Jeg er så enig med Siber - Og taler også af bitter erfaring.
Stella var simpelthen så svær at få til at sove - Og er det faktisk stadigvæk.
Jeg er ret sikker på at vi selv har været skyld i at hun ikke er til at putte.
Det startede allerede da hun var helt lille.
Istedet for at tage kampen vuggede jeg hende i søvn i mine arme hver gang hun skulle sove.
Da hun blev 4-5 mdr. orkede jeg bare ikke mere.
Ungen vidste jo efterhånden at hun på et tidspunkt ville blive lagt for sig selv, så putningen kunne tage en 2-3timer.
Armen blev udskiftet med barnevognen eftersom ungen skreg som en stukket gris når hun blev puttet i sin seng.
Vi rokkede barnevognen nede i stuen til hun sov, for derefter at putte hende i hendes seng.
Jeg blev ved med at "trække" kampen og byggede flere og flere uvaner på bare for at få hurtig ro.
Og ja, det virkede da en uges tid, men pludselig vidste hun jo også at hun ville blive lagt i seng og så virkede det ikke mere.
Så fik jeg nok igen - Tog kampen og puttede hende på værelset.
Men for faen´ en ballade der blev.
Til sidst endte det med at hele sengen var stoppet med bamser og legetøj, musikken skulle køre og vi var tvangsindlagt til at sidde ved siden af sengen indtil hun sov.
Behøver jeg at sige at klokken tit blev 0030 før hun gav op?!
Det var så dybt frustrerende og faktisk direkte pinligt når vi havde gæster.
Vi rendte op og ned af trapperne indtil en af os gav op og blev i værelset resten af aftenen.
Det var faktisk først da jeg blev gravid igen at jeg for alvor tog kampen op og selvom det er blevet meget bedre nu, kæmper vi stadig med at hun sommetider ligger og råber på os i et par timer efter hun er puttet.
Vi går selvfølgelig op til hende, men går også ret hurtigt ud igen.
Fårk, det lyder langt ude når jeg gennemlæser det.
Der er så meget jeg ville have gjort om, for ja - Det er ris til egen røv.
Ej, nu kom det til at handle om alt andet end dig.. Jeg lod mig vist rive lidt med, for jeg var nok lige så langt ude som Siber til sidst 
Men det er vigtigt at man har overskuddet og virkelig mener det - Begge 2 (Altså forældrene
) Ellers bliver barnet fuldstændig forvirret.
Det korte af det lange er vist bare: Tag den endelige kamp nu istedet for at lave "overspringshandlinger"
Der bliver sikkert alligevel ballade når man skal til at vænne dem fra uvanerne.
Good luck og en kæmpe
herfra!
Ved hvordan du har det!
Anmeld