Var afsted til et babyhold i Roskilde lørdag formiddag, og det var bare så godt! 
Små-små og Store-små (1½-4 årigede) deltog på hver sit niveau. Man startede med fælles opvarmning, armsving, dreje rundt og danse til musik. Derefter lidt sanglege (Jeg gik mig over sø- og land) - og derefter blev der hevet redskaber frem til fri leg. Der var selvfølgelig bolde (bløde og hårde), bukke (til balance-gang), rullebrædder (balance) og hulahop-ringe.
Alle børn havde en forældre med på banen, og så legede man enten barn-forældre eller flere sammen. Ganske primitivt, men ungerne elskede det! Der var fælles oprydning og stort fællesskab i øvrigt. Rigtig hyggeligt, også som forældre at se nye ansigter.
Desværre ligger disse typer hold kun 1 gang om måneden, og det synes jeg (som tidligere nævnt) er en skam. Måske vil man ikke gå HVER uge, men at have muligheden ville da være rar. Det er trods alt kun 1 time fx lørdag formiddag.
Nu overvejer min kæreste og jeg selv at starte et lignede hold, fx i Skovlunde-hallen, hvor min kæreste tidligere har været ungdomstræner i håndbold.
Er der nogen af jer med små purke, der kunne forstille jer at møde op til den slags? Ikke fordi jeg skal lokke nogen til at forpligte sig, men mere som en slags temperatur-måler på den generelle interesse...
Anmeld