Citalopram "Sandoz" og graviditet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2010

Anne85

Præparatet kan anvendes under graviditet... Der er dog en lille risiko for at fosteret vil få forhøjet blodtryk... Jeg ville vende det med en psykiater, din egen praktiserende læge har ikke ekspertviden på området!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2010

Vial

Nu har jeg ikke læst hele tråden, men kan fortælle dig, at der er alternativer inden for ssri (lykkepiller). Min søster fik Zoloft, da man både kan være gravid og amme på dem.

Anmeld

7. februar 2010

mettezz

Hej tøser..

Tak for svarene

jeg er nu gravid i 12. uge og har endnu ikke fået medicin

Hvis det bliver nødvendigt får jeg det (også for at forebygge fødselsdepression). Men det har jeg det faktisk også okay med, når lægen siger god for det og nogle af jer andre også har prøvet det Dejligt at vide at man ikke er alene i verden

Anmeld

12. april 2013

Linda9263

[Slettet af moderator]

Anmeld

12. april 2013

SKR

bette skriver:

en ting er der ved citalopram.. det er at man ikke må amme når man får det..
jeg er selv lige blevet gravid og har skiftet medicin så jeg har muligheden for at amme hvis det er.

man må gerne være gravid på pillerne det sker der ikke noget ved.

Hej. Vil bare lige sige at du gerne må amme på citalopram. Der er lavet en undersøgelse på skejby om hvor meget der kommer med ud i mælken. Det er så lidt at det ikke har nogen betydning.

Det var den besked jeg fik fra lokal psykiatrien da jeg blev gravid. Det er ofte citalopram der bliver skiftet over til når man bliver gravid.

Men det er jo helt op til en selv selv om man vil have medicinen

Jeg fik/ det under graviditeten, men har fravalgt amning pga noget andet medicin, hvor det ikke er kendt hvor meget der bliver udskilt i mælken.

Vh Stine

Anmeld

12. april 2013

Christina74

mettezz skriver:

Hej piger..

Jeg går til psykolog 1 gang om ugen.. Synes faktisk at det hjælper.. Jeg får at vide at grunden til at jeg skal tage pillerne er så de kan dæmpe det lidt og jeg endnu bedre kan arbejde med mig selv..

Jeg vil have barnet hvis det er der. Det er sådan set planlagt (dog inden jeg blev syg)

Men jeg vil selvfølgelig gøre alt hvad jeg kan for at have overskud til at være den bedste mor. det er også derfor jeg måske synes det er en god ide at tage medicinen.

men jeg kan sagtens forstå jeres grunde til at sige at jeg skal vente.. Men hvis den er der nu, så kan jeg ikke vælge det fra, det kan jeg simpelthen ikke

Min situation om igen 

Anmeld

12. april 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
mettezz skriver:

Hej piger..

Jeg har i dag testet svagt positiv på 2 stk test

men jeg skal muligvis til at starte på citalopram.. Lægen siger at det er ok under graviditet, men kan give barnet forhøjet blodtryk.

Har I nogle erfaringer med det?

Er ikke tryg ved det.. Men har en depression og har angst.. hvis ikke jeg starter på medicinen var lægen bange for fødselsdepression, og det ville jo være forfærdeligt.. Men er også i tvivl om hvor meget pillerne egentlig virker..

Erfaringer søges

Ps. Er SUPER glad for de positive test, men prøver lige igen om et par dage for at håbe at resultatet så er tydligt og ikke kun svagt

Hej. Tillykkr med den lille spire i din maven  Jeg begyndte selv på citalopram et par måneder i den jeg blev gravid. Og fortsatte med dem. De hjalp mig og min søn har vidst ikke taget skade. Han er knap to år nu, og jeg er lige stoppet med citalopram igen. Jeg fik af vide at jeg IKKE var i større risiko for fødselsdepression, pga depression i forvejen. Desuden siger man at depressionen i mange tilfælde går på "stand by" under en graviditet. Men hvis du har brug for medicinen synes jeg klart du skal tage dem. jeg var især glad for virkningen mod angst. Held og lykke med det hele 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.