Potte/wc klar?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.324 visninger
14 svar
0 synes godt om
27. april 2008

1977

Profilbillede for 1977
Når Jesse skal lave går han for sig selv. Han gemmer sig næsten, men vi kan ikke få ham til at sige til inden så han kan bruge wc eller potte. Det i sig selv er ikke problemet. Problemet er at han tager bleen af når han har lavet, og så har vi det over alt :( Jeg når gerne at fange ham når han skal til at fjerne bleen, men 2 gange har jeg ikke nået det, og så er det igang med rengøringen. I dag da jeg stod og lavede mad hørte jeg ham grine i stuen, og da jeg kommer ind er han nøgen. Det var så en tom ble, så der var ingen problemer. Jeg siger til ham at jeg lige finder en ny ble og forlader rummet. Da jeg kommer ind igen sidder han og laver på gulvtæppet :'( Det er kun når der er tale om stor ble, så han er jo ikke klar til at smide den helt. Hvad gør jeg lige? Hvordan skal jeg gibe det her an uden at skræmme ham så han slet ikke vil lave noget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2008

Monique

Vores datter fandte det ganske hyggeligt at vi havde hendes potte stående så hun bare kunne gå hen og sætte sig på den om hun så skulle lave noget eller ej, og hun stoppede så med og bruge ble om dagen kort tid efter vi tog den frem.
Ved ikke om det måske kunne hjælpe.

Anmeld

27. april 2008

1977

Profilbillede for 1977
Hejsa

Han har en potte stående fremme på badeværelset. Han bruger den bare kun til at komme badedyr i :P . Og han vil ikke sidde på den :(

Anmeld

27. april 2008

Monique

Okay ja så kan jeg godt se problemet hehe :D
bruger han buksebleer eller alm?
Vi gav vores datter buksebleer da hun fandte ud af og tage de andre af hehe :D

Anmeld

27. april 2008

1977

Profilbillede for 1977
Vi bruger begge dele og han er lige ferm til at tage begge slags af :@ :P

Anmeld

27. april 2008

Monique

Ja så ved jeg desværre ikke hvad man kan gøre. hehe

Anmeld

27. april 2008

1977

Profilbillede for 1977
Mange tak for forsøget :P

Anmeld

27. april 2008

MUTT3

Hvorfor ikke stille potten ind i stuen?? det er tylodigvis der han gerne vil være... snak med ham hvis nu vi stiller en potte der og der (hans ynglingsstedder) kan du så ikke bla bla bla

Det kan også være at det netop er potten der er problemet, har du en WC indsats med trappe til??? så kan han selv kan han :D

Vi har aldrig rigtigt brugt potte, selt ikke til nr 2 (det er da kun baby´er der bruger potte og ble mor... altså hende dumme mor *gg*) mens den store sytes det var morsomt at have den med ud i haven, for så skulle han ikke bekymrre sig om at nå at komme på WC, for han gad altså ikke at vi gik og spurte hele tiden det ødelagde hans leg, hvilket jeg nu godt forstår, så var det rat at have en potte lige ved hånden.

Det eneste jeg har at give er; gør WC´et hyggeligt (uden tvang, ej heller lokken (hvis nu du sætter dig på WC´et spå vil jeg godt) eller loven om at man får xxx hvis man, for det er ikke hyggeligt... du kan fx jeg vil gerne læse en historie kom vi går ud på badeværelset, der ud kan man også bygge hulæer lege med lego oma, hygligt, altså bare at være i rummet) og så ellers pørge hele tiden og igen, brug evt en alarm på din mobil, der bipper for hver time (eller 30 min, nogle børn skal spørges så ofte, andre knab så ofte)

Men at spørge helle tiden og så igen samt lade ham have en potte med sig her og der, hjælper altså ikke et hammerslag hvis han kun er nået til fasen: Nu har jeg lavet, eller fasen nu gør jeg, det er altså nødvendigt at han kan mærke at om lidt skal jeg, uden kan han jo ikke vide at det er WC tid, før det er forsent, og er han ikke nået der til endnu, skal du virklig vare varsom med alt for mange tiltag, det at spørge om han skal 3-4 gange på en dag kan være nok til at han føler det som et pras, så pas på.
Min melmste, følte alt WC relateret som pras, vi måtte ikke snakke om det (heller ikke selv om at det overhovedet ikke havde med hende at gøre) ikke spørge til det, intet, først da vi helt opgav og tænkte over at vi ikke måtte tale om den slags, indbyrdes eller med storebror og overholdt det (BH´en var varsomme med at holde hendes øre fra WC snak) blev hun renlig, 1½ uge med tavshed og pludslig var den hjemme, mindst 4 måneder senere end det kunne have været, udelukkende fordi hun følte sig prasset. SÅ lidt skal der til hos nogle børn for at de føler pras, så pas på.

Anmeld

27. april 2008

Jan9e D

Hej Jeanne.

Har du prøvet at give ham bleen omvendt på så han ikke kan få fat i"snipperne" .

Har lige copy pastet min indlæg fra NB

Ja efter at Mathine kun har ville tisse på potten/toilettet og ikke lave stort andet end i bleen, siden hun sagde for 14 dage siden hun ikke ville ha ble på Og jeg anede ikke mine levende råd før jeg så dit svar. De efterfølgende dage har det "kun" stået på snak om den strore prut der skulle på ruschetur i toilettet og derefter lege gemmeleg. hun er ikke blevet presset til at lave stort på potten eller toilettet, men i dag kom hun selv og sagde at nu skulle hun lave stor prut på potten.
Og pave stolt sagde hun hej hej til prutten og sagde at nu måtte den lege selv og trak ud.

Håber du kan bruge det og god fornøjelse med filmen

(H) Jannie

Anmeld

28. april 2008

Regine

det er dejligt at læse dette emne her hjemme har vi et helt andet problem olivia er snart 3 og skal starte i bh på næste mandag hun elsker at sidde på potte eller wc men der kommer intet abselut intet.... og jeg vil jo gerne have at hun snar overvejer at tisse eller noget der for jeg syntes det er lidt syndt for hende hvis hun skal starte i bh sammen med en masse børn som går på wc...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.