min fortidlig fødte datter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2009

Klumpe-dumpe

TbCp skriver:

JA for pokker... vi brugte rigtig meget at svøbe Liva tæt i et tæppe, det hjalp hende til at falde til ro/i søvn.

Lige præcis, også lave en rede i vuggen/liften,(rulle et tæppe ell. lignede i en pølse) og ligge rundt om bebes, så de kan mærke kanterne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2009

ghm

Jeg fik min den store 4½ uge før tid hun vejede 2140kg 45cm.
Jeg blev rådgivet til at tage det med ro, og være opmærksom på at hun meldte sig ca hver 3. time, obs på at hun ikke frys, for så taber de sig når de skal bruge energi på at holde varmen.

Det lyder til at du gøre det rigtig godt så gem bekymringerne væk og nyd hende.

Anmeld

19. december 2009

Livsmor

Mulle90 skriver:

hej

okey det lyder ikke rart, altså Malou spiser, men syntes det lige i overkanten hvad hun skal spise..

ja, det prøvede jeg også, altså så alle ikke holdte hende, men det sgu svært, når det er mine forældres første barnebarn, så de er lige lovlige ivrige , men også diverse familie medlemmer, ville også hele tiden og stadig holde hende på skift, men der skar jeg igennem, og det forstod de fuldt ud

ja det fik jeg også at vide, at det måtte hun ikke, men havde godt nok ikke hørt om den du nævner, for tænkte så må jeg jo vente til hun vejer det. men må jeg da lige undersøge

knus

Jeg fødte min datter i uge 31+5, hun var 42 cm og vejede 1520 g. De første 2 uger lå hun i kuvøse, herefter 2 uger i åben vogn. Hun startede med at spise med 1-2 timers mellemrum, og endte med 3 timers mellemrum. Vi valgte, at så længe vi var indlagt, var det KUN min mand og mig der holdte hende. Sådan var der flere på vores stue der gjorde.

Efter vi kom hjem, skulle vi passe lidt på hende, ikke noget med at sove ude inden 3 kg. Sætte fluenet på, så folk ikke stak deres hænder/hoved ned i barnevognen mm.

Liv er idag 19 mdr. og der er ikke noget at mærke på hende.

Anmeld

19. december 2009

sandratobias

Jeg fik min søn i uge 31+2 og han vejede 1257 og var 39 cm... Tobias vejede 3400 ca da vi kom hjem og han spiste hver 2-3 time... Nogle gange ku der oz sagtens gå 4 timer..

Anmeld

19. december 2009

Malou Vilma Nørgaard

Tusind tak for alle svarene, kunne helt klart bruge det meste af hvad i har skrevet, har jo været lidt bange for jeg ikke gjorde det helt rigtigt, med mad osv. men kan se at det i skriver er nogle lunde det samme som jeg lidt har tænkt, så det jo skønt.

Ang. det der med hun ikke må komme ud i store forsamlinger, fik vi også at vide på hospitalet, og jeg har prøvet at skærme hende fra for mange mennersker, og har sagt stop til flrer besøg lige nu.

Jeg var på hspitalet idag med Malou og jeg spurgte til madning, og hende jeg snakkede med, sagde det var helt vildt jeg havde fået at vide af en anden, hun skule spise så tit, så hun sagde bare ære 2-3 timer, så det helt fint, så der blev jeg lige beroliget, og jeg kan jo også slappe lidt mere af nu

-til trine, det jeg glad for at du siger, så man ikke skal ud og investrer i det, der må min kæreste lige smutte forbi imorgen ja det er nemlig rart at skrive med nogle der har prøvet det samme, og du skal nok regne med jeg nok skriver til dig, når jeg er på herres mark

og der kommer billede ind nu min kære mor sendte et, da jeg ikke selv har noget kamera ..

Anmeld

23. december 2009

Malou Vilma Nørgaard

Bare lige en lille opdatering

Var på hospitalet idag igen med Malou, og de sagde at alt bare var godt og hun bare var sååå dygtig hehe.. mors dygtige pige

men hun havde så også tage super flot på sagde de, hun vejer nu 1978 og var 42cm. så det er bare så glad

knus en MEGET stolt mor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.