Intentionen er der da..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

286 visninger
6 svar
0 synes godt om
17. december 2009

..

Har begge unger hjemme idag pga al den sne. Martin har kæmpet sig på arbejde så det er bare os der er sneet inde.. Hvis ikke Mikas var så lille kunne vi være udenfor men det kan jo ikke rigtigt lade sig gøre

Nå men så tænkte jeg at jeg ville være en rigtig overskudsmor og lave havregrynskugler sammen med Smilla. Som tænkt så gjort, Mikas op på en puslepude på bordet og så igang. HVORDAN klarer i andre det sådan nogen ting uden "Smilla, du skal IKKE spise der der", "Smilla, lad være med at drys kokosmel over hele bordet", "Ej, lad være at sæt fødderne op i maden" osv osv??

Vil så gerne have overskuddet til bare at lade hende rode, smage og svine men HADER uorden og når man griser unødigt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2009

Marco2

Tror du skal lade det blive ved intentionen hvis ikke de må rode, grisse, spise og alt hvad de nu ellers gør under sådan en "udfordring"...

For det vil ske!! Og hvis du hidser dig op over det, bliver det bare en dødtræls oplevelse for Jer begge.

Så lad hende gøre det på hendes måde, og tænk på rodet bagefter. Så kan det faktisk være rigtigt hyggeligt.

AG

Anmeld

17. december 2009

Louise mortil4

Marco2 skriver:

Tror du skal lade det blive ved intentionen hvis ikke de må rode, grisse, spise og alt hvad de nu ellers gør under sådan en "udfordring"...

For det vil ske!! Og hvis du hidser dig op over det, bliver det bare en dødtræls oplevelse for Jer begge.

Så lad hende gøre det på hendes måde, og tænk på rodet bagefter. Så kan det faktisk være rigtigt hyggeligt.

AG

den hopper jeg med på. Hader også rod og griseri, men våvedemig alligevel i gang med at lave pebernødder sammen med de 3 store, det gik faktisk over alt forventning da jeg endelig havde fået mig selv overbevist om at vi bare støvsugede og vaskede gulv bagefter hvis det var nødvendig og sikke de hyggede sig, godt nok fik Lærke ogLiv spist flere end de rullede og dem der endelig kom på pladen var helt flade, men hvor vi hyggede. Far sag lige ved siden af og lavede klejner klar, det gik de også vældig meget op i også måtte man jo smage det hele da det var færdig, men tror det bliver endnu bedre til næste år.

Anmeld

17. december 2009

Anja

Jeg accepterer, at der bliver grisset og at børnene gør tingene på deres egen måde. Så længe der ikke er rå æg i det vi laver, så får de også lov at smage på det.

Tror man bare skal beslutte sig for, at det er okay at der bagefter skal bruges tid på oprydning og rengøring

Anmeld

17. december 2009

Kaufie

Ja, grisseri og rå dej i maven må man tage med....men der er dog grænser for hvor meget de små må bestemme mht kagebagningen:

Jeg måtte dog selv færdiggøre vores julesmåkager, som William ellers skulle hjælpe mig med at standse ud med figurerne fra hans modelervoks. Drengen insisterede på at grisene og elefanterne skulle have øjne af modelervoks - og da de ikke måtte få det - så gad han ikke (læs: hylede han så meget vi måtte sætte ham til noget andet)

Jeg tror dog det var formene fra hans legetøj, der forvirrede ham, så i morgen prøver vi igen - med at trille pebernødder.

Anmeld

17. december 2009

ivfmarie

Ha ha.. Åhhh hvor kender jeg det! Jeg drømmer om idyl ved køkkenbordet.. to englebørn der laver småkager og konfekt .

Og det er bare SO NOT sådan det bliver når ungerne delagtiggøres i realiseringen af drømmen...

Ikke desto mindre er der nu lavet en ny omgang pebernødde-dej, som vi forsøger at rulle i eftermiddag - forhåbentlig uden pludselige uforklarlige dødsfald!

Marie

Anmeld

17. december 2009

..

ivfmarie skriver:

Ha ha.. Åhhh hvor kender jeg det! Jeg drømmer om idyl ved køkkenbordet.. to englebørn der laver småkager og konfekt .

Og det er bare SO NOT sådan det bliver når ungerne delagtiggøres i realiseringen af drømmen...

Ikke desto mindre er der nu lavet en ny omgang pebernødde-dej, som vi forsøger at rulle i eftermiddag - forhåbentlig uden pludselige uforklarlige dødsfald!

Marie

Muhahahahaha ¨

I har selvfølgeligt ret alle sammen, jeg må give det en chance mere, evt med pebernødder - nogen der har en god opskrift? Så får Smilla lov at grisse, rode og spise alt det hun vil og så prøve at få en god oplevelse (altså, Smilla syntes trods alt det var sjovt at lave havregrynskugler - hun glæder sig vildt til vi skal spise dem når hun vågner )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.