Kejsersnit kontra almindelig fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2009

ekzunz

Mit første barn fødte jeg ved AKS og 2. barn fødte jeg vaginalt.

Jeg følte ikke at jeg var gået glip af noget efter den første, og jeg synes overhovedet ikke jeg havde nogle gener efter kejsersnittet(altså bortset fra det super-grimme 20 cm ar jeg har på mavsen:-)

Jeg valgte dog alligevel at føde vaginalt 2. gang da jeg ikke kunne se grund til andet, og det gik også fint. Men jeg synes jeg var noget længere tid om at komme mig efter den vaginale fødsel - jeg kunne hverken stå eller sidde i flere uger. Og jeg synes stadig at min krop - eller især underliv - er mærket efter fødslen. Intet er som det var engang, og hvis jeg skulle have nr. 3 (skal jeg ikke) så kunne jeg godt finde på at vælge et ks - af ren magelighed.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2009

BOBS

fik også aks efter ca 20 timer, og synes at jeg følte mig lidt snydt nogle måneder efter, fordi jeg havde arbejdet godt med veerne de mange mange timer, og så vupti blev hun "trukket" ud af maven bag et forhæng...jeg kunne super godt tænke mig at føde vaginalt næste gang...men men men var MEGET hurtigt på benene efter aks, og synes ikke jeg har haft de store gener af det...min svigerinde der fødte vaginalt var dog også ok hurtig på benene...hmm det er jo så forskelligt fra kvinde til kvinde til kvinde til kvinde.....osv.... og lige så vores oplevelse af smerte m.v. heldigvis...

og jeg vil sige at jeg følte med det samme hun var MIN! og har elsket hende guddommelig højt lige siden..... og føer mig bare SÅ heldig at jeg har fået en sådan lille guldklump...følelsen af at være "snydt" blegnede det da jeg turde sige det højt uden tanke for hvad andre synes og tænker og mener....for rationelt tænkte jeg at jeg bare skulle føle mig heldig, men sådan er vores hjerne/hjerte jo ikke altid indrettet....til at FØLE rationelt!

glædelig jul og held og lykke til

Anmeld

11. december 2009

Kløver

Hej Alle

Tusind tak for den store respons, jeg finder ud af, når det er aktuelt med JM hvad der er godt i mit tilfælde, men har allerede nu, og haft længe, planer om at snakke med dem om, at jeg føder normalt, men at jeg skal have muligheden for kejsersnit undervejs, hvis det går galt, feks for store smerter(hvis jeg feks finder ud af det, når jeg får veer)

Vil da også snakke om, om der er andet jeg kan gøre, feks planlægge så meget som muligt, at det er trygt og foregår på en ordentlig måde når det er

Igen tak for svar, er meget brugbart at høre, hvordan andre oplever det

Anmeld

11. december 2009

Nanna1985

Jeg har prøvet begge dele.. Første gang lå jeg med veer i 2 dage og åbnede mig kun 7 cm i alt Det hele endte i aks og det var en FRYGTELIG og helt FORFÆRDELIG oplevelse.. Detajlerne skal jeg spare dig for, for så ønsker du ALDRIG at få et kejsersnit frivilligt..!!

Jeg har problemer med mit ar i 4 lange måneder efter fødslen Det sprang op en smule hele tiden og jeg havde virkelig mange mange smerter 

Blev gravid med nr. 2 og jeg ønskede jo inderligt at føde hende selv og det kom jeg os til.. Det var den BEDSTE oplevelse i hele mit liv Ja det gør ondt, men det er ihvertfald det hele værd, nu ved jeg hvor meget jeg gik glip af, da jeg fik aks første gang.. Intet slår at føde sit barn selv..!!

Anmeld

11. december 2009

Kamelia

Hejsa!

Det lyder jo som om der vitterligt er en god grund til evt at overveje et kejsersnit! Så snak du med jordemoderen om det!

Jeg har selv født to vaginalt og fået een ved planlagt kejsersnit. Mine følelser for mine dejlige unger var fuldstændig ens, jeg elskede dem allerede inde i maven og derfor var det en fantastisk glæde og enden på et stort savn at se dem, trods tre MEGET forskellige fødsler.

Jooo jeg kunne da mærke mit ar i maven, men tro mig jeg har også kunne mærke mine sprængninger i mellemkød og op i skeden efter de to vaginale.

Jeg følte mig ikke specielt begrænset efter kejsersnittet og blev hurtig klar til at klare det hele.

Jeg må indrømme at roen tiltalte mig meget ved det planlagte kejsersnit, men jeg har også haft to helvedes-fødsler af nr et og nr tre!!!!

Jeg føler mig ikke snydt og jeg føler ikke at den ældste og yngste har givet mig større oplevelse eller glæde end den mellemste(KS).

For mig har det vigtigeste altid været at få mine dejlige børn ud i god behold. Jeg har hver gang været dybt forelsket og betaget af det lille væsen inden i min mave, så der har ikke været problemer med at have følelser for dem bagefter. Det synes jeg lidt er en fis i en hornlygte, altså at det skulle være sværre at finde følelser for et barn der er kommet ud ved KS!

Held og lykke med det hele!

Anmeld

20. februar 2010

Kløver

20. februar 2010

Kløver

Maja84 skriver:

.

prøver lige test igen for at se om min lilypie virker

Anmeld

20. februar 2010

Kløver

Maja84 skriver:

prøver lige test igen for at se om min lilypie virker

og igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.