Holder i jeres små oppe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2009

Diana...

Lucas kommer i seng når han er træt han plejer og holde længere når der sker noget men ellers har vi rygget det helle tilbage så vi starter en timer før. 

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2009

RumlesMor

Nu er min pige 3 år, og vant til at blive lagt kl. 20.00

Vi spiser tideligt, og danser kort derefter - så der er tid til at se alle få deres gaver, og at hun kan lege med dem. Hun bliver nok ikke lagt præcis kl. 20.00 som sædvanligt, men den bliver ikke over 22.00.

Vi skal også være sammen med familie dagen efter, og laver vi for meget om på rutinerne er hun umulig efterfølgende. Så det vil hverken hun eller vi få noget ud af!

Som en anden sagde, man kan sagtens lempe på hverdagens rutiner - men jeg synes ikke det betyder at de selv skal bestemme.

Nytårsaften bliver den eneste dag på året, hvor hun får lov at blive oppe sent. Men det betyder også ekstra middagslur før aftensmaden, og ro på programmet dagen efter.

Anmeld

20. december 2009

vatten

Mathias får lov at være længe oppe. Mormoren har fri fra arbejde kl 22, og han skal i hvert fald nå at sige hej til hende, inden han vil sove. 

Og så håber jeg så på, at jeg kan få lov at sove længe den 25.

Anmeld

20. december 2009

LinLin

David er 3 år og får lov at blive oppe til han falder om... Det år han var 1 år var han oppe til 22.00 - og han er altid kommet i seng ml 19.30 og 20... Sidste år var han hos sin far, så dér ved jeg ikke hvor længe han holdt ;-)

Anmeld

20. december 2009

SaNiNa

Nicklas bliver putter til sævanlig tid, han er jo heller ikke så gammel. men det er ikke sikkert at han sove han vil helst være med når vi er nogen stedder henne her hjemme sover han fint selvom vi har gæster

Anmeld

20. december 2009

Ann-

her får hun lov at være oppe så længe hun vil

Anmeld

20. december 2009

LotteN

Lærke på halvandet får lov at være oppe så længe hun kan holde til det, men hvis det køre som det gør for tidne, 1 times middagslur, så  blvier det ikke ret længe...!

ellers spiser vi kl 17.30 og planen er at vi i løbet af hele dagen vil give hende en pakke.. og julemanden kommer også med et par stykker kl 16 - så ser vi hvor mange pakker hun selv er med til at åbne...!

Anmeld

20. december 2009

Valle81

Som lille er Asta altid kommet i seng til alm tid.

Hun er og har altid været meget afhængig af sin søvn, og hendes hverdage dagene efter er helt øddelagte hvis hun ikke har fået den søvn hun plejer.

Så her er hun altid kommet i seng til alm tid, og har aldrig synes hun er gået glip af noget. Sidste år, var første gang hun var oppe til mere end normalt, juleaften sidste år var hun næsten 5 år og fik lov at være opp etil omkring kl 23.00.

Her er der heller i forskel i ferier osv, når det er ferie og weekend, kommer Asta og Sebastian i seng til alm tid omkring kl 1930-2000. Vi har ingen gode erfaringer med at bare lade dem blive oppe, og jeg mener ikke at børn er gamle nok til selv at bestemme og føle hvornår det er sengetid.

er meget striks omkring sengetider:0) Men det er mit valg:0)

,

Anmeld

20. december 2009

Mormilla

Patrick for lov til at blive oppe til max. kl.22. Men hvis han bliver for træt inden ryger han i seng

Anmeld

20. december 2009

Mette+Mathias

Tidligere har Mathias været oppe til vi syntes han havde fået nok, - den var vel omkring 22 sidste år (hvor han var 4), og nytårsaften er han kommet i seng til næsten almindelig sengetid, men i år tror jeg at han får lov at være oppe så længe han kan - begge dage - men nu er han også 5.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.