Kogte klude til rød numse, hvordan ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.215 visninger
7 svar
0 synes godt om
25. april 2008

Anja

Elias har fået meget rød penicilin numse og jeg har aldrig prøvet det med kogte klude, så jeg aner ikke helt hvad jeg skal.

Men kogte klude skulle være effektivt, ikk ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2008

Anna-Rosa

Så vidt jeg ved skal du koge dem og lige køle dem lidt af og så ind under bleen...

Ellers er kartoffel mel, det mest fantastiske jeg har kunne bruge til "mine" røde numser herhjemme..

Anmeld

25. april 2008

heaven

hey

klip en stofble i stykker, kog dem og brug dem våde i bleen - naturligvis lidt opvredet inden du lægger dem på det røde område...... Det er ikke sikkert han lige bryder sig om at få dem på i starten - det er meget koldt for det røde område, men snart finder han ud af det er dejligt kølende... husk at skifte hver gang sammen med bleen..

Jannie

Anmeld

25. april 2008

birgittemarie

Du kan også lægge dine bomuldsstykker - kan også klippes af et gammelt lagen - i en skål med et brev kamillete og så hælde kogende vand over. Det plejer jeg at gøre og så lade dem stå i skålen hele dagen og vride dem op lige før brug.
Kamilleteen virker ekstra beroligende og rensende for det røde område.

Kh Birgitte

Anmeld

25. april 2008

ka li ja

birgittemarie skriver:

Du kan også lægge dine bomuldsstykker - kan også klippes af et gammelt lagen - i en skål med et brev kamillete og så hælde kogende vand over. Det plejer jeg at gøre og så lade dem stå i skålen hele dagen og vride dem op lige før brug.
Kamilleteen virker ekstra beroligende og rensende for det røde område.

Kh Birgitte

virker kamillethe også beroligende i nusmen???

Anmeld

25. april 2008

birgittemarie

Ja, det skulle det gøre og det virker bedre i numsen her end bare kogt vands klude, synes jeg :)

Anmeld

26. april 2008

joan

Hvis du har mulighed for at komme på apoteket i dag så vil jeg anbefale dig at smøre numsen med Inotyol. Den er rigtig god...
jeg har også en urtesalve der hedder Arnica, med planteolier, den har også redet en rød rumpe.
Har ikke selv prøvet de der kogtvandsklude, så der kan jeg ikke komme med råd.

mvh joan

Anmeld

26. april 2008

ka li ja

joan skriver:

Hvis du har mulighed for at komme på apoteket i dag så vil jeg anbefale dig at smøre numsen med Inotyol. Den er rigtig god...
jeg har også en urtesalve der hedder Arnica, med planteolier, den har også redet en rød rumpe.
Har ikke selv prøvet de der kogtvandsklude, så der kan jeg ikke komme med råd.

mvh joan

ja vi sværger også til inotyol her hjemme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.