autostole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

575 visninger
10 svar
0 synes godt om
15. december 2009

bette

æhmm hvilken bruger i nu?

tænkte om i bruger sædepude nu eller hvordan..

heidi som stadig bruger æhm. den efter baby autostolen til mikkel..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2009

Nadi

Jeg bruger den model som de anbefaler til de er 3,5 år, men når han kører i mine forældres bil sidder han i sådan en fra 3,5 + og den synes jeg faktisk ser ud til at være mere komfortabel i så der går nok ikke så længe før vi skifter over til sådan en. Den model jeg gerne vil have koster bare 1.200,- så der går alligevel lidt tid inden vi får skrabet de penge sammen.

Anmeld

15. december 2009

Anja

Vi har sådan nogle, som følger børnene helt op til 36 kg. Lige nu er Elias´ indstillet så babydelen er fjernet, men det er stadig H-sele og det er det længe endnu  - vel til han er 5 år eller sådan noget.

Anmeld

15. december 2009

BK

Vi har sådan en fiks en der kan skilles ad... Men vi bruger som sådan stadig hele stolen... for der står at selepude den først er fra 25 kg... så der er et par år endnu...

På vores må H-selen fjernes når de vejer 15 kg mener jeg det er, men den virker allerede nu generende for Laura...

Anmeld

15. december 2009

Lise

Vi bruger den der hedder 9-18 kg... har ikke umiddelbart planer om at skifte - måske når lillebror skal i den om et års tid 

Anmeld

15. december 2009

Joan ( Smallie )

bette skriver:

æhmm hvilken bruger i nu?

tænkte om i bruger sædepude nu eller hvordan..

heidi som stadig bruger æhm. den efter baby autostolen til mikkel..

Det er alt for tidligt at bruge selepude.

Niels er lige gået over til den der hedder 15 til 35 kg selv om jeg meget gerne ville have han skulle blive i hans rømer king 9 til 18 kg til han var noget ældre men han kan bare ikke være der hans skulder er bare for brede til den.

Og med hensyn til sele pude så skal de altså være noget gamel for at bruge sådan en og det er meget mere sikkert når der er ryglæn på.

Nå men hvis det va mig ville jeg lade mine unger sidde i 5 punkts sele også kaldt H sele så lange så muligt for det er mere sikkert.

Selv om Anne er 10 måneder sidder hun stadig bag udvendt og det vil hun blive ved med til hun er over et år.

Anmeld

15. december 2009

bette

Joan ( Smallie ) skriver:

Det er alt for tidligt at bruge selepude.

Niels er lige gået over til den der hedder 15 til 35 kg selv om jeg meget gerne ville have han skulle blive i hans rømer king 9 til 18 kg til han var noget ældre men han kan bare ikke være der hans skulder er bare for brede til den.

Og med hensyn til sele pude så skal de altså være noget gamel for at bruge sådan en og det er meget mere sikkert når der er ryglæn på.

Nå men hvis det va mig ville jeg lade mine unger sidde i 5 punkts sele også kaldt H sele så lange så muligt for det er mere sikkert.

Selv om Anne er 10 måneder sidder hun stadig bag udvendt og det vil hun blive ved med til hun er over et år.

okay det var bare fordi svigermor påpegede at han nok snart skulle skifte stol..
men den her går jo så også kun op til 18 kg, mener jeg.
jeg synes nemlig selv det er aaaaalt for tidligt at han skulle sidde på sådan en sædepude, der er da slet ik nok beskyttelse i..

hmm må se om jeg kan finde en større som går op til 36 kg istedet.

Anmeld

15. december 2009

Muffinmus

Har fundet det her til dig:-)

Lidt større børn: I 3-4-års alderen er barnet ved at vokse ud af de fleste barnestole, men er stadig for lille til alene at bruge bilens seler, fordi skråselen over brystet kommer til at sidde for tæt på barnets hals. Skift derfor barnestolen ud med en selepude med ryglæn. Selepuden skal være forsynet med små ’armlæn’, der styrer selen hen over hoftebenene. Sidder selen hen over maven, er der risiko for alvorlige skader på de indre organer. I mange tilfælde vil skråselen over brystet stadig sidde for tæt på halsen. Når selepuden er forsynet med ryglæn, bliver selen styret gennem anordninger på ryglænet, så den sidder rigtigt. Ryglænet beskytter også barnets hoved og giver

Og nej, her skifter vi ikke stol, for der er minimun 1-2 år igen før han når 18 kg, han vejer jo kun 13 kg lige nu:-)

Anmeld

15. december 2009

bette

Har fundet det her til dig:-)

Lidt større børn: I 3-4-års alderen er barnet ved at vokse ud af de fleste barnestole, men er stadig for lille til alene at bruge bilens seler, fordi skråselen over brystet kommer til at sidde for tæt på barnets hals. Skift derfor barnestolen ud med en selepude med ryglæn. Selepuden skal være forsynet med små ’armlæn’, der styrer selen hen over hoftebenene. Sidder selen hen over maven, er der risiko for alvorlige skader på de indre organer. I mange tilfælde vil skråselen over brystet stadig sidde for tæt på halsen. Når selepuden er forsynet med ryglæn, bliver selen styret gennem anordninger på ryglænet, så den sidder rigtigt. Ryglænet beskytter også barnets hoved og giver

Og nej, her skifter vi ikke stol, for der er minimun 1-2 år igen før han når 18 kg, han vejer jo kun 13 kg lige nu:-)

tusinde tak søde..

mikkel vejer heller ikke 18 kg endnu.. men det er fordi han efterhånden er så høj at hans hovede møder kanten af stolen så hvis han bliver ret meget højere kan han jo ik sidde der idet ryglænet så ikke beskytter hans hovede mere.

mere derfor jeg kom til at tænke på hvad jeg så skulle gøre..

men tror jeg kigger efter en 18-36 kg.. eller dvs når han vejer nok til det..

men hva hulen gør jeg så i mellemtiden??

Anmeld

15. december 2009

Muffinmus

hvilken stol har du?? William har en rømer king, og ja, han er ikke den højeste, han er vist 86-87 cm lige nu, men der er fint med plads endnu og vil være det i hvert flad minimum 1 år endnu:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.