Fuck!!!!! -og hvad nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

862 visninger
6 svar
0 synes godt om
18. december 2009

Mumto3

Sagen er at vi har en sø i baghaven. Ikke sådan en lille have sø, men vi ejer en del af en større sø. Det siges at den er 6-8m dyb på midten.

Vores to drenge får tit lov til at lege ud i haven alene. De har selv delt haven op i 3 dele, forhaven, midterhaven og baghaven. Søen ligger i baghaven, og vi har en klar aftale om at de må lege i forhaven og i midterhaven når de er alene ud. De ved godt at de ikke må gå ned i baghaven, og slet ikke hen til hegnet ved søen.

I dag var de så ude og lege i sneen, og mens jeg går inde i huset med lillesøster bliver jeg pludselig helt klam og tænker: Tænk hvis Nikolaj (3år) gik ud på isen og faldt igennem?  Jeg går hen til vinduet og kigger ud. Første kan jeg ikke se drengene, det er halvmørkt og jeg ved jo ikke om de måske er gået om i forhaven (jeg kigger mod baghaven ) og pludselig ser jeg Nikolaj gå rundt 3 meter ude på isen. Jeg løb ud i sneen (på strømpesokker) og skreg: Kom ind, kom ind, kom ind nu. Nikolaj forsøger at skynde sig, man falder på isen, men kommer op igen. Jeg går ind i huset, og tager et par sko på og løber ned til søen. Nikolaj (3år) og Kasper (5år) er bare super glade. Jeg er helt rystet og siger at nu skal vi ind. Jeg tager Nikolaj i hånden og føre ham tilbage til huset. Her forsøgerjeg at forklare ham i korte beskrivelser hvad der kan ske og hvor farligt det er.

Umiddebarlt synes jeg at den mest naturlige konsekvens af dette må være, at de ikke kan få lov til at lege ude, med mindre der er en voksen med. MEN dels vil det ikke blive til ret meget, fordi hverken jeg eller lillesøster orker at være ude ret længe ad gangen. Jeg gidder ikke sidde og glo på at de leger i timevis. Det vil sige at de fremover kommer til at være meget mere inde. Men det er faktisk mest en straf af storebror. Han elsker at være ude, og plager tit Nikolaj om de ikke skal gå ud og lege. Så at Nikolaj ikke får lov til at lege ude, vil bare være en lettelse for ham, for så kan han lege med Kasper inden for, præcis som han helst vil.

Hmmm....hvad tænker I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2009

Mca<3

Puha er du gal en forskrækkelse ,,,,     Jamen hvis det var mine børn måtte de slet ikke lege alene ude med mindre man kunne hegne haven så de ikke kunne komme ned til vandet ,,  Intet andet vil kunne accepteres i min verden ,,,

Anmeld

18. december 2009

Dansker i England

Det gjorde helt ondt i maven at læse, at han var ude på isen. Godt du fik dem ind igen.

Ville det være en mulighed at sætte op et ekstra hegn mod baghaven, som de ikke kan åbne? Ved jo ikke, hvordan din grund ser ud, men det ville vel kunne få dem til at blive væk derfra? Synes ikke, det er en god ide, at de ikke må lege ude, da de jo har godt af at få brændt noget krudt af udenfor - og det er også sundt at få masser af frisk luft.

Anmeld

18. december 2009

trunte89

Puha, godt der ikke skete noget!!

Hvis det var mine børn, så skulle de ikke ud og lege alene mere foreløbig. Jeg ville ikke få et roligt øjeblik. Ville hele tiden være bange for, at de rendte derud igen.

Men forstår også godt, at det er ærgeligt når de er glade for at lege uden for, men jeg ville bare ikke kunne slappe af efter sådanne en forskrækkelse.

Anmeld

18. december 2009

Christinahr

Mammi ,,, skriver:

Puha er du gal en forskrækkelse ,,,,     Jamen hvis det var mine børn måtte de slet ikke lege alene ude med mindre man kunne hegne haven så de ikke kunne komme ned til vandet ,,  Intet andet vil kunne accepteres i min verden ,,,

Ditto

Anmeld

18. december 2009

Corn

Vores have og sø er hegnet ind hver for sig. Man kan ikke forlade haven uden en voksen...

Så jeg ville nok bare hegne noget af haven ind, så grundigt at børn kunne lege uden voksen. Og så kan man lege tættere ved vandet, når de voksne er med...

Anmeld

18. december 2009

Miamaja

Mammi ,,, skriver:

helt enig. hellere have et par sure mutte born der ikke maa lege udenfor alene og/eller sidde i timevis og kikke efter bornene udenfor, hvor traels det end maatte vaere. End at en af bornene eller begge to faldt i soen og drunknede - det ville jeg som mor have meget svart ved at leve med.

desuden er en 3 aarig  slet ikke stor nok til at forstaa hvor farligt det kan vaere at lege ved en so selvom mor har forklaret det. i den alder maa de slet ikke faerdes alene uden voksen opsyn selvom der er en aeldre soskende tilstede og da slet ikke en paa 5 aar.

uha nej, jeg blev helt bange indeni da jeg laeste indlaegget. hvert aar horer man jo om foraeldre der mister born, der leger paa isen hver vinter og sikke en jul at gaa i mode for disse foraedre fremover.

mener bestemt ikke du er en daarlig mor, og synes det er godt du bringer det frem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.