Fødsel i vand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2009

Maise

Ja overskriften siger måske sig selv.. : ) Jeg ville gerne høre om der er nogle som har erfaringer med fødsel i vand ? har man mindre smerter end en normal fødsel eller? I må rigtig gerne fortælle lidt.

Jeg har selv overvejet muligheden og tror at det er det rigtige for mig, hvis ellers mit hospital (Hvidovre) gør sådanne fødsler.

Tusinde tak..

Kh Maria 11+2

Skal selv føde den 28 dec. ved planlagt igangsættelse og har selv mange ideer om vand som smertestillende.

Min tanke bunder i at jeg for 10 år siden var gravid og arborterede ufrivilligt og havde megaveer i et par timer inden aborten, det hjalp så godt med meget varmt vand fra bruser hen over lænden. Så har selvfølgelig samme forstilling nu, men aner det ikke. tror ihvertfald det er værd at forsøge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2009

Risen

Ja tror jeg vil føde i vand som udgangspunkt og hvis det ikke går så går den jo bare ikke.. Synes tanken om at skulle føde i vand er mere lokkende end en hospitals seng. 

Held og lykke med fødsel Maise du må endelig lige skrive når du kommer hjem fra hosp. hvis du ellers får tid..

Kh

Anmeld

10. december 2009

N&J

Min søster fødte i vand. og syntes det var helt fantastisk, jeg ville også rigtig gerne have født i vand, men endte med at måtte stige op af vandet fordi hun ikke ville ud.. men jeg syntes det var en helt vildt dejlig følelse at måtte komme i vandet med de dumme udvidelseveer.. 

Så jeg går helt sikkert ind for fødsel i vand.. men det er jo ikke sikkert at det altid går som man vil have det.. 

Anmeld

10. december 2009

Maddox

Jeg har prøvet at føde både i vand og på "land", og kan KLART anbefale det første

Det var meget mere smertelindrende at føde i vandet (fik ikke anden smertelindring ved nogen af fødslerne) Jeg kom først ned i vandet, da presseveerne var begyndt og efter 20 min, var min datter ude.

Min søn skulle også have været født i vand, men fik desværre ikke lov, da jeg blev sat igang 3 uger før termin.

Men bliver der en næste gang, er ønsket helt sikkert en vandfødsel igen

Anmeld

10. december 2009

alicestrikker

Hej,

Jeg skal også føde på Hvidovre og var ude til noget fødselsforbedelseskursusforedrag i fredags. Der sagde jordemoderen, at vandfødsel er muligt (men ikke på alle stuer, så man skal bede om det, når veerne er gået i gang og man ringer ind), men at Hvidovre Hospital generelt fraråder det! Det sidste kom lidt bag på mig, da jeg hidtil kun har hørt positivt om vandfødsler og også selv overvejer det. Grunden til, at det ikke anbefales, er at der er en lille forøget risiko for infektioner i forbindelse med fødsel i vand.

Anmeld

10. december 2009

Lærke90

Jeg har endnu ikke født, men hvis alt går som det skal, vælger jeg helt sikkert også at føde i vand.

Jeg kan selvfølgelig ikke afslå at jeg ikke vil op igen , men synes umiddelbart at det lyder som et fantastisk smertelindrende middel.

Anmeld

10. december 2009

Rikke, Liam & Linus

Også en stor anbefaling herfra.

Jeg havde en rigtig god fødsel i vand...det var dog min første så har ikke noget sammenligningsgrundlag. Men skal ihvertfald føde i vand igen når det bliver aktuelt næste gang.

Jeg fødte 100 % naturligt, hverken uden panodil, epidural, lattergas etc.

Og det var fantastisk. Men du kan jo ikke vide om det er dig før du har prøvet det. Det kræver også at du kan holde dig i ro, for det går ikke at karte rundt i et kar med vand. Og så kan det anbefales at du har en støtte til at holde dig lidt oppe under presseveerne (kunne f.eks. være faren) så du ikke også skal koncentrere dig om at holde hovedet oven vande.

Men herfra.

Anmeld

10. december 2009

Rikke, Liam & Linus

alicestrikker skriver:

Hej,

Jeg skal også føde på Hvidovre og var ude til noget fødselsforbedelseskursusforedrag i fredags. Der sagde jordemoderen, at vandfødsel er muligt (men ikke på alle stuer, så man skal bede om det, når veerne er gået i gang og man ringer ind), men at Hvidovre Hospital generelt fraråder det! Det sidste kom lidt bag på mig, da jeg hidtil kun har hørt positivt om vandfødsler og også selv overvejer det. Grunden til, at det ikke anbefales, er at der er en lille forøget risiko for infektioner i forbindelse med fødsel i vand.

Det synes jeg lyder lidt mærkeligt.

Der er jo en del regler forbundet med en vandfødsel.

f.eks. må du ikke have grønt fostervand, du skal føde nogenlunde termin, du må ikke føde i vand hvis du venter flere end et barn, du må ikke have svangerskabsforgiftning og nogle andre jeg ikke kan huske.

Men har aldrig hørt den med infektionsrisikoen. Du komme jo op af vandet med det samme barnet er kommet ud.

Anmeld

11. december 2009

Risen

Tak for de gode råd alle sammen ! I er nogle skønne piger !

Anmeld

11. december 2009

Corn

Jeg har ikke født i vand, men ville gerne, og nu hvor jeg venter 3. barn, håber jeg det lykkedes.

"Problemet" med mig er bare, at der ikke når at komme vand i karret, før jeg har født.

Og fik iøvrigt at vide efter fødsel af nr. 2, at vi kraftigt burde overveje hjemmefødsel, hvis vi skulle have flere, da vi har 40 minutters kørsel til sygehuset, og at det ville blive endnu sværere at nå det, for hver gang.

Så det overvejer jeg, mens farmand siger nej

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.