsområdet - så måtte jeg åbne det i et tekstdokument i stedet. Dér kunne jeg så rykke det længere ind og ned. I paint lægger den billedet helt op ad rammen, så printeren nærmest fedter papiret skævt, når den udskriver.

Nå, men jeg har slet ikke fortalt, hvad jeg skal bruge det til. Billedet skal være så lille, fordi det skal ind i sådan en medallion, man hænger i en halskæde.

- Helle - muligvis kureret for trangen til at lade ungerne lave hjemmelavede julegaver

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.