Spise mad man ikke kan li'??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2009

LinLin

Anonym skriver:

Jeg har samme holdning til børn og mad, og jeg har oplevet hvordan pædagogerne er i spisesituationer, så jeg kan sagtens forestille mig at det passer.

Jeg blev da også ringet hjem fra job idag kl. 11 da hans alm. bukser og hans skiftebukser var blevet våde.....super nemt at have et job når man har sådan en børnehave...

Jeg siger det bare igen igen igen - skod-børnehave!!!

Ville du hellere have dit barn skulle rende rundt i ingenting???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2009

Anonym trådstarter

sparre skriver:

Ville du hellere have dit barn skulle rende rundt i ingenting???

Nej - jeg ville have at børnehaven kunne finde ud at at smide et par cowboybukser i tørretumbleren i 15 min. mens han sad under et tæppe. Og ellers kunne jeg godt tænke mig at børnehaven havde noget lånetøj, så forældre ikke behøvede at forlade deres arbejde fordi de ikke havde forudset at det den dag var nødvendigt med 3 par skiftebukser til en som ellers aldrig bruger dem.

Anmeld

18. december 2009

LinLin

Anonym skriver:

Nej - jeg ville have at børnehaven kunne finde ud at at smide et par cowboybukser i tørretumbleren i 15 min. mens han sad under et tæppe. Og ellers kunne jeg godt tænke mig at børnehaven havde noget lånetøj, så forældre ikke behøvede at forlade deres arbejde fordi de ikke havde forudset at det den dag var nødvendigt med 3 par skiftebukser til en som ellers aldrig bruger dem.

Hvis det var vand de var blevet våde af kan det med tørretumbleren da helt sikkert være en god idé! Men hvis det nu var tis...

Mht lånetøj så arbejder jeg i en vuggestuen og vi HAR HAFT en masse lånetøj - men mange forældre "glemmer" at tage det med igen når deres barn har lånt noget! så efterhånden er det ikke meget vi har tilbage! I min søns bhv har de overhovedet ingenting til børnehavebørnene (det er en integreret...) så der er man bare nødt til at have fyldt kurven op! Og helt ærligt! Der GÅR faktisk meget tid med at finde tøj i den rigtige str.. Og så vil nogle børn ikke have en bestemt farve på og stejler over det. Så jeg kan sagtens forstå hvis børnehaven ikke har lånetøj!

Anmeld

18. december 2009

Anonym trådstarter

sparre skriver:

Hvis det var vand de var blevet våde af kan det med tørretumbleren da helt sikkert være en god idé! Men hvis det nu var tis...

Mht lånetøj så arbejder jeg i en vuggestuen og vi HAR HAFT en masse lånetøj - men mange forældre "glemmer" at tage det med igen når deres barn har lånt noget! så efterhånden er det ikke meget vi har tilbage! I min søns bhv har de overhovedet ingenting til børnehavebørnene (det er en integreret...) så der er man bare nødt til at have fyldt kurven op! Og helt ærligt! Der GÅR faktisk meget tid med at finde tøj i den rigtige str.. Og så vil nogle børn ikke have en bestemt farve på og stejler over det. Så jeg kan sagtens forstå hvis børnehaven ikke har lånetøj!

Og nu var det vand.....så tørretumbleren kunne ha' reddet min arbejdsdag.

Det er jo et holdningsspørgsmål om man skal have lånetøj eller ej, og jeg kan da godt se at for pædagogerne er det mere besværligt, men nogle gange kunne det jo også redde en tur eller lign, så i mine øjne er det ikke kun en dårlig ting - og selvfølgelig er det da en kæmpe-hjælp til forældrene.

Anmeld

18. december 2009

LinLin

Anonym skriver:

Og nu var det vand.....så tørretumbleren kunne ha' reddet min arbejdsdag.

Det er jo et holdningsspørgsmål om man skal have lånetøj eller ej, og jeg kan da godt se at for pædagogerne er det mere besværligt, men nogle gange kunne det jo også redde en tur eller lign, så i mine øjne er det ikke kun en dårlig ting - og selvfølgelig er det da en kæmpe-hjælp til forældrene.

ja så kunne de jo bare have tørret dem...

(Men synes også det handler om at have ansvaret for sit barn! - at have skiftetøj nok med)

Anmeld

18. december 2009

Anonym trådstarter

sparre skriver:

ja så kunne de jo bare have tørret dem...

(Men synes også det handler om at have ansvaret for sit barn! - at have skiftetøj nok med)

Gab, jeg synes den er langt ude! Det handler da slet ikke om ansvaret for sine børn. Det er mit ansvar at de har tøj nok med - ingen tvivl om det, og jeg kommer jo også når de kalder fordi jeg har fejlberegnet. Det jeg opponerer imod er børnehavens indstilling når der er nogle der er løbet tør for et eller andet. Jeg kan forstå det hvis det er de samme børn gang på gang.

Jeg fik at vide at min søn havde været rigtig ked af det fordi han ikke havde haft bukser på - det berører mig rigtigt meget, og han får 8 par med for fremtiden, men at man som pædagog vælger at holde fast i nogle stive holdninger istedet for at hjælpe ungerne synes jeg er langt ude.

Anmeld

18. december 2009

LinLin

GAB??... Hvor modent...

Det ER dit ansvar! Og de HAR hjulpet ham ved at skaffe tøj! Bare ærgerligt for dig at du ikke have sørget for der var nok!

Anmeld

18. december 2009

Anonym trådstarter

sparre skriver:

GAB??... Hvor modent...

Det ER dit ansvar! Og de HAR hjulpet ham ved at skaffe tøj! Bare ærgerligt for dig at du ikke have sørget for der var nok!

Ja - det er mit ansvar, og det anerkender jeg jo også. Det er mit barn, så alt er mit ansvar!

Man kan vælge at gøre tingene på mange forskellige måder, og jeg er nok bare typen som er hjælpsom og som godt kan lide at tingene glider let og altid "smertefrit" for børn, og derfor er det svært for mig at forstå hvorfor man vælger den tunge vej.

Og jeg ved godt at tiden er knap for pædagogerne, men når handlingen pludselig kræver at man skal sidde trøste et barn uden bukser, så havde det nok alligevel været hurtigere at grave et par lånebukser frem fra en kasse.

Og undskyld gabet - det var umodent...

Anmeld

18. december 2009

LinLin

Det er okay :-)

Kan nu altså heller ikke forstå de ikke selv kunne tænke de lige hurtigt kunne tørres... Men sig det til dem! God weekend

Anmeld

18. december 2009

Ansemusen

Derhjemme mer jeg at man skal lære sine børn at spise det op som de selv tager! Men i institutionen eller hos bedsteforældre og andre synes jeg der skal være mere lempelige regler, netop fordi det ikke er hjemme! Og så skal en julefrokost jo også være noget rigtig hyggeligt hvor man spiser en masse dejlig mad man kan lide!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.