jeg spørger lige her...? ang. mme og jern

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.545 visninger
6 svar
0 synes godt om
27. april 2008

Loggidut

tif gider ikke flasken mere...kort fortalt, men hvad med de jerndråber, hvor køber i dem henne., og hvor mange skal ungerne have...?

og for pokker, hvordan får i nok væske i dem når de ikke får mme mere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2008

bette

man køber dem bare på apoteket:-) der står på hvor mange de skal have.. ellers er det 8 dråber pr. dag.

jamen tilbyder bare vand.. flere gange dagligt.. ikke kun ved måltiderne..
du kan også give sødmælk.. jeg har bare valgt at han ikke skal have den slags mælk før han bliver 1 år..

(H)

Anmeld

27. april 2008

Plysbjørnen

du køber dem på apoteket, hvor meget de skal have aner jeg ikke for Laura får stadig masser af MME.

Af væske giver vi sødmælk og vand... men hun får vist ikke nok...

Anmeld

27. april 2008

Marco2

Kan ikke se på min flaske hvad der står, for en er helt grattet til, men min SP siger 5 dråber pr. dag ligesom D-dråberne....

AG

Anmeld

27. april 2008

linemus

Hm... jeg har også fået at vide, at det er 8 dråber pr. dag... Men du kan jo spørge på apoteket, når du køber dem.

Mht. væske, så drikker mine sødmælk til måltiderne og får vand før og efter en lur, medmindre de lige har spist selvfølgelig. Og også vand når de bliver puttet. Så håber jeg da det er nok.

- Line

Anmeld

27. april 2008

ivfmarie

Det anbefalede mærke hedder Glycifer, det købes på apoteket. Jeg mener det er 8 dråber dagligt, men det står på flaksen.
Der er kommet et nyt produkt på markedet - jernpulver, det er vældig praktisk ndpakket i små breve med dagsdosis i. Det er smagsløst og misfarver ikke.
Det er selvfølgelig dyrere end dråberne, men måske er det det værd?
Jeg mener produktet hedder "Babyfer"...

Marie - der lige fandt et link:
http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index .php?option=laes&id=4479

Anmeld

27. april 2008

linemus

Arg, har prøvet jernpulver - fik det af en fra mdr.gruppen - og det syntes jeg godt nok ikke var et hit. Måske pga. 2 børn, men altså at blande det i maden (dengang kartoffelmos), som så blev endnu tørrere, og så skulle de spise op, så de fik deres dosis (+ jeg skulle dele portionen i tre - to små med jern og en stor med resten...). Noget juks.

Men jeg har da en hel masse tilbage, hvis der er nogen, der vil prøve (hvis det altså ikke lige er blevet for gammelt).

Line - der nu siger definitivt Godnat!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.