Latterlige kommune...grrrrr...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

287 visninger
4 svar
0 synes godt om
24. april 2008

Ny mor

Æv, hvor er det bare træls - Julius skulle været startet i børnehave når han er 2 1/2 år til efteråret, men nu har vores skodkommune vedtaget at de SKAL være 2,9 - hvorfor kan man da ikke bare selv få lov at vælge hvad man føler er det rigtige for ens barn.....>(
Birgitte (som lige måtte have luft, you know...)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2008

Grynt

hejsa, personligt ville jeg ikke sende mit barn afsted før end han/hun var 3 år. Jeg mener det er vigtigt at barnet får følelsen af at være den store i vuggestue gruppen (følelsen af ansvar, komme med i storbørns gruppen osv). Lige så snart de kommer i BH er de igen den lille. Jeg mener bestemt der er mange ting der lige skal læres og fin pudses i vuggestuen inden de er klar (følelsesmæssigt, fysisk, mentalt, sprog osv) Måske er barnet ved at komme ud af bleen, sover til middag eller ved at lære at tage tøj på selv, og der er det jo prakisk for barnet at kunne (de fleste) af disse færdigheder inden BH starten. Der er jo også det at sige til det, at de har meget få hænder at gøre med og mange mange børn i BH. Personligt har jeg mødt mange mange børn som bare ikke er klar til at komme i BH, hverken som 2,9 år og slet ikke som 2½ åriget.

Det var så bare min mening :)

KH

Anmeld

24. april 2008

Ny mor

Ja, Tina, jeg forstår godt dit synspunkt. Grunden til at jeg så gerne ville have Julius afsted er at den børnehave vi ønsker, har en "lillestue" for 2 1/2-3 årige, hvor der arbejder en pædagog der brænder for vuggestuebørn. Ydermere må de blive på stuen til de er "klar" - altså også selvom der går lidt ekstra tid udover de 3 år.
Julius går jo også hjemme hos mig (efter eget ønske, da vi har mulighed for det), så det var også af sociale årsager (han har legestue og små venner nu, men der er jeg jo med....)
Men jeg tager dine ord til mig, for du ved jo hvad det handler om :)
kh Birgitte

Anmeld

24. april 2008

Loggidut

hey tecnomom...

gud kan man starte børnene op så tidligt?
tænk det anede jeg slet ikke!
jeg ville ønske vi havde haft sådan en "lille"stue, for jeg tror generelt at kasper ville have haft godt af at vente et år med at komme fra dp til bh, og fra bh videre til skole...
her i aalborg kommune hedder det 3 år! med mindre noget er lavet helt vildt om?

hmmm, ja hvis du har haft Julius hjemme så lang tid, kan jeg godt forstå du ønsker han skal afsted...det kan godt være hårdt at rende rundt med en lillebror hele tiden!

Anmeld

24. april 2008

Grynt

hej igen :)

Det lyder som en rigtig dejlig inst. du har fundet og kan virkelig godt forstå du gerne vil have ham ind der :)

Det er også langt de færreste inst. der har denne facilitet, som du beskriver.

Jeg håber I får jeres drømme plads, held og lykke :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.