1 JM besøg i morgen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.180 visninger
14 svar
0 synes godt om
14. december 2009

Tvilling

Hej Piger

Har mit første jordmor besøg i morgen og er bare SÅ spændt. Jeg har desværre hørt om nogen der har været afsted hvor det bare har været en sludder for en sladder. Jeg har foreløbig skrevet 8 spørgsmål ned og frygter lidt ikke at få dem besvaret. Og ville dermed blive frygtelig skuffet.

K Tvilling 14+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2009

Ranarupta

Tvilling skriver:

Hej Piger

Har mit første jordmor besøg i morgen og er bare SÅ spændt. Jeg har desværre hørt om nogen der har været afsted hvor det bare har været en sludder for en sladder. Jeg har foreløbig skrevet 8 spørgsmål ned og frygter lidt ikke at få dem besvaret. Og ville dermed blive frygtelig skuffet.

K Tvilling 14+2

Godmorgen,

Jamen, så synes jeg faktisk, at du skal insistere på bedste høflige vis, på at få dem besvaret!

Må jeg ikke høre dine spørgsmål? For jeg har ikke nogle, jeg er helt tom i hovedet, når jeg tænker på mit JM-besøg... 

Jeg håber, at det kommer til at gå rigtigt godt!

Karina

Anmeld

15. december 2009

Tvilling

Godmorgen

Det kan du tro du må.

-Hvor langt skal man være henne før det er FG man kontakter i stedet for vagtlæge.

-Nogen siger man skal stoppe med gravitamin i løbet af graviditeten, vil gerne have dette be eller afkræftet.

-Egen læge siger jeg ikke skal tage Jern?. Hører hendes menning samt omkring fiskeolie.

-Smerte definition (Ligament - bækkenløsning - "indbildning")

-Hvordan mærkes liv og er det liv jeg har mærket?.

-Bækkenproblemer pt - Fødsel/kejsersnit

-Mit lave stofskifte - udvikling af barnet.

-håndtering af bekymringer / hormoner

Det var det. Puha nu har jeg virkelig offentlig gjort hvad jeg går og tænker. Nå men det er jo også det dette forum er til...

Mette

Anmeld

15. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Tvilling skriver:

Godmorgen

Det kan du tro du må.

-Hvor langt skal man være henne før det er FG man kontakter i stedet for vagtlæge.

-Nogen siger man skal stoppe med gravitamin i løbet af graviditeten, vil gerne have dette be eller afkræftet.

-Egen læge siger jeg ikke skal tage Jern?. Hører hendes menning samt omkring fiskeolie.

-Smerte definition (Ligament - bækkenløsning - "indbildning")

-Hvordan mærkes liv og er det liv jeg har mærket?.

-Bækkenproblemer pt - Fødsel/kejsersnit

-Mit lave stofskifte - udvikling af barnet.

-håndtering af bekymringer / hormoner

Det var det. Puha nu har jeg virkelig offentlig gjort hvad jeg går og tænker. Nå men det er jo også det dette forum er til...

Mette

Det er da nogle rigtig gode spørgsmål -skriver du ikke lige svarene herinde? Specielt det med at kontakt fødegangen?

Knus og god fornøjelse

Rosa som altså havde en fin snak med jordmoderen dengang

Anmeld

15. december 2009

Tvilling

Så er jeg kommet hjem fra jordmor. Sikke en FANTASTISK oplevelse .

Svar på spørgsmålet Rosa var fra uge 26 på kolding sygehus. Men som hun sagde hvis man var i tvivl og ringede blev men ofte stillet videre til svangre amb. hvis man ikke var så langt henne..

Jeg fik svar på ALLE mine spørgsmål og fik den bedste behandling. En lidt yngre jordmor. Hun ville gerne mærke min mave og forsøge at finde hjertelyd pga bekymringer. Da de normalt på kolding sygehus ikke gør dette før 16+0. Da hun startede var hun så sød at fortælle alt hvad vi hørte, så siger hun det der var et spark  så græd jeg. Og der kom 4 spark mere, jordmor grinte noget... Men til sidst fandt hun "lyden" ejjjj en kanon oplevelse. Det slog så fint..

Vi snakkede om de "smerter" og fornemmelser jeg har haft. Og udfra hendes undersøgelser i dag, hvor livmoder var. Var hun ikke et sekund i tvivl om det var barnet jeg kunne mærke. Lørdag havde jeg et "blop" og da jeg var ude at se håndbold og stod 4 pladser fra ham der spillede tromme. Var der en anderledes fornemmelse i underlivet. Føles lidt som hvis du samlet hænderne og bevæger fingerne hurtigt, lidt som en sommerfugle. Det var også mit barn.

Jamen at jeg siger barn. Det er bare så virkeligt efter hjertlyd i dag. For det ikke skal være løgn gav jeg jordmoren et kram da vi var færdige. Var der 65 min . Glæder mig SÅ meget til uge 20 nu. Tak fordi du læste med.

Knuz Tvilling 14+3

Anmeld

15. december 2009

Ranarupta

Eeej, hvor er det bare dejligt, at det gik godt!!

Og jeg synes også, at det er nogle rigtigt gode spørgsmål 

Glæder mig til mit eget JM-besøg og håber, at det går ligeså godt som hos dig.

Og det må da være den skønneste følelse at høre og mærke barnet 

Karina

Anmeld

15. december 2009

Tvilling

Det er SÅ skønt, med et så godt besøg. Jamen jeg har jo været meget i tvivl om hvad det var. Men med bekræftelsen er det da lidt mærkeligt og kan næsten ikke vente til næste gang den giver "tegn fra sig".

Hvornår skal du til JM?

Anmeld

15. december 2009

LRJ

Tvilling skriver:

Så er jeg kommet hjem fra jordmor. Sikke en FANTASTISK oplevelse .

Svar på spørgsmålet Rosa var fra uge 26 på kolding sygehus. Men som hun sagde hvis man var i tvivl og ringede blev men ofte stillet videre til svangre amb. hvis man ikke var så langt henne..

Jeg fik svar på ALLE mine spørgsmål og fik den bedste behandling. En lidt yngre jordmor. Hun ville gerne mærke min mave og forsøge at finde hjertelyd pga bekymringer. Da de normalt på kolding sygehus ikke gør dette før 16+0. Da hun startede var hun så sød at fortælle alt hvad vi hørte, så siger hun det der var et spark  så græd jeg. Og der kom 4 spark mere, jordmor grinte noget... Men til sidst fandt hun "lyden" ejjjj en kanon oplevelse. Det slog så fint..

Vi snakkede om de "smerter" og fornemmelser jeg har haft. Og udfra hendes undersøgelser i dag, hvor livmoder var. Var hun ikke et sekund i tvivl om det var barnet jeg kunne mærke. Lørdag havde jeg et "blop" og da jeg var ude at se håndbold og stod 4 pladser fra ham der spillede tromme. Var der en anderledes fornemmelse i underlivet. Føles lidt som hvis du samlet hænderne og bevæger fingerne hurtigt, lidt som en sommerfugle. Det var også mit barn.

Jamen at jeg siger barn. Det er bare så virkeligt efter hjertlyd i dag. For det ikke skal være løgn gav jeg jordmoren et kram da vi var færdige. Var der 65 min . Glæder mig SÅ meget til uge 20 nu. Tak fordi du læste med.

Knuz Tvilling 14+3

Jeg hører os til kolding sygehus og jeg fik af vide af min JM derinde at jeg skulle ringe til FG efter uge 20 :s

nu er jeg så i uge 24, men sjovt de siger to forskellige ting.

Anmeld

15. december 2009

Ranarupta

Tvilling skriver:

Det er SÅ skønt, med et så godt besøg. Jamen jeg har jo været meget i tvivl om hvad det var. Men med bekræftelsen er det da lidt mærkeligt og kan næsten ikke vente til næste gang den giver "tegn fra sig".

Hvornår skal du til JM?

Jeg skal først til JM d.7/1, på trods af, at der kun er en uge mellem vores terminer... Men det er måske pga. julen og sygehuset...

Glæder mig!

Anmeld

16. december 2009

Vidunderligeunger

DEJLIGT dejligt dejligt! at du havde så god en oplevelse! det er altså vigtigt (fandt jeg ud af igår på egen krop)..

Vi var afsted i går, og da hjertelyden kom, ja så kom tårer hos BÅDE mig og kæresten.. var så skønt at se min kærestes glædes tårer - han sagde hjertelyden 4-5 gange i går, efterfølgende af - er det ik bare vildt skat, vi skal være forældre (mon det gik op for ham i går hihi)...

Ej... skønt du havde en god dag - og gode spørgsmål.. jeg spurtge ik om en skid var mere OBS på det hjertelyd hehe..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.