puslepude....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2009

Ranarupta

Skouboe> det virker utroligt smart! 

Nu er jeg jo stadig uerfaren på pusleområdet (på trods af at jeg har skiftet bleer helt ekstremt mange gange som au pair og storesøster til tre), men hvordan gør man da "normalt", siden du har mindre vasketøj?

/Karina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2009

MoarTNoah

LauraLW skriver:

Vis mig jeres puslepuder :-) Savner inspiration.

Laura

Nu du plager sådan, skal du da have lov til at se

Ku kun finde den på den her side, men har kun givet 80,- for den i kvickly.. så vildt den koster 250 derinde

sara-babyudstyr.dk/id/10369/ST00225

Anmeld

17. december 2009

Ranarupta

KatrineR skriver:

Nu du plager sådan, skal du da have lov til at se

Ku kun finde den på den her side, men har kun givet 80,- for den i kvickly.. så vildt den koster 250 derinde

sara-babyudstyr.dk/id/10369/ST00225

Ihh, den er fin! 

Anmeld

17. december 2009

Skouboe

Ranarupta skriver:

Skouboe> det virker utroligt smart! 

Nu er jeg jo stadig uerfaren på pusleområdet (på trods af at jeg har skiftet bleer helt ekstremt mange gange som au pair og storesøster til tre), men hvordan gør man da "normalt", siden du har mindre vasketøj?

/Karina

Jeg tror at de 3 mest almindelige måder er:

- Pusle direkte på puden. Giver ikke andet vasketøj end at puden skal vaskes hele tiden for ikke at være ulækker, og det ødelægger betrækket.

- Have en stofble liggende på puslepuden. Den bliver møvet rundt når babyen ligger og møver og beskytter ikke puden alligevel. Den er faktisk mest i vejen.

- Have et håndklæde liggende. Det genererer en enorm mængde vasketøj fordi håndklædet ofte skal skiftes flere gange om dagen, og de fylder godt til i vaskemaskinen.

Anmeld

17. december 2009

Ranarupta

Skouboe skriver:

Jeg tror at de 3 mest almindelige måder er:

- Pusle direkte på puden. Giver ikke andet vasketøj end at puden skal vaskes hele tiden for ikke at være ulækker, og det ødelægger betrækket.

- Have en stofble liggende på puslepuden. Den bliver møvet rundt når babyen ligger og møver og beskytter ikke puden alligevel. Den er faktisk mest i vejen.

- Have et håndklæde liggende. Det genererer en enorm mængde vasketøj fordi håndklædet ofte skal skiftes flere gange om dagen, og de fylder godt til i vaskemaskinen.

Mange tak for svar!

Det er virkelig rart at kunne trække på jer erfarne mødre!!

/Karina

Anmeld

17. december 2009

Lone Jakobsen

min hedder en tarok puslepude....den er fra babysam....men ku ikke finde billedet af den på deres hjemmeside

Anmeld

17. december 2009

Lone Jakobsen

fandt lige et ældre billede hvor man kan se lidt af stoffet på puden. jeg foretrækker dem med stof overflade da de holder længere end dem med plastic

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

17. december 2009

LauraLW

Er der nogen der har erfaring med dem med krøyer kugler i? Altså mener de er fra babysam, og er lidt en flad sækkestol....

Anmeld

17. december 2009

Valle81

Skouboe skriver:

Jeg har købt nogle hvide gæstehåndklæder i IKEA der passer i bredden på puslepuden og sådan en har jeg altid liggende på puden, så min datter ikke skal ligge direkte på puden, men har et blødt håndklæde at ligge på.

Derudover har jeg en foldet stofble under rumpen på hende så jeg har noget at duppe hende tør med når jeg har vasket hende og samtidigt betyder det at jeg kan nøjes med at skifte stofbleen hvis der kommer lidt afføring på, og ikke skal skifte begge dele. Det begrænser vasketøjet. Så er det kun når hun tisser at jeg skal skifte begge dele. Håndklædet bliver skiftet ca. hver anden dag og stofbleen 1-2 gange om dagen, når der er behov for det.

Selve puden spritter jeg af med alco-gel fra apoteket en gang om månedes ca. Mere er ikke nødvendigt fordi jeg har 3 lag stof hen over så afføring og tis når ikke ret tit ned til puden.

Min svigerinde fortalte mig at hun havde vasket deres pude + betræk og puden var totalt ulækker og fyldt med skjolder, så jeg burde vaske min også. Da jeg tog betrækket af min pude var der ikke en skjold på skumgummiet.

Jeg synes selv jeg har fundet en løsning der beskytter min pude, sørger for at babyen ligger godt og samtidig er hygiejnisk, med mindst muligt vasketøj.

Det skal siges at de hvide stofbleer KUN bruges på puslebordet - ellers bruger vi lyserøde.

Her kan I se hvordan den ser ud: 

Åhh, vækker minder, sådan var min pusleplade også redt:0)

Anmeld

17. december 2009

vatten

Mathias er en gammel en, jeg har arvet.

Da han var baby, havde jeg altid et håndklæde på puden, da den godt kan virke lidt kold at ligge på. Nu er jeg blevet så erfaren i at skifte bleer, at jeg kan gøre det uden at hans rumpe rører puden, så derfor ingen håndklæde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.