de der hovedpuder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.594 visninger
15 svar
0 synes godt om
17. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Må de have dem i sengen eller må de ikke?

Synes jeg har fået fortalt at babyer ENDELIG ikke må have hovedpude/babypude, men hvorfor filan er der så hovedpudebetræk med i alle de sengetøjspakker man køber?

Da jeg var bebs havde jeg sådan en helt flad pude, må man ikke det mere?

knus Caroline, som jo også synes hovedpudebetrækkene er fine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2009

Valle81

Caroline86 skriver:

Må de have dem i sengen eller må de ikke?

Synes jeg har fået fortalt at babyer ENDELIG ikke må have hovedpude/babypude, men hvorfor filan er der så hovedpudebetræk med i alle de sengetøjspakker man køber?

Da jeg var bebs havde jeg sådan en helt flad pude, må man ikke det mere?

knus Caroline, som jo også synes hovedpudebetrækkene er fine

Hejsa,

Ja du siger noget:0)

Jeg brugte ikke hovepude før asta kom i hendes tremmeseng da hun var omkring de der 5 mdr. Når de ligger i lift og sådan er der alligevel ikke plads til hovedpuden:0)

Havde bare sådan en helt helt flad en til hende, og tjah den bruger hun faktisk endnu:0)

Men de siger vist man først skal give dem hovedpude når de er fyldt et år, men Asta fik sin da hun var de 5 mdr:0)

Anmeld

17. december 2009

Mira0911

Jeg har også altid fået afvide at de må endelig ikke have hovedpude... da Julie var ½ år gammel, fik hun en pude at sove med...

Der er vidste noget om at de fraråder det, indtil barnet er 1 år... Hæng mig ikke op på det!

Anmeld

17. december 2009

Moderator

Valle81 skriver:

Hejsa,

Ja du siger noget:0)

Jeg brugte ikke hovepude før asta kom i hendes tremmeseng da hun var omkring de der 5 mdr. Når de ligger i lift og sådan er der alligevel ikke plads til hovedpuden:0)

Havde bare sådan en helt helt flad en til hende, og tjah den bruger hun faktisk endnu:0)

Men de siger vist man først skal give dem hovedpude når de er fyldt et år, men Asta fik sin da hun var de 5 mdr:0)

Det virker bare underligt at der så altid er hovedpudebetræk med, ikke!?

Anmeld

17. december 2009

Trille_89

ja det er lidt underligt at der findes både hovedpuder og betræk når man først anbefaler dem fra 1 års alderen.

man fraråder dem pga risikoen for kvælningsfare

Anmeld

17. december 2009

Rikke, Liam & Linus

Jeg har så hørt at når barnet begynder at vise lyst til at sove med noget under hovedet. F.eks. ligger hovedet på nussekluden eller en bamse så er det tid til at give dem en pude...den flade af slagsen.

Så der er nok delte meninger om sagen.

Anmeld

17. december 2009

Valle81

Caroline86 skriver:

Det virker bare underligt at der så altid er hovedpudebetræk med, ikke!?

Jo, salgstræk, og tror det er fordi det virker underligt ,hvis der ikke er med:0)

Anmeld

17. december 2009

Moderator

Trille_89 skriver:

ja det er lidt underligt at der findes både hovedpuder og betræk når man først anbefaler dem fra 1 års alderen.

man fraråder dem pga risikoen for kvælningsfare

ja, nemlig! Men tænker at de jo alligevel anbefaler at lægge en foldet stofble el. lign hvis baby er snottet!? De der babyhovedpuder er jo ikke tykkere end et tæppe!?

Selvfølgelig skal hun ikke have noget i sin seng/vogn/lift der kan være farligt for hende!!!!!!! Men jeg kom bare til at tænke på det. Og sover de ikke også på ryggen?

Anmeld

17. december 2009

Diana...

De må ikke have hovedpude før de er 1 år men lucas har nu haft sin i et par måneder og vi får ham IKKE til at sove hvis hans pude eller bamse eller hjørnet af dynen er væk så de 3 ting er fast ved hans hovet og han sover som en STEN 

Jeg ville ikke give det som helt lille spæd jeg ville vente til de var et halvt år ca.

Kram

Anmeld

17. december 2009

vatten

Jeg har altid lagt pudebetrækket i sengen, uden i pude i. Det var så rart, hvis der nu kom en smule gylp ud eller savl, at man ikke skulle skifte lagen hele tiden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.