Update fra Tut + billeder af Nana

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

632 visninger
10 svar
0 synes godt om
20. december 2009

Tut

Hej piger,

Så er det vidst tid til en lille update.

I fredags var det sværeste dag i hele mit liv, der blev min faster begravet. Det hele var så smukt, og kirken var prop fyldt med mennesker og blomster. Selvfølgelig var det hårdt, men da præsten sagde de personlige ord om hende, nævnte han hvor højt hun elskede Noah, og hvor meget hun havde glædet sig til Nana kom og hvor stolt hun var over at skulle være fadder til Nana - puha der knækkede jeg helt sammen. Det blev sgu for hårdt

Min far, min fætter, Christian, min onkel, min fætters bedste ven og jeg bar kisten ud til rustvognen til "om lidt blir' her stille". Det var også rigtig hårdt, men jeg er glad for at have været med til at bære hende på hendes sidste "tur".

Vi havde en hyggelig dag bagefter, hvor vi efter receptionen tog hjem til mine forældre, bare os, min fætter, hans x'kæreste, og mine bedsteforældre, og så hentede Christian ungerne og kom derhjem med dem. Og så tog vi alle op på kirkegården og så gravstedet med alle blomsterne. Åh det var så smukt, for sneen dalede så stille.

Da vi kom hjem til mine forældre igen bestilte vi pizza og hyggede os. Og på et tidspunkt sidder Noah hos min far, og så siger han "morfar ked af det, for Pia er engel nu" og så gav han min far et kys. Åh, hvor er han sød. Jeg har jo desværre grædt meget de sidste par dage, og Noah har jo spurgt til hvorfor jeg græd, så har jeg jo bare sagt at det er fordi Pia er en engel nu, og så kunne kan jo så regne ud at det var derfor min far også var ked af det

Men hvor er det skønt at have to så dejlige unger i denne svære tid. De kan virkelig holde humøret oppe. Og Nana er så småt begyndt at smile lidt nu, åh det er så skønt. Og hun er stadig super nem.

Jeg er endelig blevet fri for min brystbetændelse, men fårk det har gjort naller at amme det væk... Men nu er det stort set fint igen. Det gode har været at jeg jo har haft malket en masse ud, som Christian har kunne give hende på flaske (og det nyder han at kunne), Og Noah har kunne hjælpe med at holde flasken  Min mor fik også givet hende flaske en gang. Jeg forstår godt at de nyder at kunne være lidt med.

I morgen kommer SP og vejer monsteret, så jeg er spændt på hvor stor hun er blevet. Jeg tror hun er omkring 4,5 kg. nu. For 10 dage siden var hun 3950g.

Hun sover stadig FANTASTISK om natten. I nat sov hun fra 23.00 til 03.30, så fik hun mad, og sov fra 04.00 til 09.45...

Nå nu vågner monsteret igen.

Her er lige lidt billeder.

Knus Tutski 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2009

Lise

Kære Tut,

Dejligt at høre fra dig, omend den trak lidt tårer...

Det lyder til at have været en god begravelse, trods alt! Pheew, det er hårdt at miste, når det sker så pludseligt. Godt at i har hinanden..

Dejlige billeder at lille Nana. Hun ligner sin storebror meget, synes jeg  Hvordan laver man sådanne nemme børn - jeg har noget at lære, tror jeg...

Stort knus fra mig, som i skrivende stund sidder i det høje hus du kan se fra din stue, så du kan da lige vinke

Anmeld

20. december 2009

Kaufie

Puuuh, ja tårerne vælter også frem her. Det må have været en meget rørende begravelse, som også lyder til at have været en smuk afslutning.

Flot at Noah kunne spotte din fars stemning - det må ikke have været nemt for ham (om muligt overhovedet) at holde tårerne tilbage.

Dejlige billeder af Nana - specielt på det første er ligheden med Noah nem at se! Dejlige unger - som trods alt bringer smilet tilbage.

til dig!

Anmeld

20. december 2009

Anja

Puha, som kom der da lige et par tårer frem her også. Dejligt, at I havde en god dag og fik taget en smuk afsked.

Skønne billeder af Nana  - især det første

Anmeld

20. december 2009

..

Det lyder som om det har været en så god begravelse og efterfølgende dag som det nu kan være.. Meget smukt beskrevet,kunne ikke lade være at fælde en tåre..

Sikke en dejlig lille pige og hvor skønt for jer at hun er så nem

Anmeld

20. december 2009

ivfmarie

Århh... smukt! Og aldeles tårefremkaldende!

Shit hvor er hun da bare lækker den lille Nana-skat. Ihh, hvor hun ligner Noah.

Knus Marie

Anmeld

20. december 2009

Rasmine

Pyha Tut...

Jeg sidder lige og tænker på en Alanis Morisette sang: "Ironic..."

I den sang synger hun om det ironiske ved feks: Én som skal op at flyve for første gang, og så styrter flyet ned...

Eller en gammel mand som blev 98, vandt i lotteriet og døde næste dag... Etc etc etc...

Med det mener jeg: "Hvor er det dog "ironisk" at I får en dejlig Nana, og mister faster...

Jeg håber I vil mindes hende, her i julen, og at I trods alt vil få nogle dejlige dage.

Mette - som idag var med på Lars' mors grav, med en krans...

Anmeld

20. december 2009

Siber

Puha tut, du får lige den største krammer fra mig! ved slet ikke hvad jeg skal skrive af kloge ord, så jeg tror bare det er bedst du får en kram og de varmeste tanker fra mig

Og så lækker Nana er, og ja hun ligner da Noah for vildt!

Knus Siber

Anmeld

21. december 2009

Tut

Mebach skriver:

Pyha Tut...

Jeg sidder lige og tænker på en Alanis Morisette sang: "Ironic..."

I den sang synger hun om det ironiske ved feks: Én som skal op at flyve for første gang, og så styrter flyet ned...

Eller en gammel mand som blev 98, vandt i lotteriet og døde næste dag... Etc etc etc...

Med det mener jeg: "Hvor er det dog "ironisk" at I får en dejlig Nana, og mister faster...

Jeg håber I vil mindes hende, her i julen, og at I trods alt vil få nogle dejlige dage.

Mette - som idag var med på Lars' mors grav, med en krans...

Jeg har også selv tænkt på den sang.

Min faster ligger jo nu på vores familie gravsted.

Og det ironiske er at hun ugen inden hun fik blodproppen og døde, havde været oppe på graven og pynte den med gran og blomster.

Så hun pyntede sin egen grav! (Men så ved vi jo at hun er tilfreds med hvordan den ser ud )

Det lidt sjove er, at vi et par dage efter Nana kom, sad og snakkede om at det var sjovt som Nana lignede Pia (det var inden Pia blev syg) Nana har mindre øre end alle os andre, men det havde min faster også. Og Nana har sindsygt lange tynde fingre, som det også kun er min faster der havde.

Anmeld

21. december 2009

Tikki

For den da  Har ingen ord - kun skønne billeder og vidunderlige børn, du har dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.