Hvad giver man til morgenmad (Hvis det ikke må være grød)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.640 visninger
11 svar
0 synes godt om
27. april 2008

Tynen

Ja, som skrevet til AG, så har vi probs med at få Stella til at spise sin morgengrød - Hun vil nemlig selv!

Men det er jo begrænset hvor meget hun kan få indenbords hvis hun selv skal sidde og fedte med det :)

Hvad kan man ellers give dem af ikke-flydende mad?

Er franskbrød med marmelade ikke i den "forbudte" ende?
Synes at have hørt at lyst brød med marmelade ikke er det bedste at give.

Har I nogle forslag?

Trine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2008

bette

lyst brød er jo ikke noget maven kan arbejde særlig meget med.. og marmalade er jo bare en sukkerbombe..

bum bum.. ja hva kan man så give.. rugbrød.- men det bliver vel til for meget rugbrød om dagen så..
hmm går lige i tænke boks..

hmm hva med frugtstykker fx kiwi, pære, æble, banan eller lign. og så med yohurt ved siden af som du giver...

Anmeld

27. april 2008

Loggidut

hvad med at give en rugbrød, det ligger godt, og mætter fint, og gratter ikke så voldsomt

Anmeld

27. april 2008

Rasmine

I morges fik Rasmus en flaske kl. lort (inden Lars tog ud at spille golf)
Og så sov vi til 9.30!!!!!!!!!!??????????? (NICE)
Så stod vi op, og fik en franner hver især, med ost og marmelade.
Synes det er ok engang imellem, der findes også sukekrfrit marmelade, hvis det er.
Øllebrød, havregrød, 3-kornsgrød, rugbrød, yoghurt/A38 med frugt.

Ellers ved jeg dælme ikke lige.
Rasmus plejer jo at få mad i vuggestuen (udover flasken herhjemme, som han i øvrigt ikke rigtig gider mere)
Derovre får de vist rugbrød.

Tynen, skal jeg sende hatten med til Peter i morgen?

Anmeld

27. april 2008

linemus

Sebastian spiste faktisk havregrød med fingrene, da han var bette. Det var jo ikke tyndt, og når det havde stået lidt, blev det mere stift i det, og så "skar" jeg det ud med skeen. Så fik han en ske i den ene hånd og spiste med den anden (!). Noget grat, ja, men han åd det.

Han var faktisk sen til at lære det med ske og spiste også cornflakes/mælk med fingrene... Men nu har han da lært det ;)

Jeg er nu ikke sikker på, jeg er med på den denne gang. Synes der er nok grat i løbet af dagen x 2.

Ville heller ikke give franskbrød med syltetøj. Så hellere bondebrød med ost f.eks. Eller en grovbolle. Og frugt er også en god ting. Og yoghurt naturel hvis du kan snige det ind med skeen ind imellem - evt. med frugtmos i.

Knus Line

Anmeld

27. april 2008

Rasmine

Må jeg lige spørge hvorfor franskbrød er så forbudt?
Synes da bestemt ikke der er noget i vejen med at få det/give det engang imellem?

Anmeld

27. april 2008

Loggidut

hæ hæ bacon, du har ret...tif har fået bolle med syltetøj en enkelt gang, men til gengæld syntes hun is er sjovt...altså ind i mellem syntes jeg nu også det er ok, selv om der egentlig ikke er nogen grund til det...

ps/hæ hæ...den anden dag fik hun koldskål med kammerjunkere...muuuums vi åd...shhhhyyyyy sig det ikke til manden, det var en af de der sniger vi kan finde på at lave herhjemme....lol

Anmeld

27. april 2008

Rasmine

En anden sniger er jordbærgrød eller æblegrød (hvis man ligesom jeg ikke er den store selv-opkoger, kan det købes på kasse)
Vupti, i en lille tallerken, mælk på, og en smule sukker (FORBUDT!!!)
Det kører bare ind, to the max!!!!!!!!!!!

Ja, mht. franskbrød, så kan det da godt ske det feder, at de bliver hyper og hvad ved jeg, men synes nu det er ok af og til.

Mette - med kommende hyper barn... ;)

Anmeld

27. april 2008

ivfmarie

Franskbød er fint en gang i mellem, eller som en lille "snack" . Der er bare ikke meget "gods" i en skive lyst franskbrød - og alm marmelade er fyldt med "tomme" kalorier.
Som morgenmad hver dag vil jeg ikke anbefale lyst brød, men rugbrød, eller franskbrød bagt med grove meltyper, og så noget godt pålæg sammen med lidt frugt, juice eller mælk er en fin morgen mad.
Herhjemme nægter den store pludselig at spise hendes havregrød, så hun får nu rugfras (havrefras lave med rugmel), og den er Malte vældig vild med også.
Det er nemt for små babyfingre at fange frasen, men jeg syns bare der skal meget til før det kan gøre sig ud for et helt måltid. Men måske kan du kombinere rugfras med et par brødhapsere....? Eller måske en knækbrøds klapsammen med noget smørepålæg i mellem?
Der er masser af muligheder - du må bare prøve dig frem og se hvad der passer jer bedst.

Marie

Anmeld

27. april 2008

Anna-Rosa

Altså herhjemme er vi ikke så regelrettede...Sorry men kan altså ikke bruge min tid på at tænke på om brødet er for hvidt og marmeladen for "tom":D
Selvfølgelig skal de ikke proppes med toastbrød til hvert et måltid (for nu bare at gøre det hele lidt værre), men hvis en halv bolle/franskbrød eller what ever, er det der skal til, i et mellemmåltid, for at få noget i barnet..jamen so be it!

Herhjemme køber vi äntligen brød fra pågen, og det er hvidt brød men med lidt flere kostfibre i...det smager skiiiiide godt.:P

Anja -der slet ikke kan greje, hvordan logistikken blir, når jeg starter arbejde...:S

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.