spelt og ? om MME

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.296 visninger
7 svar
0 synes godt om
27. april 2008

Sille

er der noget med at de små ik må få spelt????

Og mht MME...

Kan simpelthen ikke finde ud af hvornår jeg skal skære de flasker fra..
Freja får 3 flasker om dagen... den ene om aftenen inden sovning.. Den holder jeg ved til hun er ca. et år..
De andre to får hun inden hendes to lure..
Det passer med 400 ml så jeg slipper for jerndråberne..

Burde jeg stoppe med de to flasker om dagen inden hendes lure???

Syns det er svært.. Vi har hele tiden haft et svært forløb med først amning og bagefter flasker.. Og nu er hun endelig så glad for sine flasker og hygger sig så meget med dem og så skal de væk.. det syns jeg på en måde er synd men hun skal vel snart vænnes af med dem ik? Hun er 9½ mdr nu..

Hva syns i andre? Og hva gør i andre? Får jeres unger stadig bryst eller flaske?

-sille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2008

Lise

Simon fik speltkerner til sin aftensmad i forgårs :S Så det håber jeg da at det var ok... Så vidt jeg har forstået må de få alt med måde, med undtagelse af honning - og så kun en lillebittebitte smule rødbede (og to andre rodfrugter...)...

Ja, flaskerne..jeg ved det ikke. Simon får ingen flasker om dagen - det har han ikke gjort på noget tidspunkt (ammede til 7 mdr). Han får en flaske at sove på om aftenen, og så får han også en i løbet af natten... (aaarrgggh, det må også snart være slut!!!). De to flasker tilsammen giver ham de 400 ml, så måske jeg bare fortsætter til 1 år (der er jo kun 2½ md til) :-o

Jeg synes at hvis du synes at det er i orden at hun får flaskerne lidt endnu, så giv hende dem. Jeg talte med min læge om det den anden dag, vedr. natteflasken, og hun sagde at jeg bare skulle fortsætte lidt endnu hvis jeg orkede det (det, eller to timers søvn mindre om natten)... hun sagde: han er jo såååe lille endnu - kun 9 måneder... og jeg som synes han er sååååe stor! :))

Lise

Anmeld

27. april 2008

Marco2

HEj Sille.

Kan ikke hjælpe med spelten for det aner jeg ikke.

Men hvorfor vil du tage flaskerne fra hende? Jeg ammer stadig Emily. Hun får babs 2 gange om natten og 0-1 gang om dagen. I Politikens bog om barnet står der at barnet bør afvænnes senest omkring 1-års alderen, så der er vel lidt tid at løbe på??

Og hvis hun ellers spiser rigeligt at den "almindelige" mad, hvorfor så ikke fortsætte lidt endnu. Måske hun selv siger fra på et tidspunkt?

Nå, det var vist flere sp. end svar.

AG - som ikke kører efter tabeller der siger hvornår man skal hvad.

Anmeld

27. april 2008

Lise

I diverse helsebikse kan man købe nogle baby spelt tvebakker som de må få fra seks mdr...

Men er der mon forskel på om det er speltmel i bagværk, og så speltkerner? Vi fik en speltsalat den anden dag - havde taget lidt fra til Simon og tværet sammen med lidt kylling og kogte grøntsager... det kørte lige ned i løgneren!

Anmeld

27. april 2008

Sille

Ihh hvor er det dejligt at høre fra jer begge at det ok at give flasker lidt endnu.. der er bare mange der har sagt at nu skal hun da snart holde op med flaskerne.. og jeg syns det er lidt synd og lidt svært fordi hun er så glad for dem.. Jeg fortsætter lidt endnu så...

Anmeld

27. april 2008

Loggidut

tak for det Sille, jeg skulle lige nøjágtig til at spørge om noget lignende...spelt ved jeg intet om, men MME har jeg jo så et tillægsspørgsmål til...for tif gider ikke hendes flaske mere...siden i går har hun kun drukket 140 ml. og det er sgu ikke nok, hun bliver tilbudt, og jeg smider væk...jeg har lige kasseret 3 flasker som hun er blevet tilbudt, og som jeg har sat i køleren, da jeg troede hun måske ville have det efter en ½ time...men nej....

kan man så bare stoppe og gå over på jerndråber? og hvor pokker får man de jerndråber henne...og hvor mange skal de have?

jeg er blank, og savner min sp i de her dage!:(

Anmeld

27. april 2008

Marco2

.. der er bare mange der har sagt at nu skal hun da snart holde op med flaskerne...

Der findes så utroligt mange kloge folk, som liiige skal gøre sig klog på netop ens barn. Jeg synes du skal gøre som du synes er bedst, og fungerer det fint at give flaske så synes jeg da du skal fortsætte...

... de kan sgu hurtigt nok komme til at drikke breezers og bajere..... de små banditter...

AG

Anmeld

27. april 2008

MrsMartens

Marco2 skriver:

HEj Sille.

Kan ikke hjælpe med spelten for det aner jeg ikke.

Men hvorfor vil du tage flaskerne fra hende? Jeg ammer stadig Emily. Hun får babs 2 gange om natten og 0-1 gang om dagen. I Politikens bog om barnet står der at barnet bør afvænnes senest omkring 1-års alderen, så der er vel lidt tid at løbe på??

Og hvis hun ellers spiser rigeligt at den "almindelige" mad, hvorfor så ikke fortsætte lidt endnu. Måske hun selv siger fra på et tidspunkt?

Nå, det var vist flere sp. end svar.

AG - som ikke kører efter tabeller der siger hvornår man skal hvad.

Fis i en hornlygte!!!!
Ja undskyld, men har jeg lyst til at amme David til han er 1½-2 år så tager hverken han eller jeg skade af det!!!
Synes man skal give flaske/amme så længe man SELV synes det er rart!!!

Kram
Louise - der regner med at amme mindst til David er 1 år, men gerne længere!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.