Tidligere på eftermiddagen havde jeg den perfekte øv-tale klar til tråden om djævleungerne der slår og sparker og hyler osv. Jeg var helt oppe og ringe, men nu kan jeg ikke huske, hvad der skete for:
Efter aftensmaden kørte Niels til billard (tirsdag aften med barndomsvennerne), jeg fik givet Louise grød og lagt hende hurtigt. Så var Sofie og jeg i køkkenet for at rydde af og starte opvasker. Da jeg lukkede lågen på maskinen og trykker på knappen siger pigen; Så muor, søster sove. Tisse toilet nu...
Mere end ok med mig, så vi suser afsted til toilettet, hvor hun SELV lægger sit bræt på brættet, trækker bukserne ned, peger på ble og body og siger: hjælpe ble boddi mour. Jeg kunne jo kun adlyde og satte hende så op. Hun tissede og tørrede sig med papir, og så sagde hun; I bad nu mouar - hygge og lys (hun mener stearinlys). Bahh - hun gider ikke specielt at bade - og så bad hun om det. Så vi har råhygget på badeværelset med Sofie i karret og mor ved siden af med kaffen. Vi har sunget Lille peter edderkop, Tommelfinger, Jens p-sens ko, Sommerfuglesangen og så har vi hoppet 1 - 10 i vandet (Sofie i vandet - mour med plask på tøjet).
Hun fandt sig i hårvask
og negleklipning
. Da hun var klædt på med ren body, nattøj, redt hår og børstede tænder (sidste 2 uden brok????) bad hun om at komme op til bus, bamse og bog (et udvalg af, hvad der findes i hendes seng) Jeg fik et kæmpe smækkys og et "souvv gåt" "sis imåårn" (ses i morgen).
Jeg er helt høj af glæde over min søde pige, og det vil jeg holde fast i at glæde mig over, når hun (måske) hyler op i løbet af natten.
- Helle - bare glad lige nu
Anmeld