Børn med på café...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

256 visninger
5 svar
0 synes godt om
26. april 2008

Rasmine

kl. lort? I aftes var vi ude at spise, og bagefter var vi på café. Kl. var ca. 20.45, da vi kom ind på cafeen. Udenfor holdt en barnevogn. Indenfor sad en mor (forholdsvis ung), sammen med en veninde, og en baby på max. 1 år. Så stod jeg der med mine fordomme. HVORFOR, tænkte jeg bare, hvorfor tage et lille barn med på café så sent? På den anden side, så virkede pigen ikke træt. - Måske er hun bare ét af de børn som går sent i seng, tænkte jeg. (Indeni havde jeg det lille skæve smil på: "Ja ja, det kan godt ske du går på café nu, at I begge går sent i seng og at I står sent op, men bare vent til det bliver hverdag, hvor I skal TIDLIGT op osv., så vil du nok fortryde du ikke fra starten prøvede at give dit barn en go' rytme, med at komme tidligt i seng".) Barnet havde ikke noget legetøj, og da hun ville lege med bleer osv. i pusletaske, blev de taget fra hende, så hun sad egentlig bare og gloede. Vi gik derfra lidt i 22, og da var moren og veninden lige blevet færdige med at spise. Og pigen var ikke puttet ud i barnevognen endnu. Hvorfor tænker man sådan, og er jeg den eneste som ville blive forarget over det? Og hvorfor forarges man, har folk ikke ret til at have et liv udover børnene? Og hvorfor gør vi det så sjældent her i landet, altså tager børnene med ud, ifht. som feks. Italien, hvor børnene hives med ud at spise, og render rundt og leger med andre børn? Mette - lidt forundret over sine fordomme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2008

ka li ja

altså der er jeg jo lidt dobbetmoralsk...

for nu ville jeg jo syntes det var åndsvagt. her hjemme kommer man i seng ved 7 tiden.

men med alexander var det andreledes. han kom først i seng kl 23 ca.
han sov altid 12 timer og jeg var udpræget B menneske, så vi sov jo længe. det var fedt. så ham kunne jeg nok godt ha fundet på at tage med den gang.

men er nok blevet ældre, eller har bare fået et barn nu der kræver noget andet

Anmeld

26. april 2008

Tynen

Gad vide om det var mig du så?! ;)

Jeg synes ikke der er noget galt i at have barnet med ud - Så længe det hverken er træt eller pyller.
Dog ville jeg tage legetøj med hende.

Jeg har haft hende med på cafe et par gange nu og hun hygger sig bare helt vildt når vi er ude (Dog har vi altid været hjemme til kl. 2130!)

Så længe hun får sine 12 timers søvn, som hun plejer, kan jeg ikke se noget galt i en hyggeaften :)

Trine

Anmeld

26. april 2008

ivfmarie

Hvad folk gør med deres børen er deres egen sag, meeeen jeg ville også have tænkt mit! Men jeg er også ultra snerpet når det kommer til ungernes sovevaner!
Jeg gør alt hvad der står i min magt for at de HVER EVIG ENESTE dag bliver lagt til at sove på stort set samme tid!
Det er pisse besværligt at feks weekenderne skal tilrettelægges så ungerne kan sove i vognene i maks 2 timer til middag, og der er sur øv at vi altid skal være klar til at køre hjem senest kl 20 for at børnene kan sove i "ordenlig" tid.
Men jeg kan mærke på mine børn at de har det bedst med at det er sådan at det er - det giver dem ro og tryghed at vide hvornår der soves og hvornår man er vågen.

Marie - der ville ønske at nogen "tvang" mig til at sove på bestemte tidspunkter - så ville jeg sgu nok få mere energi i hverdagen ;)

Anmeld

26. april 2008

Lise

Jeg ville helt sikkert blive forarget! Hos os hedder sengetinden SENEST kl 20 - HVER dag!!! Dog kun for Simon... Vi tager ham naturligvis med ud nogle gange om aftenen, men ikke på cafe - så er det hos venner og familie, hvor vi sørger for at have f.eks. barnevognskassen og dyne med, så han kan blive puttet til normal tid uanset hvad vi foretager os.

Men selvfølgelig må folk selvom hvad de gør med deres børn og deres børns sengetider... og børn er forskellige; men har læst tilpas mange gange at børn i den alder vores har nu har bedst af at blive puttet kl ca 19, og jeg tror på alt hvad jeg læser og retter mig generelt efter det, så ja, jeg ville blive forarget...

Anmeld

26. april 2008

Loggidut

her er også faste rytmer, tif rammer sengen klokken 19.30, men er vi hos venner eller familie, ja så kan vi strække den, og gør det også (vi er nu meget sjældent væk hjemmefra.

altså, her er faste regler, men med muligheden for at bøje dem...hvis jeg skulle på cafe om aftenen, eller i byen, så er der barnepige på.
Jeg tror ikke børn hygger sig så voldsomt ved at være sent ude om aftenen.

da drengene var yngre, så jeg mere gennem fingrene med det, og jeg kan klart mærke en forskel i nemheden fra drengene og så til tif...så jeg giver IVF ret...faste rammer giver ro og tryghed ved ungerne.

men igen, jeg har selv været slap med hensyn til sengetider tidligere...så jeg skal ikke sige for meget...dog har jeg aldrig hevet ungerne ind til byen sent om aftenen...det er mere hvis vi har været på besøg hos nogen, eller den med at overnatte hos andre.

nu er vi faktisk hjemme hver aften...og dermed kommer der faste rammer...dog tror jeg nok at vi skal i byen i weekenden! jajuhuuuu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.