1 eller 2 børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2009

Muffinmus

tja, kommer også lidt ande på aldersforskel...f.eks er der 20 mdr mellem mine og derfor brugte den store stadig sin seng, sin højstol, sin barnevogn osv..så der skulle vi ud og have alt det igen:-)

Men  nej, ellers synes jeg ike det er så meget dyrere at have 1 i forhold til 2, der er jo halv pris på pasningen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2009

4xGreve

MariaE skriver:

tja, kommer også lidt ande på aldersforskel...f.eks er der 20 mdr mellem mine og derfor brugte den store stadig sin seng, sin højstol, sin barnevogn osv..så der skulle vi ud og have alt det igen:-)

Men  nej, ellers synes jeg ike det er så meget dyrere at have 1 i forhold til 2, der er jo halv pris på pasningen

hvad koster pasning i børnehave? og trækker man så det halve fra DPéren eller det halve fra børnehaven?

Og bleer kan vel ikke være så meget vilder end det er nu?
Og mad ligger man vel ikke mærke til?
Og vi har både klapvogn og Barnevogn og til den tid er Daniella vel så stor at hun kan begynde at sove på madras frem for i barnevognen?
Og vintertøj og sko osv. det kan den lille ny vel bare arve?

overvejer virklig nummer to men er bange for at det kommer til at have en for stor økonomisk betydning...

Og er bange for at jeg ikke ønsker en lille ny af de rigtige grunde... og kan ikke finde ud af om det er rigtigt eller forkert...

Anmeld

17. december 2009

Vidunderligeunger

WiitrioeN skriver:

hvad koster pasning i børnehave? og trækker man så det halve fra DPéren eller det halve fra børnehaven?

Og bleer kan vel ikke være så meget vilder end det er nu?
Og mad ligger man vel ikke mærke til?
Og vi har både klapvogn og Barnevogn og til den tid er Daniella vel så stor at hun kan begynde at sove på madras frem for i barnevognen?
Og vintertøj og sko osv. det kan den lille ny vel bare arve?

overvejer virklig nummer to men er bange for at det kommer til at have en for stor økonomisk betydning...

Og er bange for at jeg ikke ønsker en lille ny af de rigtige grunde... og kan ikke finde ud af om det er rigtigt eller forkert...

sko må ik gå i arv men ellers synes jeg da I skal vente lidt med nummer to til du er HELT sikker.. ellers er enebarn ikk det værste, Daniella har jo også haft en lidt hård start på livet?

Anmeld

17. december 2009

4xGreve

BlyViol skriver:

sko må ik gå i arv men ellers synes jeg da I skal vente lidt med nummer to til du er HELT sikker.. ellers er enebarn ikk det værste, Daniella har jo også haft en lidt hård start på livet?

jo det har hun nemlig og jeg har gjord op med mig selv at hvis vi ikke får flere børn nu så skal det ikke være...

Jeg hælder også mest til at hun skal være ene-barn for det økonomiske betyder rigtig meget for mig og vi har det ekstremt sværet lige pt. pga. jeg ikke får en hel månedes løn, Daniella skal have nye briller og frank bliver evt. arbejds løs fra marts af...
Så denne månede får vi evt. underskud på de der 8-9000

og jeg er ikke sikker på at jeg ønsker et barn mere af de rigtige grunde... ved ikke om jeg ønsker mig selve barnet eller bare en lege kammarat til Daniella så hun ikke altid er så afhænige af at hænge på hofte osv. og vil så gerne opleve det at føde, amme og holde mit barn lige når det bliver født men er ikke sikker på at jeg ønsker selve barnet eller kun oplevelsen... - Ved ikke om du forstår?? vil ikke lyde som en ond og kynisk person men ja ved det sku ikk...

Anmeld

17. december 2009

VB

Jeg synes der er stor forskel på at have to børn frem for et. Har en dreng og en pige med 2,5 års mellemrum så de kan ikke dele ret meget tøj. Det er jo ikke barnevognen der slår bunden ud af økonomien, men de daglige ting som institutionspladser som koster os ca 5000 om måneden samt tøj sko og ferier.

Jeg ville selvfølgelig ikke undvære nogen af dem, men jeg tror ikke vi skal have flere blandt andet af økonomiske grunde - vi vil nemlig gerne forsætte med at tage på ferie 3-4 uger om året og købe noget fedt tøj mm.

Anmeld

17. december 2009

Kloster

WiitrioeN skriver:

jo det har hun nemlig og jeg har gjord op med mig selv at hvis vi ikke får flere børn nu så skal det ikke være...

Jeg hælder også mest til at hun skal være ene-barn for det økonomiske betyder rigtig meget for mig og vi har det ekstremt sværet lige pt. pga. jeg ikke får en hel månedes løn, Daniella skal have nye briller og frank bliver evt. arbejds løs fra marts af...

og jeg er ikke sikker på at jeg ønsker et barn mere af de rigtige grunde... ved ikke om jeg ønsker mig selve barnet eller bare en lege kammarat til Daniella så hun ikke altid er så afhænige af at hænge på hofte osv. og vil så gerne opleve det at føde, amme og holde mit barn lige når det bliver født men er ikke sikker på at jeg ønsker selve barnet eller kun oplevelsen... - Ved ikke om du forstår?? vil ikke lyde som en ond og kynisk person men ja ved det sku ikk...

Hej.

Læste lige med...

For os var det hårdt økomonisk, da vi fik nr 2, men det er ogå over 10 år siden. Vores liv og det hele så HELT anderledes ud dengang. Men jeg ville absolut ikke vælge et barn fra pga økonomien også slet ikke når det drejer sig om barn nr 2. Men nu har vi også 3. Vi har valgt et barn mere fra NU pga økonomien... Men det ville også være nr 4.

Når man får nr 2 har man jo alle de store og dyre ting fra nr 1. Tøjet er jo 50/50 for at kunne genbruges. Og man får ofte ret meget i barselsgave, dåbsgave, fødselsdage, jul og bare af familien...

Ang at dele værelse, er jo ikke verdens undergang. Om nogle år, når der er mere behov for hver sit værelse, kan jeres økonomi jo se HELT anderledes ud.

Ang briller til din datter... Har I så ikke sådan en "afdragsordning" hvor I betaler et vist beløb (fx 125,-) pr mdr også kan hun skifte afhængig af hvordan hun vokser? Det havde vi til vores den store søn, da han brugte briller som lille.

Ang jeres økonomi nu. Jamen for det første, skal barnet jo lige laves... Så ligger den og bager i 9 mdr også går der yderligere et år, inden den skal i pasning. Mon det kan være 2 år ude i fremtiden?? Og SKAL det sbsolut være NU, I skal have et barn?? Er jo ikke så slemt, hvis der bliver 3-4 år imellem søskende.

Min holdning er, at det er et egoistisk valg at få børn. Men den største gave, man kan give sit barn, er søskende!

Venlig hilsen Kloster

Anmeld

17. december 2009

Ansemusen

WiitrioeN skriver:

Jeg tror bestemt at du ønsker endnu et barn af de HELT rigtige grunde  Jeg tror bare du har en masse tanker omkring det hele, meget mere end de fleste, pga. alt det du/I har oplevet med Danielle! I kan sagtens få et barn senere, du er ikke så gammel og Daniella vil helt sikkert have glæde af en bror eller en søster uanset om aldersforskellen er på 3 eller 6 år, det er jeg helt sikker på! Måske føler du lige nu ikke, at du vil have et barn senere hvis det ikke bliver nu, men ens følelser ændrer sig jo ofte i takt med at ens situation ændrer sig! Og det kan den jo sagtens gøre i løbet af de kommende år!

Jeg håber i hvert fald for jer, at I ikke sætter jer fast på noget og lover hinanden noget, men at I følger jeres hjerte lige nu og også senere!

Knuser

Anmeld

17. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

altså - jeg vil da sige at det var næsten gratis at få Idun Vi fik stort set alting brugt og gratis osv... Så det koster vel også næsten gratis at få barn nr2

Anmeld

17. december 2009

Cris

Vi har lige fået vores nr2 for 8 uger siden. Og jeg har næsten ikke brugt noget penge endu! Der var nogle som var meget generøs og har givet os meget tøj og jeg har også gemt fra mit 1. Så indtil nu har vi ikke rigtigt brugt penge, eller ikke særlig meget. Jeg gætter på, at når han starter i vuggestue ville vi begynde at mærke lidt mere. Men ikke noget lige nu. Og det er perfekt med 2 børn, kan jeg fortælle dig. Der er på en mærkelig måde noget mere balance, man fokusere ikke såååå meget på den 1. og pludseligt er der også mere kærlighed i dit hjerte  

Anmeld

17. december 2009

4xGreve

Tak for alle de super svar.. og grunden til jeg tænker så meget barn nummer to er jo bla. pga. af de ting jeg tidliger har skrevet men også at jeg tror det vil være super sundt for Daniella på en eller anden måde...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.