Kejsersnit kontra almindelig fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.839 visninger
17 svar
0 synes godt om
10. december 2009

Kløver

Hej alle

Vi prøver at bliver gravide, og håber det snart lykkedes

Da jeg jeg bla går dårligt, grundet operation i hoften(cyste i bækkenet) har jeg overvejet meget om jeg burde tænke planlagt kejsersnit, da jeg frygter en almindelig fødsel vil give for store smerter og problemer.

Jeg har desværre hørt, mange kvinder føler sig snydt, fordi de føler de går glip af noget, så ville gerne høre jeres meninger om kejsersnit, valgte i selv og hvorfor, hvad er jeres mening omdet, og også gerne høre fra nogle der måske endda har prøvet både kejsersnit og almindelig fødsel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2009

LouiseNielsen

Maja84 skriver:

Hej alle

Vi prøver at bliver gravide, og håber det snart lykkedes

Da jeg jeg bla går dårligt, grundet operation i hoften(cyste i bækkenet) har jeg overvejet meget om jeg burde tænke planlagt kejsersnit, da jeg frygter en almindelig fødsel vil give for store smerter og problemer.

Jeg har desværre hørt, mange kvinder føler sig snydt, fordi de føler de går glip af noget, så ville gerne høre jeres meninger om kejsersnit, valgte i selv og hvorfor, hvad er jeres mening omdet, og også gerne høre fra nogle der måske endda har prøvet både kejsersnit og almindelig fødsel

Hejsa

Jeg kan godt forstå din bekymring..... Jeg stod i lidt samme dilemma, da jeg har et skævt bækken pga en trafiulykke. Og jeg fik tilbudt planlagt kejsersnit, både så han kunne komme ud før tid, så jeg ville belaste mit bækken mindst muligt, men også fordi at jeg meget vel ville kunne komme til at opleve et smertehelvede under fødslen...

Men jeg havde sat mig i hovedet jeg ville føde alm, og det gjorde jeg og uden nogen form for smertestillende....

Jeg lavede en aftale om at gik jeg med veer og kunne mærke at jeg bare slet ikke kunne holde til det, ku jeg sige til, også ville jeg få kejsersnit.

Jeg syntes helt klart du i hvert fald skal snakke med din Jm om det...

Kram fra Louise 22+5 som igen denne gang vil føde alm...

Anmeld

10. december 2009

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

min fødsel endte i akut kejsersnit, da jordboderen kunne så til sidst i føslen at min søn ikke havde det godt og derfor skulle ud nu.

derfor føler jeg lidt at jeg mangler noget i det at jeg havde haft veer i næsten 10 timer og så ender det med at han skal tages ved kejsersnit. ved et kejsersnit får man dem jo ikke direkte op på maven, og det havde jeg glædet mig rigtig meget til. men sådanne skulle det ikke være. det viste sig så efter fødslen at han havde en alvorlig hjertefejl(men har det nu godt), så skulle jeg vælge igen om jeg vil føde normalt eller have planlagt kejsersnit vil jeg overveje kejsersnit.

i dit tilfælde tror jeg du skal snakke med lægen om hvad der er bedst, for kunne muligvis godt forestille mig at det må gøre meget ondt at føde normalt når du i forvejen er opereret i hoften.

Anmeld

10. december 2009

mortil(nichlasogmathias)

jeg fik kejsersnit, det var dog fordi han vendte med numsen nedaf, jeg ville ikke have at de prøvede at vende ham, da han var så langt nede i mit bækkenet at det ku gøre ondt på både baby og mig. jeg fik så et kejsersnit og fortryder det bestemt ikke, men jeg glæder mig til at føde normalt denne gang hvis det kan lade sig gøre..

vil da sige at da jeg fik ham ud, vile det da være vilt skønt at han kom op på min mave, det kan han jo ikke, men min mand sad ved siden af med ham, tæt på mit hoved, mens jeg hylede som en stukken gris.. hi hi..

jeg havde valgt kejsersnit hvis der var fare for mig og barnet eller en af os,..

Anmeld

10. december 2009

mussebasse

Hej,

Jeg har to piger som blev født på normalvis, det gør ondt men det er hurtigt glemt efter at man får den lille guldklump på maven.  Dagen efter kunne jeg hoppe og springe rundt, var ud og shoppe til den lille. Så fik jeg akut kejsersnit da min lile dreng voksede ikke som han skulle, jeg manglede det følelse af at han var min da han blev lagt tæt op min hals. De rigtige følelser kom først efter et par dage. MHT gener så gulklumpen er 7 mdr nu, og jeg har ondt i såret ind imellem, 14 dage efter fødsel må du ikke lave noget, og det er først 4-6 mdr må du løbe rundt, efter min mening det er lidt træls når man har så meget krudt i kroppen.

Anmeld

10. december 2009

Honningblomst

Du går ikke glip af noget men du slipper for de vilde smerter under fødslen, du får et smukt barn ud der ikke er mast og du forbliver stram forneden...

Tilgengæld får du præcis det som andre ved en almindelig fødsel får, nemlig barnet og det er jo det der er det fantastiske..

Mine kejsersnit var smukke....helt fantastiske..så glæd dig hvis det bliver dit valg og så er det også en måde at fde på hvor faderen er meget med og har lige så stor en rolle..

Knus Eva,..

Anmeld

10. december 2009

MoarViborg

Min fødsel endte i AKS efter 10 timers hårde veer med drop! Alligevel føler jeg mig ikke snydt på nogen måde - jeg ved godt at man ikke får barnet op med det samme, og at folk siger at en alm fødsel bare SKAL prøves, men når det er det første barn, bliver det en fuldstændig fantastisk oplevelse under alle omstændigheder! Det kan være jeg ville have haft det anderledes hvis jeg havde prøvet at føde alm. først, men nu overvejer jeg seriøst at få planlagt kejsersnit næste gang! Jeg har det fineste lille hvide ar, som sidder lige under buksekanten, så det ses stort set ikke - heller ikke når jeg har bikini på! Bare tanken om at sprække og blive syet -- yyaiiks!

Og som Eva skriver, så var det min kæreste der holdt Maya som den første, og jeg tror det betød rigtig meget for ham! Det var SÅ stort da han rørt kom hen til mig med vores lille datter!

Anmeld

10. december 2009

Ea

Jeg har prøvet begge dele og jeg ville aldrig frivilligt vælge at starte min første tid med min nye baby med et 10 cm stort operationsar i maveskind, mavemuskler, bughinder, livmoder osv. Det er simpelthen den dårligste start på at være mor og familie, at man skal være nyopereret i maven samtidig

Men har man ikke noget valg er det da fantastisk at det findes

At føde er det største jeg nogensinde har prøvet

Anmeld

10. december 2009

Honningblomst

Ea skriver:

Jeg har prøvet begge dele og jeg ville aldrig frivilligt vælge at starte min første tid med min nye baby med et 10 cm stort operationsar i maveskind, mavemuskler, bughinder, livmoder osv. Det er simpelthen den dårligste start på at være mor og familie, at man skal være nyopereret i maven samtidig

Men har man ikke noget valg er det da fantastisk at det findes

At føde er det største jeg nogensinde har prøvet

Sjovt...jeg har det lige omvendt...ikke om jeg nogensinde vil presse et barn ud af skeden når det kan skæres ud....

Knus..

Anmeld

10. december 2009

Mum33

Det er 100 % op til dig og dit temperament. Jeg fødte alm. og ville aldrig have været det foruden. Ja det gør ........ ondt, men det er vildt og så kæmpe stort. En oplevelse jeg ikke ville være foruden.

Jeg syntes det er fint med ks, men vil altid selv kun bruge det som "nødløsning"

God fornøjelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.