Tænke tænke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

303 visninger
7 svar
0 synes godt om
14. december 2009

BK

Sidder og overvejer om jeg skal søge et andet arbejde, en forretning her i byen søger en butiksassistent...

Det er "kun" ca 30 timer, men det gør ikke mig noget selvom min økonomi muligvis ikke vil være for glad for det...

Men det er 5 min fra hvor jeg bor, 10 min hvis jeg går...

Men mærkelig nok bliver jeg nervøs ved tanken... Ved ikke om det er skrækken for at de ikke vil have mig, eller for om det nu er det forkerte jeg vælger...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2009

Kaufie

Der sker vel ikke noget ved at søge det?

Hvis du får det, er det da et boost til din selvtillid - og så skal du til at tage stilling til om økonomien holder og om du virkelig vil det - men det får du sikkert afklaret ved samtalen.

Hvis du ikke får det, er det ikke fordi de ikke vil have dig - men fordi de har fundet en person, som måske har det mere erfaring eller lige den profil de søger efter.

Hvad er det nu du laver nu?

Anmeld

14. december 2009

Marco2

Heya.

Ja, det er altid svært når man står foran et spring. Man ved hvad man har og ikke hvad man får. Men hvis ikke man prøver, ved man heller ikke hvad man går glip af.

Og Trold, du er jo så røvtræt af det job du har, samt dine kollegaer og alt andet. Så hvorfor ikke prøve? Skriv ansøgningen, og tag til jobsamtalen. Om ikke andet er du så den erfaring rigere. Og hvis de vil ha' dig og din økonomi kan bære det er det vel win-win?

Du kan jo altid forsøge og så vente med at tage springet, til du ved om du har fået jobbet..

Søg! Der er ikke noget at miste ved det.

Held og lykke med det

AG

Anmeld

14. december 2009

BK

Jeg er på Fabrik (Danfoss)... Det er skifteholdsarbejde...

og så dødsygt at det er bedst at lade hjernen ligge hjemme hvis man da ikke vil have pip i låget...

Anmeld

14. december 2009

BK

Men tak skal i have, tror jeg cykler op og snakker med dem i morgen... der står nemlig at man skal henvende sig i forretningen...

Anmeld

14. december 2009

Kaufie

God idé - så får du sikkert hurtigt indtryk af om det er et sted du har lyst til at være - og tit kan de uformelle samtaler være meget mere afslappede og derfor bedre afspejle hvem du er og om I passer sammen.

Pøj pøj

Anmeld

14. december 2009

Anja

Synes da klart, at du skal søge det !! For du er jo på ingen måde glad for det job du har !!

Pøj pøj med turen der op i morgen

Anmeld

14. december 2009

BK

Tak for alle jeres søde ord... 

Men fortalte min far det, og så satte han mig lige ind i alle ulemperne ved at det kun er et deltidsarbejde...

F. eks. hvis cheffen og mig ikke kan sammen og jeg bliver fyret så vil min løn for 30 timer bliver fordelt på 37 pr uge ... Dvs at jeg ryger ned på absolut mindste dagpengesats, og det vil jeg ikke kunne klare... 

Det var ikke fordi jeg ikke måtte søge andet arbejde, han synes bare lige jeg skulle tænke over det rent økonomisk... Ind i mellem er der altså ulemper ved at ens far er tillidsrepræsentant, han kender sgu lidt for meget til det hele...

Nå, jeg må vel hellere lede efter et fuldtidsarbejde... Eller holde ved min plan om at søge uddannelse...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.