Overreagere jeg??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

940 visninger
12 svar
0 synes godt om
27. april 2008

Lulle25

Vores nabo har en hund som tit kommer ind i vores have, der er et hul i hegnet hos hende, men vores genbo har slet ikke hegn op, så deres store gøende hund kommer rendende ind i vores have rimelig ofte. Sidste år gøede den sådan vi ikke turde gå ud i haven for den stod og kiggede ind af vores havedør, mens den gøede ret kraftigt. Er rigtig glad for dyr og det er min store pige på næsten 7 år også, men jeg er meget urtyg ved situationen, for hunden kommer jo ind i vores have, når vores genboer er inde, så dem kan vi jo ikke kalde på. Jeg spurgte min kæreste om han ikke kunne tale med hundens ejer om det, for er jo bange for at gå derude med vores børn. Han har ikke spurgt for han siger, at man ikke kan forlange det af ens genboer, eks at få et hegn op, der er jeg uenig, hvad mener I piger, overreagere jeg eller er det ok at snakke med naboen om en løsning, så vi kan være trygge i vores egen have, og vores børn ikke bliver skambidt af genboens hund???
Håber ikke indlægget blev for roddet?
Kh Lousie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2008

Loggidut

jeg skal lige forstå det korrekt...jeres genbo har en hund som har adgang til jeres have? og i er nervøse for at bede ham holde hunden på sin egen matrikkel?

Anmeld

27. april 2008

Rasmine

Kunne I ikke bare reparere hegnet?
:)

Anmeld

27. april 2008

Lise

Deres hunde har da intet at gøre i jeres have - og da slet ikke hvis det gør at i er bange for at gå ud... De har den hund - deres valg - men den skal sgu da ik komme rendende hos jer. De skal da bare sørge for at den hund bliver i deres egen have, så de må da hoste op med et hegn så. Min mening!

Lise - nabo til to store glubske køtere der gør og gør og gør og gør... >(

Anmeld

27. april 2008

Loggidut

jo jo lise, men hvis naboen ikke ved den smutter igennem hegnet...???

gå stille ind og snak med dem...det ville jeg gøre, og fortæl i er bange for den...

Anmeld

27. april 2008

Lise

Loggidut skriver:

jo jo lise, men hvis naboen ikke ved den smutter igennem hegnet...???

gå stille ind og snak med dem...det ville jeg gøre, og fortæl i er bange for den...

Det var ikke naboen med hul i hegnet..vel? Så vidt jeg forstår er naboens hund velkommen... men genboen, som slet ikke har hegn oppe, har en stor gøende hund der også kommer rendende... ja - selfølgelig; gå stille og roligt ind og sig at i er bange for deres hund og den kommer i jeres have, hvilket naturligvis ikke er tilfredsstillende.. Det er deres hund, de må finde en løsning. Det skal ikke komme jer til last at de har valgt at have den hund.

Anmeld

27. april 2008

Lulle25

Naboen er en ældre dame der har hegn oppe, men der er et hul i hegnet, kan godt se mellem fingre med dette, da hun lige skal have sin søn til at reparere det. Men genboen har intet oppe og det er deres hund jeg er nervøs for, for den kender vi ikke, den gør meget og er en stor labrador hund. Vores genbo skælder den meget ud og det er meget sjælden den kommer rendende når de selv er i haven. Ja vi må bide i det sure æble og få noget sagt, men hvordan??? Det må jeg lige overveje lidt, folk bliver jo meget hurtugt stødte, og specielt når de skal ændre noget:'( Kh Louise som er helt enig med en stille snak, men som alligevel er lidt småsur på den hunds ejer...

Anmeld

27. april 2008

Loggidut

ved du hvad...hvis du vender bøtten rundt...og forstiller dig at han slet ikke ved den løber rundt, og gøer ved jeres dør...så kan han ikke ændre det...så prøv at gå ud fra han ikke er bevist om det...gå stille ind og sig at du ikke på nogen måder vil virke frembrusende, men at i er lidt nervøse for hans hund som løber ind til jer og skræmmer børnene...hvis så det fortsætter, når du har sagt det pænt....så er der grund til at blive vred...så snak stille med ham, for du skal bo med ham i mange år fremover..og det er jo ikke et problem før du ved med sikkerhed at han ikke vil gøre noget ved det!

uhhhh pøj pøj med det:P

Anmeld

27. april 2008

Plysbjørnen

Jo du kan godt forlange at han sætter et hegn op så hunden ikke kan komme ind til jer... Det er I i jeres fulde ret til... Du ville endda kunne forlange at hvis det var en kat at den ikke rendte ind på jeres område... Det står der i loven, så han kan ikke gøre andet end at sætte hegnet op...

Anmeld

27. april 2008

Rasmine

Tinatrold skriver:

Jo du kan godt forlange at han sætter et hegn op så hunden ikke kan komme ind til jer... Det er I i jeres fulde ret til... Du ville endda kunne forlange at hvis det var en kat at den ikke rendte ind på jeres område... Det står der i loven, så han kan ikke gøre andet end at sætte hegnet op...

Velkommen tilbage, Betina. :)

Undrer mig lidt over det med katten.
-Kan du ikke sende et link?
Mette - forhenværende katteejer, men med potentiale om måske at få kat igen, engang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.