Har lige et spørgsmål...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

302 visninger
7 svar
0 synes godt om
13. december 2009

linemus

Vi skal til md-scanning på torsdag og er jo sådan set spændt på, om de kan se kønnet, for det ER jo spændende. Vi er dog noget uenige om det skal holdes hemmeligt. Jeg mener, det vil være alt for forvirrende for Sebastian (5 år), hvis han får at vide, at det bliver en lillebror, og så kommer der en lillesøster, fordi de har taget fejl. Faren hader sådan noget hemmelighedskræmmeri og mener, Sebastian godt kan forstå, at det kun er et gæt på, hvad det bliver, så vi bare skal fortælle det. Jeg nævnte så, at vi helt kunne lade være med at få det at vide, men det synes faren også er træls.

Hvad mener I?

- Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2009

BK

Hmmm godt spørgsmål... Jeg vil mene at han godt kan forstå det... Så vidt jeg husker er Sebastian 4-5 år og så er han gammel nok til at forstå det... Men så vidt jeg ved er det vist sjældent de tager fejl, selvfølgelig kan det da ske... Men jo jeg ville også fortælle ham det...

Anmeld

13. december 2009

Siber

ja jeg hælder jo mest til at ikke få det afvide, nogen overraskelser skal der være her i livet  det er en baby der kommer ud, også må I vente med spændnigen om det bliver en dreng el pige, men det er bare min helt egen personlige mening!

Men hvis I skal have det afvide, tja jeg er ikke med på at holde det hemmeligt, for I kommer sikkert til at tale over jer, og ja skulle baby skifte køn i løbet af fødslen, så er der måske lidt forvirring i starten, men man kan jo vænne sig til mange ting.

Jeg synes det er svært Line................

Knus Siber

Anmeld

13. december 2009

Stumpen

Jeg er jo så typen som ikke får kønnet at vide, men når det så er sagt, så villejeg klart klart fortælle det til jeres søn og sige at måske tager lægen fejl, for det er ikke altid lige nemt at se...

Jeg tror ikke det vil forvirre ham..

Men nu han har to søstre ønsker han sig måske en bror og får evt at vide at han får det, så vil han nok blive skuffet hvos det er en bette pige der igen kommer ud........ Det er nok mere den du skal tænke på, for forvirret det tror jeg faktisk ikke han vil være, hvis I forbereder ham på at lægen måske har taget fejl..

Qnus..

Anmeld

13. december 2009

Nadi

Uh den er svær. Vi var stort set ikke i tvivl om at der ikke var en tissemand, for der var frit udsyn. Så selvom det kun er et gæt eller skøn så turde vi godt sige det.

Så med mindre at der er mege tvivl ville jeg ikke tøve med at sige det til Sebastian.

Anmeld

13. december 2009

linemus

Stumpen skriver:

Jeg er jo så typen som ikke får kønnet at vide, men når det så er sagt, så villejeg klart klart fortælle det til jeres søn og sige at måske tager lægen fejl, for det er ikke altid lige nemt at se...

Jeg tror ikke det vil forvirre ham..

Men nu han har to søstre ønsker han sig måske en bror og får evt at vide at han får det, så vil han nok blive skuffet hvos det er en bette pige der igen kommer ud........ Det er nok mere den du skal tænke på, for forvirret det tror jeg faktisk ikke han vil være, hvis I forbereder ham på at lægen måske har taget fejl..

Qnus..

Jamen, det er jo netop det. Han ønsker sig jo brændende en lillebror - søstre har han nok af En evt. lillesøster er faktisk én gang blevet henvist til at sove på loftet...

Vi har snakket om, at det kan blive en lillesøster og hende er vi også glade for osv. Og det ved jeg han selvfølgelig også bliver. Men hvor skuffet bliver han lige, hvis chancerne for en lillebror er blevet forøget af lægens gæt?

Synes det er svært, men måske er han stor nok til at forstå det...

Anmeld

13. december 2009

Stumpen

linemus skriver:

Jamen, det er jo netop det. Han ønsker sig jo brændende en lillebror - søstre har han nok af En evt. lillesøster er faktisk én gang blevet henvist til at sove på loftet...

Vi har snakket om, at det kan blive en lillesøster og hende er vi også glade for osv. Og det ved jeg han selvfølgelig også bliver. Men hvor skuffet bliver han lige, hvis chancerne for en lillebror er blevet forøget af lægens gæt?

Ja jeg ved det ikke... Som sådan er jeg sikker på at han forstår at lægen kan tage fejl, men det bliver skuffelsen ikke mindre af hvis det nu er en pige.. Men lige meget hvad Line, så vil han jo blive skuffet, hvis der kommer en bette pige ud......

Min søster var 10 da mine forældre fik mig og der gik en månede inden hun rørte mig, da hun i forvejen havde en lillesøster....

Anmeld

14. december 2009

Kaufie

linemus skriver:

Line, hvis de siger det er en dreng er der meget lidt snadsynlighed for at det pludselig viser sig at være en pige. Det er oftere den anden vej, idet tappen kan være lille eller godt gemt.

Hvis det ser ud til at være en lillesøster, kan han vel ligeså godt få skuffelsen nu - og så måske blive glædeligt overrasket. Hvis der er en tap, skulle den altså være rimelig sikker..... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.