1 eller 2 børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.573 visninger
20 svar
0 synes godt om
17. december 2009

4xGreve

ja mit spørgsmål lyder om det er så meget økonomisk dyre at ha 2 børn frem for kun 1 barn?

I må meget gerne uddybe jeres svar...

Stina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2009

mortil(nichlasogmathias)

jeg kan ikke svare dig HELT på det endnu, jeg venter nummer 2..

men jeg kan fortælle dig at vi intet har sku købe da vi har det hele fra det første barn. vi har en lille dreng og venter en dreng mere, så selv tøjet har vi.. det er lidt svært at svare på, da man jo ikke ved om du kommer til at amme, eller skal købe modermælks erstatning..  men til at starte med koster det jo nok omkring det samme som første barn i mælk/mad. og senere når de spiser det samme som os, er det vel ikke så dyrt i mad da man tit alligevel har rester

tænker i på at få nummer 2???

knus karina 32+2

Anmeld

17. december 2009

Henri84

Følger lige med Men tænker det bliver billigere da man jo har mange af tingene i forvejen

Anmeld

17. december 2009

Knudsen

Vi fik nummer to her i august, vi har en pige som nu er blevet storesøster til en lille dreng.

Jeg synes bestemt ikke, at det er så meget dyrer at udvide familien til to børn. Vi har ikke kunne bruge særlig meget af tøjet fra før, men har været så heldig, at vi har byttet baby tøj med nogen som havde en dreng og ventede en pige.. Så vi har stort set ikke været ude og bruge mange penge endnu. Vi har købt nogle af de ting som vi mente var luksus sidste gang fx bumbo stol og lidt dyrer tøj mærker (det er meget lidt tøj vi selv har købt)

Lige da lillebror kom til verden var storesøster blebarn, og det synes jeg var mange penge der gik til bleer. Da en nyfødt bruger ca 15 bleer i døgnet.. Jeg er lidt spændt på hvordan det kan mærkes på økonomien med to institutions børn, men den billigste er jo halv pris.

Vi havde slet ikke økonomien i vores tanker da vi snakkede om nummer to, det skulle vi bare få til at hænge sammen. Så måtte vi selv skære ned på vores behov.

Anmeld

17. december 2009

Corn

Udgifterne til vores nr. 2 var ikke halvt så store som ved første barn. Men vi har også to vinterdrenge, hvilket har gjort, at sæson-mæssig set, har Anton kunnet arve Andreas' tøj året efter. Både vinter og sommertøj.

Den største udgifte bliver derfor bleer, og at man betaler den dyreste pasning for den lille og halv pris for den store.

Nu venter vi nr. 3. Vores første sommerbarn, så det bliver lidt dyrere end nr. to, da tøjstr og sæson ikke kommer til at hænge så godt sammen som med de to første.

Anmeld

17. december 2009

4xGreve

jeg kan ikke svare dig HELT på det endnu, jeg venter nummer 2..

men jeg kan fortælle dig at vi intet har sku købe da vi har det hele fra det første barn. vi har en lille dreng og venter en dreng mere, så selv tøjet har vi.. det er lidt svært at svare på, da man jo ikke ved om du kommer til at amme, eller skal købe modermælks erstatning..  men til at starte med koster det jo nok omkring det samme som første barn i mælk/mad. og senere når de spiser det samme som os, er det vel ikke så dyrt i mad da man tit alligevel har rester

tænker i på at få nummer 2???

knus karina 32+2

ja vi overvejer også alligevel ikke, for vi er næsten blevet enige om at vi ikke skal ha flere børn pga. økonomien, og hvis vi får nummer to barn skal de kunne bo på værelse sammen den første tid men tror alders forskellen er for stor da Daniella allerede er 20 måneder...

Og hvis vi skal ha flere børn så har jeg det lidt sådan at så skal det altså snart være eller også skal det ikke være...

Og Daniella får allerede MME så tror ikke det er noget vi kommer til at mærke hvis det er men drømmen er dog at amme...

Anmeld

17. december 2009

Livsmor

Vi regner ikke med den store økonomiske forskel. Den største ekstra udgift bliver pasningen, Liv er idag i dagpleje, men når lige at skulle skifte til børnehave inden lillebror/søster skal passes. Så det er ca. 1 - 1250,- i Århus. Så er der bleer, mad og tøj, og så meget er det jo heller ikke.

Anmeld

17. december 2009

Anja

Selvfølgelig koster det.

Men man kan jo genbruge meget fra det første barn, barnevogn, tremmeseng, puslebord mm.

Ekstra udgifterne som kan mærkes mest er pasningen og overtøj/fodtøj når årstiderne skifter.

Anmeld

17. december 2009

mortil(nichlasogmathias)

WiitrioeN skriver:

ja vi overvejer også alligevel ikke, for vi er næsten blevet enige om at vi ikke skal ha flere børn pga. økonomien, og hvis vi får nummer to barn skal de kunne bo på værelse sammen den første tid men tror alders forskellen er for stor da Daniella allerede er 20 måneder...

Og hvis vi skal ha flere børn så har jeg det lidt sådan at så skal det altså snart være eller også skal det ikke være...

Og Daniella får allerede MME så tror ikke det er noget vi kommer til at mærke hvis det er men drømmen er dog at amme...

nej tror ikke det gør noget de sku have værelse sammen , det vil de da få glæde af, så langt bliver der jo ike imellem dem.

hvis i ønsker jer et barn mere, syntes jeg ikke i skal holde jer tilbage, de kan saktens have et værelse sammen, det første lange stykke tid er den lille jo ikke derinde, så der har hun det HELT selv om dagen..

knus

Anmeld

17. december 2009

marcusmia

hejsa

vil sige at det ikk er så meget dyre at ha to børn som det er at ha et.

jeg er enlig mor til to på en su og jeg synes vi klare os fint uden at mangle noget

knus mia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.