Hvad er ikke børnevenligt mad ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

473 visninger
7 svar
0 synes godt om
17. december 2009

Anja

Ja, lidt afledt af Tynens tråd om mad.

Hos os er der nemlig kun mad   -  det samme til store som små.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2009

Helle30

Jeg har ikke en lang liste over ikke børnevenlig mad. Sofie skal ikke tvinges til at spise HOT krydret mad, men det kan manden heller ikke have, så dér laver jeg særret til mig selv. Derudover kan jeg ikke komme på noget, der ikke er børnevenligt.

- Helle

Anmeld

17. december 2009

ka li ja

altså noget jeg fx ikke servere for mine unger er gode bøffer. fx mørbrad ellel lign. mest fordi det er  spild af penge for de gider ikke spise det.......

heller ikke sushi, hvis fisken ikke har været frosset

Anmeld

17. december 2009

Anja

ka li ja skriver:

altså noget jeg fx ikke servere for mine unger er gode bøffer. fx mørbrad ellel lign. mest fordi det er  spild af penge for de gider ikke spise det.......

heller ikke sushi, hvis fisken ikke har været frosset

Lidt sjovt   - hos os er fx mørbrad noget af det mest populære kød hos børnene, nok fordi det er lækkert mørt.

Anmeld

17. december 2009

Muffinmus

hmm, kotteletter, fordi han tygger og tygger og tygger og tygger og ender med at spytte det ud:-)

Og så elsker jeg spicy chili risretter og det magter han heller ikke lige:-)

Anmeld

17. december 2009

Nadi

Oliver er tit svær at få til at spise aftensmad, så vi laver det vi har lyst til for orker ikke at stå ig overveje hva der er børnevenligt hvis han alligevel ikke vil spise det. Og så synes jeg heller ikke at det skal være på "hans premisser". Han må godt lære at der er meget forskelligt mad og smage på tingene fra en tidlig alder så han ikke bliver kresen ().

Men som MariaE skriver så holder vi os også fra det alt for hotte og spicy mad. Også fordi jeg har konstant ildebrand i halsen!!

Anmeld

18. december 2009

Lise

Simon er ikke til at få til at spise hvis vi får f.eks. salater og pitabrød/sandwich. Og stærk mad dur jo ikke - men han kan dog godt lide at det smager af noget...

I aftes fik vi sushi efter ønske fra fødselaren - der sørgede vi for at spise Simon af med Lasagne inden vi gik i gang, og så fik han en sushi rulle at sidde og lege med... han smagte på den og syntes den var klam, men soyaen syntes han var skøn og ville gerne ha mere "sovs".

Simon æder hvis det er mad der bare kan skovles ind: sovs og kartofler, lasagne, kødsauce, risengrød, havregrød.... sårn nauw!

Anmeld

18. december 2009

Kaufie

Lise skriver:

Simon æder hvis det er mad der bare kan skovles ind: sovs og kartofler, lasagne, kødsauce, risengrød, havregrød.... sårn nauw!

Det er også favoritterne herhjemme - ikke noget med at tygge alt for meget - det skal bare ind og ned.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.