WiitrioeN skriver:
jo det har hun nemlig og jeg har gjord op med mig selv at hvis vi ikke får flere børn nu så skal det ikke være...
Jeg hælder også mest til at hun skal være ene-barn for det økonomiske betyder rigtig meget for mig og vi har det ekstremt sværet lige pt. pga. jeg ikke får en hel månedes løn, Daniella skal have nye briller og frank bliver evt. arbejds løs fra marts af...
Så denne månede får vi evt. underskud på de der 8-9000
og jeg er ikke sikker på at jeg ønsker et barn mere af de rigtige grunde... ved ikke om jeg ønsker mig selve barnet eller bare en lege kammarat til Daniella så hun ikke altid er så afhænige af at hænge på hofte osv. og vil så gerne opleve det at føde, amme og holde mit barn lige når det bliver født men er ikke sikker på at jeg ønsker selve barnet eller kun oplevelsen... - Ved ikke om du forstår?? vil ikke lyde som en ond og kynisk person men ja ved det sku ikk...
Hej.
Læste lige med...
For os var det hårdt økomonisk, da vi fik nr 2, men det er ogå over 10 år siden. Vores liv og det hele så HELT anderledes ud dengang. Men jeg ville absolut ikke vælge et barn fra pga økonomien også slet ikke når det drejer sig om barn nr 2. Men nu har vi også 3. Vi har valgt et barn mere fra NU pga økonomien... Men det ville også være nr 4.
Når man får nr 2 har man jo alle de store og dyre ting fra nr 1. Tøjet er jo 50/50 for at kunne genbruges. Og man får ofte ret meget i barselsgave, dåbsgave, fødselsdage, jul og bare af familien...
Ang at dele værelse, er jo ikke verdens undergang. Om nogle år, når der er mere behov for hver sit værelse, kan jeres økonomi jo se HELT anderledes ud.
Ang briller til din datter... Har I så ikke sådan en "afdragsordning" hvor I betaler et vist beløb (fx 125,-) pr mdr også kan hun skifte afhængig af hvordan hun vokser? Det havde vi til vores den store søn, da han brugte briller som lille.
Ang jeres økonomi nu. Jamen for det første, skal barnet jo lige laves... Så ligger den og bager i 9 mdr også går der yderligere et år, inden den skal i pasning. Mon det kan være 2 år ude i fremtiden?? Og SKAL det sbsolut være NU, I skal have et barn?? Er jo ikke så slemt, hvis der bliver 3-4 år imellem søskende.
Min holdning er, at det er et egoistisk valg at få børn. Men den største gave, man kan give sit barn, er søskende!
Venlig hilsen Kloster