Hvorfor ikke stille potten ind i stuen?? det er tylodigvis der han gerne vil være... snak med ham hvis nu vi stiller en potte der og der (hans ynglingsstedder) kan du så ikke bla bla bla
Det kan også være at det netop er potten der er problemet, har du en WC indsats med trappe til??? så kan han selv kan han :D
Vi har aldrig rigtigt brugt potte, selt ikke til nr 2 (det er da kun baby´er der bruger potte og ble mor... altså hende dumme mor *gg*) mens den store sytes det var morsomt at have den med ud i haven, for så skulle han ikke bekymrre sig om at nå at komme på WC, for han gad altså ikke at vi gik og spurte hele tiden det ødelagde hans leg, hvilket jeg nu godt forstår, så var det rat at have en potte lige ved hånden.
Det eneste jeg har at give er; gør WC´et hyggeligt (uden tvang, ej heller lokken (hvis nu du sætter dig på WC´et spå vil jeg godt) eller loven om at man får xxx hvis man, for det er ikke hyggeligt... du kan fx jeg vil gerne læse en historie kom vi går ud på badeværelset, der ud kan man også bygge hulæer lege med lego oma, hygligt, altså bare at være i rummet) og så ellers pørge hele tiden og igen, brug evt en alarm på din mobil, der bipper for hver time (eller 30 min, nogle børn skal spørges så ofte, andre knab så ofte)
Men at spørge helle tiden og så igen samt lade ham have en potte med sig her og der, hjælper altså ikke et hammerslag hvis han kun er nået til fasen: Nu har jeg lavet, eller fasen nu gør jeg, det er altså nødvendigt at han kan mærke at om lidt skal jeg, uden kan han jo ikke vide at det er WC tid, før det er forsent, og er han ikke nået der til endnu, skal du virklig vare varsom med alt for mange tiltag, det at spørge om han skal 3-4 gange på en dag kan være nok til at han føler det som et pras, så pas på.
Min melmste, følte alt WC relateret som pras, vi måtte ikke snakke om det (heller ikke selv om at det overhovedet ikke havde med hende at gøre) ikke spørge til det, intet, først da vi helt opgav og tænkte over at vi ikke måtte tale om den slags, indbyrdes eller med storebror og overholdt det (BH´en var varsomme med at holde hendes øre fra WC snak) blev hun renlig, 1½ uge med tavshed og pludslig var den hjemme, mindst 4 måneder senere end det kunne have været, udelukkende fordi hun følte sig prasset. SÅ lidt skal der til hos nogle børn for at de føler pras, så pas på.
Anmeld