Holder i jeres små oppe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2009

Vingummien

Valle81 skriver:

Som lille er Asta altid kommet i seng til alm tid.

Hun er og har altid været meget afhængig af sin søvn, og hendes hverdage dagene efter er helt øddelagte hvis hun ikke har fået den søvn hun plejer.

Så her er hun altid kommet i seng til alm tid, og har aldrig synes hun er gået glip af noget. Sidste år, var første gang hun var oppe til mere end normalt, juleaften sidste år var hun næsten 5 år og fik lov at være opp etil omkring kl 23.00.

Her er der heller i forskel i ferier osv, når det er ferie og weekend, kommer Asta og Sebastian i seng til alm tid omkring kl 1930-2000. Vi har ingen gode erfaringer med at bare lade dem blive oppe, og jeg mener ikke at børn er gamle nok til selv at bestemme og føle hvornår det er sengetid.

er meget striks omkring sengetider:0) Men det er mit valg:0)

,

Emil komme også alm tid i seng i weekenderne, når de er børn har de jo slet ikke forstand på det efter min mening. Har også altid været streng omkring senge tid, men også fordi jeg ved Emil har brug for det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2009

Heidi.

Det får lov at være oppe lige så længe de vil.. Det skal de have lov til sådan en dag. Det samme nytår.. Men faktisk er de osse oppe længere i weekenderne.. Og ferie.

Kh Heidi

Anmeld

20. december 2009

Valle81

suanne85 skriver:

Emil komme også alm tid i seng i weekenderne, når de er børn har de jo slet ikke forstand på det efter min mening. Har også altid været streng omkring senge tid, men også fordi jeg ved Emil har brug for det

Nej nemlig, de har ingen mening om det:0)

Fx med Asta så sover hun hellere ikkemlængere af at komme sent i seng, faktisk tvært imod, og dagene baefter er et h.......de at komme igennem. Hun er helt ødelagt.

Nu bliver hun snart 6, så i år får hun da lov at være lidt længere oppe, det er vel jul, men kan på ingen måder rigtig se hvad et barn på 1 år får ud af at være oppe til det segner. Det fatter jeg ikke. Det kan hverken huske det, eller får noget positivt ud af det.... Men igen, jeg er striks:0)

Anmeld

20. december 2009

Vingummien

Valle81 skriver:

Nej nemlig, de har ingen mening om det:0)

Fx med Asta så sover hun hellere ikkemlængere af at komme sent i seng, faktisk tvært imod, og dagene baefter er et h.......de at komme igennem. Hun er helt ødelagt.

Nu bliver hun snart 6, så i år får hun da lov at være lidt længere oppe, det er vel jul, men kan på ingen måder rigtig se hvad et barn på 1 år får ud af at være oppe til det segner. Det fatter jeg ikke. Det kan hverken huske det, eller får noget positivt ud af det.... Men igen, jeg er striks:0)

Sådan er det også her, han vågner faktisk tidligere og hans middagslur bliver som regl også kortere og så er han bare træt hele dagen. Så det er også kun hvis han er frisk og hygger sig han måske får lov at blive lidt længere oppe, men bliver ikke længe

Anmeld

20. december 2009

Mor til Frederic og Freya

Frederic er 15 mdr og ja han forstår meget, men derfor er det vores opgave som forældre at bestemme.

Jeg tænker; hvad får frederic ud af at være længere oppe end ellers? Intet, han bliver mere træt, mere opkørt, mere umulig. Og dagen efter vil sikkert være et mareridt.

I år vil vi være 7 voksne og 3 børn under 2 år. Frederic bliver hurtigere træt når der er så mange.

Frederic kommer i seng mellem 18.15 - 18.45. Sover 2½-3 timer til middag og 12-13 timer hver nat.

Anmeld

20. december 2009

Tina2

Begge vores får lov at være så længe oppe de har lyst og det samme nytårsaften:-)

De kommer heller ikke i seng til sædvanlig tid i weekender, men er dog ikke oppe så længe de vil....

Er ret sikker på min datter (snart 6 år) kan holde til kl. 1-2 nytårsaften, sidste år faldt hun i søvn kl. 1....

Anmeld

20. december 2009

Skouboe

Vi har 2 på 11 måneder med til Juleaften i år, og en på 4 mdr. - vores datter og hendes kusine, samt deres fætter. Tøserne skal i seng 19.30 - 20 også selvom det er jul, ellers bliver de overtrætte og kede og æv i flere dage efter.

Vi har derfor valgt at vi mødes kl. 15.00, danser om juletræ og giver ungerne gaver kl. 16 og spiser julemiddag kl 18. Så kan ungerne blive puttet til almindelig tid og vi andre kan nyde risalamande og gaver bagefter.

Samuel på 4 måneder har ikke så meget rytme endnu, så han bliver bare lagt når han er træt. 

Anmeld

20. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså Idun har aldrig haft KRAKILSKE sengetider. Hun er et b-barn og kan godt lide at sove længe. Så når vi har fri, får hun lov til det

Så til fester, højtider med mere, så er hun selvfølgelig oppe til hun gerne vil puttes. Hun har også altid været god til at sige til, når hun var træt.

Anmeld

21. december 2009

Christinahr

Den store får lov at være oppe så længe hun vil. Hun skal ikke gå glip af noget, så jeg tror ikke hun falder i søvn.

Den lille bliver puttet til normal tid i barnevognen.

Jeg regner med de får lov at pakke lidt gaver op mens vi spiser, så kan vi få lov at sidde længere uden utålmodeige børn og de kan lege med nyt legetøj

Anmeld

21. december 2009

Corn

Vi skal ikke være hjemme, men ude hos mormor og morfar.

Min søster og hendes tre børn kommer hjem til DK samme dag, så der bliver ingen normal sengetid til mine unger. Gensynsglæde og julehygge skal have lov at fylde alt det det kan.

Når vi kører mod mm og mf falder den lille i søvn , er jeg sikker på, og den store gør også hvis vi beder ham hvile sig..

Og så kan de holde rigtig længe, og bliver de trætte, så er det ud i bilen og hjemover...

Den 25. holder vi hellig. Dvs. der skal ungerne have lov til at lege med deres nye gaver, og vi har ingen planer der kræver at vi skal ud af nattøjet. Det nyder vi alle.

Os forældre har tid til at hjælpe ungerne med gaverne, og vi får også lov at være børn

Og børnene nyder at efter en hel måned med spænding, så er den udløst og gaverne indkasseret...

Majken

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.