nogen der har en didymos???????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2009

missKat

Ranarupta skriver:

Bindes en fastvikle på samme måde som en strækvikle?

(Har en strækvikle til den første tid... )

så vidt jeg kan se på billeder, så ja noget af det samme..
men det er første barn og første vikle, så hæng mig ikke op på det  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2009

Ranarupta

missKat skriver:

så vidt jeg kan se på billeder, så ja noget af det samme..
men det er første barn og første vikle, så hæng mig ikke op på det  

Haha, jeg synes altså at det er totalt overvældende med alle de slynger/vikler - det er lidt svært at vælge, når man ikke har noget belæg for at sortere i dem 

Anmeld

13. december 2009

Rikke, Liam & Linus

Ja, det kan godt være en jungle.

Men anbefaler helt klart strækvikler til små børn.

Selvom jeg kun har været slyngebruger i knap 5 måneder.

Anmeld

13. december 2009

Mumto3

Om strækvikle og fast vinkel bindes på samme måde er svaret både ja og nej.

Fastviklen kan bindes ligesom strækviklen OG  på rigtig mange andre måder, hvor der til strækviklen kun er et par måder (sådan ca 3 stk, alt efter om forskellige variation skal tælles med som en selvstændig bindemetode).

Det der gør det svært at rådgive om køb af slynge, er at det afhænger så meget af smag og temperament. Nogle kan slet ikke klare tanken om at blive viklet ind i 5 m stof, mens andre synes at en ringeslynge er noget underligt noget. Der er det vigtigt at holde sig til sin mavefornemmelse!

Koaleaen ER dejlig til nyfødte, men der er også mange der har en stækvikle til første barn, køber en fastvikle til senere brug, og når barn nr 2 så kommer, ja så er de blevet så glade for den fastevikle at de kun bruger den til det nyfødte barn.

Fordelen  ved fastviklen er at du kan binde den så den sidder fantastisk godt! bedre end man kan binde en strækvikle, men kan kan selvfølgelig også sætte den dårligt! strækviklen, er knap så 'følsom' for hvor godt man får den bundet.

Hvis man har ryg-problemer, så er en fastvikle at foretrække fordi den aflaster ryggen optimalt. Det gør en strækvikle ikke. Deruodver spiller det ogås en rolle hvor stort et barn man får. Det gør virkelig en forskel om ens nyfødte vejer 3500g eller 4500g om jeg vil anbefale den ene eller den anden slynge.

Anmeld

13. december 2009

Ranarupta

Mumto3 skriver:

Om strækvikle og fast vinkel bindes på samme måde er svaret både ja og nej.

Fastviklen kan bindes ligesom strækviklen OG  på rigtig mange andre måder, hvor der til strækviklen kun er et par måder (sådan ca 3 stk, alt efter om forskellige variation skal tælles med som en selvstændig bindemetode).

Det der gør det svært at rådgive om køb af slynge, er at det afhænger så meget af smag og temperament. Nogle kan slet ikke klare tanken om at blive viklet ind i 5 m stof, mens andre synes at en ringeslynge er noget underligt noget. Der er det vigtigt at holde sig til sin mavefornemmelse!

Koaleaen ER dejlig til nyfødte, men der er også mange der har en stækvikle til første barn, køber en fastvikle til senere brug, og når barn nr 2 så kommer, ja så er de blevet så glade for den fastevikle at de kun bruger den til det nyfødte barn.

Fordelen  ved fastviklen er at du kan binde den så den sidder fantastisk godt! bedre end man kan binde en strækvikle, men kan kan selvfølgelig også sætte den dårligt! strækviklen, er knap så 'følsom' for hvor godt man får den bundet.

Hvis man har ryg-problemer, så er en fastvikle at foretrække fordi den aflaster ryggen optimalt. Det gør en strækvikle ikke. Deruodver spiller det ogås en rolle hvor stort et barn man får. Det gør virkelig en forskel om ens nyfødte vejer 3500g eller 4500g om jeg vil anbefale den ene eller den anden slynge.

Årh, tak for ekspert-svar! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.