Gaver...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

538 visninger
10 svar
0 synes godt om
25. april 2008

Juniors mor

Når i skal til fødselsdag (eller barnedåb) hos et barn, som har ældre søskende, tager i så en lille gave med til søstren/broren?
Jeg har talt om det med en veninde og vi var ikke helt enige om, hvad man bør/skal gøre. Hvad synes i?
Glæder mig til at høre hvad i gør og hvorfor..

Helle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2008

Nadi

Nej det ville jeg ikke gøre! Kan simpelthen ikke have sådan noget, for det er ikke det større/mindre barn, der skal fejres. Det barn som ikke skal fejres må vente til det bliver dens tur. Tro både det er sundt at de ikke lærer at de altid skal have, og så bliver det jo også mange penge til sidst, hvis hvert barn i familien skal have en ting fordi en af deres søskende skal fejres på den ene eller anden måde.

Det er ihvertfald min mening :)

-Nadia

Anmeld

25. april 2008

Anna-Rosa

Ja det har også været de helt store issues herhjemme....
Jeg er egentlig lidt splittet, da jeg i bund og grund ikke synes det er de "stores" dag. De er nødt til at lære at de ikke kan få gaver hver gang de små gør... Eller i det hele taget vænnes til at få gaver når deres søskende gør..Så blir det jo et værre gaveræs.
Men når du nu lige nævner barnedåb, har jeg faktsk selv haft en ting med til den store (Det hAR KUN VÆRET FAM. OG EN ENKELT BEDSTE VENINDE) caps sorry...!

Kunne du bruge det til noget? :D

Anmeld

25. april 2008

Loggidut

det kommer an på!

hvis nu det er et større barn som har fået en lille søskende, så ville jeg give en gave til det størrere barn...helt sikkert...altså hvis barnet ikke er på alder med mine store unger!

ellers nej, og jeg ville også blive ked af at nogen gav mine unger en sidegevinst, jeg vil meget hellere have at mine unger forstår at nyde at andre får...

her hjemme er det også sådan at jeg sagtens kan købe en ting til kasper, uden at christian går amok, og i dag har jeg købt 2 biler til tif og en bog...og stadig ingen brok fra de store...jeg behøver ikke at købe til alle på en gang, for de får ca hvad de mangler og ønsker sig efterhånden.

jeg kender faktisk en mor som er nød til at købe sko til begge hendes piger på en gang, selv om det kun er den ene der mangler...

og ud over det, mener jeg nu også det er lidt synd for den der har fødselsdag, at han /hun pludselig bliver fjernet fra centrum...hmmm, måske en dårlig egenskab ved mig, men sådan er jeg bare...

her ved ungerne at de ikke bliver snydt...og de glæder sig som regel på andres vejne

Anmeld

25. april 2008

Loggidut

ja og mit indlæg røg helt ud til siden...sorry...nej jeg ville ikke købe noget til andre end dagens midtpunkt...sådan kort fortalt

Anmeld

26. april 2008

Rasmine

Ja, det har vi. Kommer selvfølgelig an på hvor gammel den ældre søskende er. Måske max, 6-7 år. Det kan jo være svært at forstå hvorfor man får en lillebror/søster, og at man nu ikke er 100 % i centrum længere. Det er vigtigt ikke at glemme den ældste, i al dikkeriet. Ved at give en lille gave til den ældste, giver vi den opmærksomhed, og er det ikke det vi alle gerne vil have? Hvis vi har haft gæster som er kommet med gaver til Rasmus, og ikke Millle, har hun ubetinget fået lov til at være med til at åbne alle gaver, men vi har forklaret at det er RASMUS' gaver, men at hun gerne må se dem, og måske lege med dem. Og det forstår hun fint. Mette - i influenzalignende tilstand

Anmeld

26. april 2008

ka li ja

Mebach skriver:

Mette - i influenzalignende tilstand

ja jeg vidste det, du er gravid.
hvorfor har du ikke sagt noget, er det pga familien;)

Anmeld

26. april 2008

Rasmine

ka li ja skriver:

Mebach skriver:

Mette - i influenzalignende tilstand

ja jeg vidste det, du er gravid.
hvorfor har du ikke sagt noget, er det pga familien;)

Sgu da fordi de ville falde om af chok.
Først døde Sorte Mis.
Så friede Lars.
Så fik Lars nyt job.
Og hvis jeg nu kom og sagde vi skulle have baby, ville de da gå op i limningen.

Anmeld

26. april 2008

ka li ja

ja du må hellere skåne dem, så det ikke ender med flere dødsfald;)

Anmeld

26. april 2008

Tynen

Jeg går imod flertallet og siger: Ja, vi har altid en lille ting med til den anden.

Kan selv huske hvor bittert jeg synes det var at "blive glemt" i mængden dengang :)

Kan godt se pointen i at de skal lære at det ikke altid er dem der er i centrum, men vi har bare altid haft en bette ting med. - Den kan jo alligevel ikke måle sig med den "store" gave som midtpunktet får.

Trine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.